اقتصادی

ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی‌ بلیت هواپیما را اعلام می‌کند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی‌بخش درباره قیمت بلیت‌های هواپیما اظهار کرد: بنا به پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت‌های هواپیمایی مطرح شد زیرا قیمت بلیت هوایی مدت‌زمان زیادی بدون تغییر مانده است،

وی ادامه داد: هم در سال ۱۴۰۰ و هم سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیفتاد، در واقع از تیر ۱۴۰۰ تاکنون، قریب به مدت ۲۲ ماه هیچ‌گونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

محمدی‌بخش گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز که بخش اعظمی از هزینه شرکت‌های هوایی بر این مبناست، همچنین حقوق و دستمزد و تورم، پیشنهاد این انجمن در اردیبهشت سال قبل افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت بلیت بود که سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۴۰۱ آن را در شورای عالی هواپیمایی ۳۰ درصد مصوب کرد اما این افزایش قیمت از اردیبهشت سال پیش، به دلایل متعدد اعمال نشد.

به گفته وی، طی مدتی که افزایش قیمت اتفاق نیفتاده بود، انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش ۱۰۰ درصدی مطرح کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

رئیس سازمان هواپیمایی بیان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز اخذ شده است اما به معنای افزایش ۱۰۰ درصدی نیست و ما در صدد کمک به ایرلاین‌ها هستیم که باید در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به‌وجود نیاید.

وی گفت: بر اساس مصوبه دولت هر زمانی که نظر ستاد تنظیم بازار اخذ شود، این اعمال تغییر قابل اجراست.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا