اخبار استان هااخبار روزاصفهانعناوین اخبار

تجلیل از شهرداری اصفهان به عنوان کارفرمای پژوهشی برتر استان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان خبر داد:

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ از سوی هیات داوران در بخش «تقدیر از پژوهشگران برتر استان» به عنوان کارفرمای پژوهشی برتر شناخته شد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هادی امیری با اعلام این خبر گفت: شهرداری اصفهان در راستای تعامل با جامعه دانشگاهی در حال استفاده از روش‌های نوآورانه ای است که نقش مهمی در انتخاب این نهاد به عنوان کارفرمای پژوهشی برتر استان داشته است.

او افزود: یکی از این روش‌های نوآورانه این است که شهرداری از شیوه قرارداد باز استفاده می‌کند که این فرصت شایسته ای را برای محققین دانشگاهی و دستگاه‌های خدماتی به منظور شناسایی نیازهای پژوهشی فراهم می‌کند.

او درباره دومین روش نوآورانه شهرداری در حوزه اقدامات پژوهشی اظهار کرد: شهرداری اصفهان دانشگاه را در اجرای ایده‌هایی که از آن دریافت کرده است، مشارکت می‌دهد که این روش به ویژه در حوزه مدیریت منابع انسانی بازخورد قابل توجهی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان یکی از مشکلات اقدامات پژوهشی را به تاخیر افتادن رسیدگی به ایده‌های ارائه شده و خارج شدن آنها از اولویت نهادها و دستگاه‌هایی اجرایی دانست و پیشنهاد داد: شهرداری می‌تواند با تشکیل چندین اتاق فکر در زمینه‌های مختلف به روند بررسی ایده‌های پژوهشی سرعت ببخشد و آنها را با واگذاری به محققان مربوطه، به مرحله اجرا نزدیک کند.

او ادامه داد: ضرورت دارد که محققان نیز دسته بندی شده و هر کدام به موضوع و محور مشخصی بپردازند تا کارها با سرعت بیشتری جلو برود.

به گفته امیری، تشکیل اتاق‌های فکر کمک زیادی به تعریف موضوعاتی که در لحظه مورد نیاز شهرداری هستند، خواهد کرد.

امیری ارزیابی سیاست را از دیگر ملزومات برای اجرای ایده‌های پژوهشی در شهرداری اصفهان دانست و تصریح کرد: متاسفانه در شهرداری کمتر رخ می‌دهد که وقتی دانشگاه ایده ای را ارائه می‌کند، مشکلات و نقاط ضعف و قوت آن ایده پس از اجرا با نهاد دانشگاه در میان گذاشته شده و مورد بررسی قرار گیرد.

او تأکید کرد: اگر شهرداری نسبت به ارزیابی سیاست و ایده‌های مورد نظر اقدام کند، گام موثری در راستای اجرای ایده‌های پژوهشی برداشته است.

لازم به ذکر است، هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان با همکاری همه دانشگاه‌های استان و دبیری دانشگاه اصفهان در روز یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه اصفهان برگزار شد. «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان و رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان با اهدای لوح سپاس به شهردار اصفهان از این نهاد به عنوان کارفرمای پژوهشی برگزیده استان تجلیل کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا