اخبار استان ها

بستری بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه اصفهان به کمترین حد رسید

پژمان عقدک افزود: تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه در هفته اخیر در استان اصفهان در ۲ روز یعنی هشتم و نهم آذر به کمترین حد در سال‌جاری رسید و شامل یک نفر بود.

وی با بیان‌اینکه آمار کرونا همچنان روند نزولی دارد و به پایین‌ترین میزان در موج هفتم رسیده است، اظهار داشت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز در حدود ۲۰ روز گذشته در استان اصفهان صفر بود.

عقدک خاطرنشان کرد: جواب‌های مثبت و قطعی آزمایش‌های کرونا در استان اصفهان به کمتر از ۵ درصد رسیده است بطوریکه روز گذشته از بین ۸۵ بیمار با علائم کرونا، نتیجه آزمایش یک نفر مثبت بود.

وی، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را حدود ۴۹ نفر اعلام و اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، چهار بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ابتلا به آنفلوآنزا نیز در استان اصفهان روند نزولی دارد، افزود: این احتمال وجود دارد که در اواخر آذر و اوائل دی ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا بتدریج افزایش یابد.

وی در باره آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ در استان اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر فریدونشهر در وضعیت نارنجی(پُرخطر) و نایین، نطنز، چادگان، سمیرم و دهاقان در وضعیت زرد(به نسبت پُرخطر) قرار دارند و سایر شهرستان‌ها در شرایط عادی(آبی) بسر می‌برند.

عقدک در باره اینکه چرا فریدونشهر که در ۲ هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشت، این هفته به وضعیت نارنجی بازگشت، گفت: در باره این موضوع بطور قطعی نمی‌توان قضاوت کرد اما در هر صورت این شهرستان جمعیت بالایی ندارد به همین دلیل ممکن است اندک تغییرات در میزان بستری‌ها به تغییر رنگ آن منجر شود.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا