اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

کامیون حامل لپ تاپ های قاچاق به بازار نرسیدند//طرح رایگان تعویض پلاک های ناخوانا

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمدرضا هاشمی فر” با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از بنادر جنوب کشور به سمت اصفهان در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودرو توقیفی، ۱۵۰ دستگا لپ تاپ و ۹۰ دستگاه شارژر با مارک های مختلف خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می شدند، کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این عملیات، یک نفر دستگیر که برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

**آزادی زندانی مالی با کمک خیرخواهانه مامور پلیس اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان، از آزادی زندانی مالی با کمک خیرخواهانه یکی از ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان خبر داد.
سرهنگ” ایرج محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: شهروندی طی تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان اصفهان از مامور کلانتری زواره فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان که با عمل خیرخوهانه او آزاد شده بود تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: پس از این تماس بررسی های لازم صورت گرفت و مشخص شد مامور مذکور برابر قانون برای اجرای حکم جلب این شهروند که به اتهام مالی صادر شده بود به همراه شاکی به منزل وی رفته و وقتی با وضعیت نامناسب زندگی این شهروند روبرو و اینکه براثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده و قادر به پرداخت بدهی خود نیست در دادگاه بدهی ۵ میلیون ریالی او را بدون هیچگونه چشم داشتی پرداخت کرده و باعث آزادیش می شود.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اقدام خداپسندانه این مامور وظیفه شناس، با تشویق و قدردانی ویژه سردار” محمدرضا میرحیدری” فرمانده انتظامی استان اصفهان روبرو شد گفت: این اقدام مامور پلیس، مصداق بارز تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا است که فرمودند: «نیروی انتظامی هم باید مظهر اقتدار و هم مظهر رأفت و مهربانی باشد».
سرهنگ محمدی، باقدردانی از این اقدام انسان دوستانه و خداپسندانه مامور وظیفه شناس پلیس شهرستان اردستان اظهار داشت: ماموران پلیس بایستی در عین اجرای مقتدرانه قانون، سیمای رحمانیت پلیس که نشانه پلیس در تراز نظام اسلامی را نیز از خود به نمایش بگذارند و این تفاوت اساسی بین نیروهای انتظامی در کشور ما با دیگر کشورهای دنیا است.

**فکر نمی کردم پلیسی به این مهربانی هم باشد
گفتنی است، شهروندی که با پرداخت بدهی مالی او از سوی مامور پلیس آزاد شده بود در تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ عنوان کرد: من تا به امروز فکر می کردم ماموران نیروی انتظامی وقتی کسی را بگیرند برخورد خوبی با او انجام نمی دهند و اصلاً نگاه مثبتی نسبت به ماموران پلیس نداشتم اما این مامور به من نشان داد که اشتباه می کردم و پلیس ما با پلیس کشورهای دیگر فرق دارد.
وی افزود: این مامور وقتی به منزل من آمد و متوجه شد به دلیل شیوع بیماری کرونا مدتی است که بیکار شدم و برای تامین مخارج زندگی و معیشت همسر و فرزندم با مشکل مواجه شدم بدهی مرا بدون هیچگونه چشم داشتی پرداخت کرد و حتی گفت که این پول قرض نیست و نمی خواهد که روزی به او برگردانم. به همین خاطر تماس گرفتم تا از این عمل خداپسندانه مامور پلیس شما قدردانی کنم. از خداوند می خواهم در این ماه عزیز به همه ماموران نیروی انتظامی توفیق دهد تا در ماموریت هایشان موفق شوند .

*کلاه برداری در فضای مجازی با ترفند شرکت در جشن عاطفه ها
گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتا استان نسبت به سؤ استفاده برخی مجرمان سایبری از احساسات شهروندان و کلاه برداری از آنان در قالب کمک به دانش آموزان بی سرپرست با ترفند شرکت در جشن عاطفه ها هشدار داد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مجرمان سایبری در ایام و مناسبت های مختلف نظیر بازگشایی مدارس و برگزاری جشن های نیکوکاری با انتشار پیام و تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی شهر وندان را دعوت به شرکت در پویش جمع آوری کمک های نقدی کرده و از این طریق از آن ها کلاه برداری می کنند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان مراقب باشند وجوه خود را تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.
وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می کنند.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگرد‌های خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاه برداران با ارائه شماره‌های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.
وی افزود: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد یا برخورد با این گونه سودجویان مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند.
جاساز تریاک در لوله های فلزی
گروه استان ها- اصفهان _ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان، از کشف ۴۹کیلو و۸۰۰گرم تریاک جاساز شده در لابلای بار لوله های فلزی یک دستگاه کامیون خبر داد.
سرهنگ ” علی ملکی آهنگران ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرضا با اشرافیت و دقت بالای خود حین کنترل و رصد بار خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار لوله فلزی که از استان های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند و در نتیجه بررسی های دقیق صورت گرفته نهایتاً ۴۹کیلو و۸۰۰گرم تریاک را کشف کردند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیرشده و به همراه پرونده و مواد مکشوفه ، برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**دوربین های مداربسته، طعمه سارق معتاد
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری فرد معتادی که اقدام به سرقت دوربین های مداربسته شهروندان می کرد و کشف ۳۱ فقره از این نوع سرقت در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.
سرهنگ” حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبر پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوربین مداربسته و شکایت مال باختگان ، موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در این خصوص اقدامات علمی و تخصصی ویژه و گسترده ای انجام و نهایتاً با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و هوشمند مشخص شد سارق با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری اقدام به این سرقت های می کند و بلافاصله مالک خودرو که فردی دارای سابقه استعمال و خرید و فروش مواد مخدر بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهم به ۳۱ فقره سرقت در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد: با همکاری متهم تمامی محل های سرقت بازسازی، مال باختگان شناسایی و تعدادی از اموال به سرقت رفته در بازرسی از مخفیگاه وی کشف و به صاحبانشان بازگردانده شد.
این مقام انتظامی از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و گفت: به شهروندان توصیه می کنیم دوربین های مداربسته را در محل های دور از دسترس و جایی مخفی کنند که قابل رؤیت نباشد تا به راحتی مورد سرقت قرار نگیرند.

**توقیف ۱۱۳ موتورسیکلت متخلف در اصفهان
گروه استان ها_ اصفهان _ جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان، از توقیف ۲ دستگاه خودرو و ۱۱۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ثابت راسخ” در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان اصفهان طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در جامعه، پاسخگویی به مطالبات مردمی، شناسایی و دستگیری سارقان و توقیف وسایل نقلیه متخلف با بکارگیری کلیه توان و ظرفیت فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته شد.
وی ادامه داد: در این طرح یک روزه که با همکاری پلیس آگاهی شرق ، یگان امداد و کلانتری های سطح کلانشهر اصفهان اجرا شد ،۴ نفر سارق و ۱۰ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر ، ۲۰ قبضه سلاح سرد کشف شده و ۲ دستگاه خودرو و ۱۱۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت یکی از خواسته‌های مهم و به حق مردم بوده و در این راستا با تمام توان باید تلاش کنیم ادامه داد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح عملیات‌های پلیسی و حضور به موقع و مقتدرانه در صحنه های مختلف، یکی از موضوعات بسیار مهم در اجرای ماموریت‌های نیروی انتظامی است.
سرهنگ راسخ در پایان با تاکید بر مقابله بی امان با جرایم خشن، اظهار داشت: وقوع جرایم خشن امنیت روانی جامعه را کاهش می دهد لذا باید در این راستا با استفاده از حداکثر ظرفیت و برنامه ریزی هدفمند اقدام کرد و با اجرای اینگونه طرح ها چتر امنیتی پلیس را بر سر تفرجگاهها و شهروندان گسترده کنیم.

*سارق کابل های برق شهراصفهان دستگیر
گروه استان ها- اصفهان _ فردی که اقدام به سرقت کابل های برق شهری در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان دستگیر و به ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ثابت راسخ” در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق شهری در مناطق مختلف شهرستان اصفهان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۲۶ فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: مأموران این یگان با تلاش های شبانه روزی و انجام یک سری کارهای علمی و پلیسی ویژه و گشت زنی های محسوس و نامحسوس در سطح حوزه سرانجام حین گشت زنی در یکی از محله ها با فرد سابقه داری روبرو شدند که در حال حمل اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق بود.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه از دستگیری متهم با اقدام سریع و به موقع ماموران خبر داد و گفت: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به ۱۱ فقره سرقت کابل برق شهری در سطح شهرستان اصفهان اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.
*جاسازی شیشه در سواری پژو
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین، از کشف نزدیک به ۱۲کیلوگرم شیشه طی بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.
سرگرد” هادی کیان مهر”درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین، در راستای برخورد باقاچاقچیان موادمخدر با هوشمندی و تیزبینی خود حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را به منظور بررسی های بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۱۱کیلوو۸۸۰ گرم شیشه جاساز شده در صندلی عقب خودرو ، کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه در این عملیات ۲ نفر سوداگر مرگ دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شدند بیان داشت: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، وبه شهروندان توصیه می کنیم اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری دزد دوچرخه ها در نجف آباد
گروه استان ها- اصفهان- با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد، فردی که اقدام به سرقت دوچرخه های شهروندان می کرد در یک اقدام ضربتی دستگیر و به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” گفت: در پی شکایت تعدادی از شهرو ندان مبنی به سرقت رفتن دوچرخه های فرزندانشان، تیمی از ماموران کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد موضوع را مورد رسیدگی قرار دادند.
وی افزود: ماموران با حضور در محل های سرقت و انجام تحقیقات علمی و پلیسی و همچنین با استفاده از دوربین های مداربسته نهایتاً هویت یکی از سارقان سابقه دار که در این سرقت ها دست داشت را به دست آوردند .
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد ادامه داد: پس از کسب اطلاعات لازم هماهنگی های لازم با مقام قضائی صورت گرفت و ماموران طی یک عملیات ضربتی با حضور در مخفیگاه متهم وی را دستگیرکردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت دوچرخه اعتراف کرد اظهار داشت: با راهنمایی متهم مالخر این پرونده نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۰ دستگاه دوچرخه سرقتی کشف و به مال باختگان بازگردانده شدند.

**طرح رایگان تعویض پلاک های ناخوانا
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از مهلت ۲ هفته ای این پلیس برای تعویض رایگان پلاک خودروهایی که براثر آفتاب سوختگی ارقام آن ها ناخوانا شدند خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمدرضا محمدی” در تشریح این خبر گفت: در بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد یک سری از پلاک های وسایل نقلیه به علت آفتاب سوختگی که ناشی از جنس نامرغوب پلاک ها بود ارقام آنها ناخوانا شده و توسط دوربین ها و همکاران ما قابل رصد نیستند.
وی افزود: در همین رابطه به آن دسته از مالکان وسایل نقلیه ای که پلاک آنها چنین ایرادی پیدا کرده فرصتی دادیم تا از امروز به مدت ۲ هفته به یکی از ۲مرکز تعویض پلاک پلیس راهور در شهر اصفهان مراجعه کرده و به صورت رایگان نسبت به دریافت پلاک جدید خود اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: از آنجایی که در یک بازه زمانی مشخص جنس پلاک های وسایل نقلیه اشکال داشت و همکاران ما به این موضوع واقف هستند لذا بررسی های دقیق بر روی پلاک ها صورت می گیرد و در صورتی که مشخص شود فردی عمداً با استفاده از مواد شیمایی یا حرارت دادن، این شرایط را در پلاک ایجاد کرده حتماً با فرد خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی افزود: پس از پایان مهلت اعلام شده نیز با پلاک هایی که براثر آفتاب سوختگی ناخوانا شدند برابر مقررات رفتار می شود و این افراد علاوه بر اعمال قانون بایستی به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و هزینه دریافت پلاک جدید را هم پرداخت کنند.
سرهنگ محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه دستگاه تولید پلاک وسایل نقلیه فقط در شهر اصفهان وجود دارد، رانندگانی که با این مشکل مواجهند در هر شهرستانی که باشند بایستی به یکی از ۲ مرکز تعویض پلاک پلیس راهور استان اصفهان در شهر اصفهان واقع در شهرک آزمایش و یا ورودی شهرستان دولت آباد مراجعه کنند.
وی برخورد با خودروهای فاقد پلاک، پلاک مخدوش و دست کاری در ارقام پلاک و پلاک قدیم موتورسیکلت را از موضوعات مهم در دستور کار پلیس راهور استان اصفهان عنوان کرد.
این مقام انتظامی یک هشدار هم به رانندگانی که اقدام به دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودروی خود می کنند داد و گفت: بارها تاکید کردیم که این کار جرم است و همکاران ما در صورت مشاهده این گونه موارد ضمن اعمال قانون، نسبت به توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ اقدام کرده و راننده را نیز به مراجع قضائی معرفی می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا