اخبار استان ها

تسهیلات ۱۳۰ میلیارد ریالی برای طرح‌های بنگاه محور

رضوان اصغری، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان درجلسه کار گروه اشتغال وسرمایه گذاری بویین میاندشت گفت: اگر در بخش کشاورزی طرحی که توجیه اقتصادی با سوددهی بالا وجود داشته باشد ستاد آماده سرمایه گذاری دراین حوزه است و بعد از سرمایه گذاری، سهام طرح به متقاضیان واگذار می‌شود.

فرماندار بویین میاندشت گفت: بیکاری عامل اصلی مهاجرت از شهرستان است به طوری که جمعیت شهرستان در سال ۱۳۶۰ بیش از ۶۰ هزار نفر بوده، اما به خاطر مهاجرت درحال حاضر به کمتر از ۲۵ هزار نفر رسیده است.

مدیر جهادکشاورزی بویین میاندشت هم با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جهش تولید را در دیم زار‌ها از ۵ سال قبل آغاز کرده، گفت: گستره دیم زار‌های بویین میاندشت بیش از ۶ هزار هکتار است که طبق الگوی کشت امسال ۲ هزار هکتار آن به کشت گندم اختصاص دارد و در سایر اراضی جو، نخود، عدس، گلرنگ و کاملینا کشت می‌شود.

حسن ریاحی افزود: در زمینه تامین نهاده‌های دامی هم جهادکشاورزی به ازای هر راس دام سنگین ۴۵۰ میلیون، دام سبک گوشتی ۸۰ میلیون و دام سبک پرواری ۵۰ میلیون هزار ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب به متقاضیان پرداخت می‌کند.

مجید صادقی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بویین میاندشت نیز گفت: امسال سهم کمیته امداد بویین میاندشت از اعتبارت تبصره ۱۶ برای اشتغال ۴۱۰ میلیارد ریال بوده که خوشبختانه درمدت ۸ ماه بیش از ۷۵ درصد آن جذب و ۴۳۸ فرصت شغلی ایجاد شده است.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا