شهر و جامعهعناوین اخبار

نخستین «تداکس اصفهان» و دومین تداکس بزرگ ایران هشتم شهریور برگزار می شود/ حضور ۱۳ پیشگام در رویداد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدعلی زاهدی با اشاره به برگزاری رویداد تداکس اصفهان با همکاری و حمایت شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در رویداد امسال سخنرانانی از اصفهان، تهران و هلند حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حضور ۱۳ پیشگام در رویداد اصفهان تداکس نهایی شده است، گفت: این رویداد هشتم شهریورماه جاری از ساعت هشت صبح تا ۱۴ در سالن هنرسرای خورشید برگزار می شود.

مدیر اجرایی و برگزارکننده تداکس اصفهان تصریح کرد: این رویداد به صورت زنده از سایت tedxesfahan.ir پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازدید رسمی ویدئوهای سال های گذشته این رویداد ۷۵ هزار بار بوده است، اظهار کرد: امسال سخنرانی ها در حوزه ورزش، کسب و کار، مسئولیت اجتماعی، علمی، هنر، موسیقی، اقتصاد رفتاری، آینده پژوهی خواهد بود.

زاهدی افزود: سیاوش صفاریان پور، شوان صدرقاضی، سروش صلواتیان، آرش برهمند، امیر ناظمی، مهسا علی بیگی، محمدرضا صفدریان، آیت حسینی، علی داس مه، فربد هرندی، بهرنگ کوفگر، شیرین تبعه امامی، محسن طاهری و محمد سعیدی از جمله سخنرانان تداکس اصفهان خواهند بود.

وی بیان کرد: مدت زمان اجرای هر سخنرانی تا ۱۵ دقیقه خواهد بود که استاندارد جهانی آن بین سه تا ۱۸ دقیقه است.

مدیر اجرایی و برگزارکننده تداکس اصفهان با اشاره به اینکه این رویداد اولین تداکس به نام  اصفهان و دومین تداکس بزرگ ایران بعد از تهران است، گفت: فقط تهران است که تداکس شهر بزرگ (major city) را برگزار می کند و هیچ شهر بزرگی دیگر تداکس با نام شهر خود را ندارد.

وی ادامه داد: دریافت عنوان تداکس به نام شهر، به سابقه برگزاری تداکس، کیفیت برگزاری دوره های قبلی این رویداد و …. بستگی دارد.

زاهدی افزود: سابقه برگزاری تداکس در جهان به سال ۲۰۰۹ بازمی گردد و امسال دهمین سال برگزاری این رویداد است و تاکنون بیش از ۳۰ هزار رویداد در دنیا برگزار شده که دو هزار رویداد دیگر در حال برگزاری است.

وی گفت: تداکس در ۱۸۰ کشور جهان با ۲۳ هزار سخنران و بازدید بیش از ۱٫۲ میلیارد بار ویدئوهای سخنرانی ها از سال ۲۰۰۹ تا کنون، برگزار شده است.

مدیر اجرایی و برگزارکننده تداکس اصفهان بیان کرد: هیچ پنل یا کارگاه آموزشی در تداکس برگزار نمی شود اما شبکه سازی صحبت با سخنرانان در طی دمان های استراحت و  زمان بین سخنرانی ها، شرکت کنندگان می توانند با سخنرانان ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت حضور در این تداکس ۳۰۰ نفر است که این ظرفیت به صورت صددرصد تکمیل شده است.

زاهدی گفت: حامیان برگزاری تداکس اصفهان شهرداری اصفهان و اغلب از فعالان بخش خصوصی هستند.

وی افزود: تداکس مجموعه ای از سخنرانی های کوتاه ۱۵ دقیقه ای است که در این رویداد سخنرانانی که دارای ایده هستند با مخاطبان خود از طریق حضور در سالن و پخش زنده اینترنتی، تجارب و ایده ها را در میان گذاشته و باب گفت و گو میان مخاطب و اندیشمندان برای ایجاد جرقه در ذهن مخاطب باز می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا