باشگاه مدیرانعناوین اخبار

چرا پس‌انداز کردن آسان است؟

اصولا هر یک از افراد جامعه در زندگی خود با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که روند پس‌انداز را مختلف می کند. اما می‌توان با انجام امور ساده، راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های غیرضروری و افزایش پس‌انداز ایجاد کرد. در این مطلب راهکارهایی ارائه شده که رویکرد شما در بحث پس‌انداز را تغییر می‌دهد. این مطلب توسط «کالی هالک» در وب سایت «کلارک هوارد» منتشر شده است.

یک نکته جالب درخصوص کنترل امور مالی شخصی، سادگی این کار است. حداقل در زمینه قوانین بنیادی آن، این موضوع صدق می‌کند. این قوانین به آسانی قابل درک هستند و خیلی راحت، به ذهن سپرده می‌شوند. احتمالا شما در سطح ابتدایی، برای اینکه رشد در سرمایه و موفقیت مالی کسب کنید دو گزینه پیش‌رو خواهید داشت:
۱- همواره کمتر از درآمد خود خرج کنید.
۲- هدف‌گذاری کنید به اندازه‌ای که خرج می‌کنید، پس‌انداز کنید.

روشن است که در زندگی به کارگیری روش دوم به مراتب سخت‌تر از روش اول است، اما به‌خاطر داشته باشید یک هدف شگفت‌انگیز برای حرکت روبه جلو، محسوب می‌شود. اما اگر شما برای رسیدن به گزینه اول با چالش روبه‌رو هستید، لازم است که برخی از نکات را درخصوص خرج کردن رعایت کنید، در غیر این صورت، در مسیر رسیدن به ثبات و استقلال مالی، با چالش‌هایی روبه‌رو خواهید بود.باید به این نکته توجه کرد که در صورتی که شما نتوانید یک راه‌حل مناسب برای ایجاد تعادل در مخارج و اولویت‌های پس‌انداز ایجاد کنید، تمام آموزش‌های مالی کارایی خود را از دست خواهند داد. تنها آگاه بودن به میزان بودجه برای مدیریت مالی کافی نیست، بلکه شما باید انگیزه‌های خود را برای مدیریت بهتر منابع مالی شناسایی و ایجاد کنید. در ادامه برخی از ایده‌های عملی مطرح می‌شود که راه پس‌انداز را به شما آموزش خواهد داد.

پیگیر هزینه‌های خود باشید
اگر شما از میزان هزینه منابع مالی خود آگاه نیستید، باید جریان مالی ورود و خروج به حسابتان را ردیابی کنید. مطمئن شوید که حساب و کتاب هر مقدار از مخارج خود را در کنترل دارید. ردیابی هزینه‌های مالی، برای مدت زمان یک یا دو ماه، گام اول محسوب می‌شود. گام بعدی آن است که شما این اطلاعات را ارزیابی کنید. آیا این هزینه‌ها بالاتر از آن چیزی بوده که شما فرض می‌کردید یا تخمین می‌زدید؟ آیا شما در اواخر ماه دچار کسری می‌شوید و مجبور به اضافه برداشت از سایر حساب‌ها هستید؟ به دقت هزینه‌های خود را بررسی کنید و آن دسته از هزینه‌هایی که اضافی است و می‌توانید به‌طور کامل حذف کنید را مشخص کنید. هزینه‌هایی مانند استفاده بیش از حد از تلفن همراه شخصی به‌جای استفاده از تلفن ثابت، آپشن‌ها و خدمات اضافی در اینترنت، لغو عضویت در باشگاه و تمرین در خانه و موارد دیگر می‌تواند بخشی از هزینه‌های اضافی شما را تشکیل دهد. این یک مساله ابتدایی است، اما نباید به راحتی از آن گذر کنید، این راهی است که به پس‌اندازکردن منتهی خواهد شد. به یاد داشته باشید که هر اقدام کوچکی در این راستا نیز می‌تواند حجم قابل‌توجهی از هزینه‌های مالی را در انتهای ماه کاهش دهد. قدم بعدی آن است که یک لیست از ارائه‌کنندگان خدمات تهیه کنید، زمانی را برای تماس با شرکت‌های خدماتی درنظر بگیرد. اطلاع کسب کردن درخصوص نحوه تخفیف، بسته‌های قیمتی پایین یا جایگزین طرح‌های فعلی که از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند آزادی عمل شما را در تصمیم‌گیری افزایش دهد. البته باید قبل از تماس نیز تحقیقاتی در این زمینه داشته باشید. اگر شما گزینه بهتری در نظر دارید، از کنسل کردن طرح جاری خود واهمه نداشته باشید، اگرچه شرکت‌ها برای نگه داشتن مشتری‌های خود سعی در ارائه خدمات و سرویس به قیمت بهتر دارند و این موضوع باعث می‌شود شما با پیشنهادهایی جدیدی روبه‌رو شوید.

ارزش‌های خود را درک کنید
آیا ردیابی یا حذف هزینه‌هایی اضافی برای شما کار دشواری است؟ اگر این طور است شما لازم است که با خود رو راست باشید. باید تشخیص دهید که چه چیزی برای شما در درجه اول اهمیت دارد و چه مسائلی در حاشیه اهداف اصلی قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که این پول شما است و شما هستید که تشخیص می‌دهید این کالا ارزش پرداخت کردن را دارد یا نه؟ بنابراین نباید اجازه دهید که دیگران تصمیم‌گیری شما را تحت تاثیر قرار دهند و شما را مجبور به کارهای دیگر کنند. در این مسیر باید کمی هوشیار باشید و انتخاب‌ها را با درک کامل انجام دهید. شما می‌توانید هزینه‌های خود را اولویت بندی کند و خرج کردن را به گزینه‌هایی که از آن احساس خوشایندی دارید محدود کنید.

خود را با دیگران مقایسه نکنید
حسادت می‌تواند هزینه‌های ما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد، مخصوصا اگر ما دائما خود را با دیگران مقایسه کرده و کاستی‌های خود را در زندگی دیگران جست‌وجو کنیم. هرکس با توجه به نحوه زندگی خود با چالش‌های مالی روبه‌رو است، بنابراین قبل از اینکه شروع به حسادت بکنید، باید آگاه باشید در زندگی امروزی کمتر کسی وجود دارد که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم نکند. بنابراین بهتر است هزینه‌های زندگی خود را بدون در نظر گرفتن رفتار مالی دیگران مدیریت کنید. توجه کنید که حسادت مالی، راه ولخرجی را باز نگه می‌دارد.

با کلمه صرفه‌جویی کنار بیایید
اگر شما می‌خواهید هزینه‌های خود را تحت کنترل بیاورید، باید عادت خرج کردن را کنار بگذارید. این روش ساده‌ای است، اما در این بین امکان دارد شما از حس صرفه‌جویی احساس خوبی نداشته باشید و کمی شرمگین شوید. این فکر که صرفه‌جویی یک لغت منفی است را از ذهنتان خارج کنید. به‌خاطر داشته باشید صرفه‌جویی در هزینه یعنی مدیریت کردن مخارج، نه اینکه از مخارج اصلی و ضروری و همچنین هزینه‌هایی که باعث شادی شما می‌شود گذر کنید. صرفه‌جویی نوعی مدیریت هزینه‌ها است به شکلی که به فعالیت‌های اصلی شما لطمه نزند.

دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا