اخبار صنعت، معدن و تجارتاصفهانصنایع و شرکت ها

پروژه تصفیه خانه پساب ذوب آهن اصفهان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

ذوب آهن اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی و تامین آب مورد نیاز خط تولید کارخانه،بخشی از پساب زرین شهر به میزان ۶۰ لیتر بر ثانیه،پساب شهرهای فولاد شهر، ایمان شهر و ۲۲ روستای فلاورجان را به میزان تقریبی ۳۵۰ لیتر بر ثانیه را خریداری نمود و در این راستا،دهم آذرماه سال ۹۸ قرارداد احداث تصفیه خانه این شرکت با گروه مپنا به صورت BOT منعقد گردید.

جلسه پایش پیشرفت این پروژه با حضور علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان، وحید مظهری مدیرعامل شرکت توسعه نوین آب مپنا و جمعی از مسئولین این دو مجموعه،دوشنبه چهاردهم آذرماه در محل این پروژه برگزار شد و طرفین چالش های پروژه را در ابعاد گوناگون مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان گفت : با توجه به اینکه ذوب آهن تولید فولاد را به روش کوره بلند انجام می دهد،تامین پایدار آب برای خط تولید به واقع حیاتی است و لذا پروژه احداث تصفیه خانه در این شرکت در سال ۹۸  منعقد گردید.

وی افزود : با توجه به اهمیت این پروژه،تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز و نصب آنها، نیاز است در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود تا این پروژه عظیم بدون تاخیر و در پایان سال جاری به راه اندازی برسد و برداشت آب کارخانه از زاینده رود به ۶۵ درصد میزان کاهش یابد و البته  پس از اجرای فاز دوم تصفیه خانه میزان برداشت از رودخانه ناچیز خواهد شد.

وحید مظهری مدیرعامل شرکت توسعه نوین آب مپنا در حاشیه این جلسه به خبرنگار ما گفت : متولی سرمایه گذاری این پروژه، شرکت توسعه نوین آب مپنا به نمایندگی از مجموعه مپنا و شرکت نصب نیرو هم پیمانکار EPC آن است.

 وی بیان کرد : این پروژه،  دو بخش بهداشتی با ظرفیت ( ۵۵۰ مترمکعب در ساعت ) و صنعتی در فاز اول (۳۰۰ مترمکعب در ساعت ) را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نوین آب مپنا بیان کرد : خروجی حاصل شده از این تصفیه خانه بر اساس بالاترین کیفیت و با راندمان ۸۵   درصدی به ذوب آهن اصفهان تحویل داده می شود.

مجید جوزدانی مدیر اجرایی پروژه های ذوب آهن نیز اظهار داشت : پروژه تصفیه خانه پساب شرکت،یکی از مهمترین پروژه های حوزه توسعه و همچنین به روزترین پلنت تصفیه فاضلاب در سطح کشور به شمار می رود که با امکانات پیشرفته دنیا توسط شرکت مپنا در حال ساخت است.

وی افزود : بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت مپنا، این پروژه که هم اکنون از پیشرفت ۷۸  درصدی برخوردار است تا پایان سال جاری به راه اندازی  می رسد که ثمره آن کاهش ۳۵ درصدی برداشت آب از رودخانه زاینده رود است.

مدیر اجرایی پروژه ها تصریح کرد : بخشی از تجهیزات مورد نیاز این پروژه در گمرک است که امیدواریم با مساعدت مسئولین مربوطه ترخیص شده و به سرعت در سایت نصب شوند و همچنین همکاری خوب مسئولین منطقه ای و استانی نیز مانند همیشه تاثیرگذار می باشد.

جوزدانی خاطرنشان کرد : ظرفیت دریافت پساب در این پروژه ۸۵۰ متر مکعب در ساعت است که خروجی آن در خط تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا