اخبار استان ها

اجرای طرح محرومیت زدایی در ۸۵ محله کم برخودار استان

رییس ستاد توانمند سازی محلات کشور در طرح ۲۰۲۰ گفت:در این طرح دو هزار و بیست محله‌ی محروم در کشور شناسایی شده اند و قرار است در یک برنامه ۱۲ تا ۱۵ ساله با تمرکز بر جوانان این محلات و مناطق محروم به رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برسند.

علی آقا محمدی افزود: با اقدامات ۷ گانه شامل ثبت نام مسکن با توجه وسع مالی فرد، اشتغالزایی، بیمه همگانی سلامت، ثبت نام مردم در طرح پزشک خانواده، ارائه سبد غذایی ماهانه توسط کمیته امداد به افراد دارای سوئ تغذیه، شروع به تحصیل جاماندگان از آموزش و توسعه و استعدادیابی ورزش فوتبال خیابانی در گروه آقایان و رشته داژ بال برای بانوان شاهد رهایی محلات از محرومیت خواهیم بود.

وی با اشاره به شناسایی ۸۷۴ هزار دانش اموز جا مانده از تحصیل به دلیل فقر و محرومیت گفت:امسال ۵۰۰ هزار نفر از این افراد وارد نظام آموزشی شدند.

رییس ستاد توانمند سازی محلات کشور در طرح ۲۰۲۰ افزود: با هدف توسعه عقیدتی و فرهنگی در مناطق محروم کشور، سال آینده همزمان با اربعین ۱۰۰ هزار نفر از دل مناطق محروم به کربلا اعزام خواهند شد.

۱۵ محله در شهرستان کاشان و ۷۰ محله در دیگر شهرستان‌های استان مشمول طرح ۲۰۲۰ هستند که دستگاه‌ها موظف هستند متناسب با ظرفیت این محلات و جذب اعتبارات نسبت به رفع محرومیت و خدمت رسانی به مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا