اخبار استان هااخبار روزاصفهانعناوین اخبار

اخبار حوادث پلیسی روز شنبه اصفهان- مراقب کلاهبرداران باشید

 معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک قاچاقچی در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد. 

 سرهنگ ” مهرداد فراشی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی و رصد هوشمندانه خود در یکی از محورهای ورودی به اصفهان  به یک دستگاه خودروی سواری  پژوپارس که به صورت خلاف جهت در حال حرکت بود مشکوک و به آن دستور توقف دادند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست ماموران به سرعت ازمحل متواری شدافزود: ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداخته و با یک اقدام سریع و ضربتی آن را متوقف کردند  که در نهایت ۲۰۲کیلو و۵۰۰گرم تریاک از صندوق عقب این خودرو کشف شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این عملیات راننده خودرو دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.#

کشف ۷ دستگاه ماینرقاچاق در”فلاورجان

گروه استان ‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان”از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “مرتضی هادیان”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یکی از مناطق شهرستان فلاورجان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق به شناسایی یک باب منزل مسکونی که در آن تعدادی دستگاه ارز دیجیتال در حال بهره برداری بود شده و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محل اعزام و دربازرسی انجام شده تعداد۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه های مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با استخراج ارزهای دیجیتال غیرمجاز به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و در این راستا از شهروندان می خواهیم چنانچه از فعالیت غیرمجاز اشخاصی در این زمینه مطلع هستند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

جاسازی تریاک در باک سواری دنا

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف بیش از ۲۸کیلو تریاک در بازرسی از خودروی وی طی عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان، به یک دستگاه خودروی سواری دنا مشکوک و به آن دستور توقف دادند.

وی افزود: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران با سرعت از محل متواری شد که در این لحظه ماموران به تعقیب خودرو پرداخته و بایک اقدام سریع و ضربتی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه در این عملیات  ۲۸کیلو و ۲۰۰گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در باک بنزین خودرو جاسازی شده بود کشف شد، اظهار داشت : در این رابطه راننده  دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری سارق محتویات داخل خودرو با ۲۰ فقره سرقت

گروه استان‌ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در عملیات ماموران این فرماندهی و کشف ۲۰ فقره سرقت با اعترافات وی خبر داد .

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از داخل خودروهای پارک شده آنها در حاشیه خیابان موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت

وی افزود: ماموران پس از بررسی محل های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات علمی و هوشمندانه خود سرانجام هویت فردی که در این سرقت ها دست داشت را به دست آورده و با اخذ دستور از مرجع قضایی طی یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه  متهم یک عدد جعبه ابزار، وسایل وکالاهای منزل که همگی از داخل خودرو های مال باختگان سرقت شده بود کشف و به همراه متهم به کلانتری انتقال یافت .

سرهنگ بساطی از اعتراف صریح متهم به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودروی شهروندان خبر داد و گفت: با راهنمایی وی  مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک وانت پُر از اشیاء و کالاهای سرقت شده کشف و اموال پس از شناسایی توسط مالکان به آنها مسترد شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع فضائی تحویل داده شدند ، امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس دانست و خاطر نشان کرد: رعایت توصیه ها و هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت می تواند زمینه بروز جرائم در جامعه را کاهش دهد .

برنده شدن در رادیو صبا، کلاهبرداری بود

گروه استان ها _اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیو صبا از یک شهروند بالغ بر ۳۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خمینی شهر مبنی بر اینکه شخصی با ترفند تماس از رادیو صبا و اعلام برنده شدن در مسابقه ، وی را به پای عابر بانک کشانده و با گرفتن رمز دوم کارت عابربانک مبلغ ۳۱۰میلیون ریال از حسابش برداشت کرده است ، موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام یک سری اقدامات علمی وتخصصی سرانجام هویت اصلی عامل این کلاهبرداری شناسایی و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ “براتی” با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد کلاهبردار ،پول رابه چند حساب دیگر منتقل کرده گفت: حساب هایی که کلاهبردار اقدام به انتقال پول به آنها کرده بود، مسدود و اقدامات لازم را برای بازگرداندن آن به شاکی انجام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: شهروندان باید بدانند که در صورت برنده شدن در قرعه کشی هیچ سازمان و ارگانی از شهروندان رمزدوم دریافت نمی کند و آنها را پای عابر بانک نمی کشاند و بنابر این توصیه می کنیم به هیچ عنوان پاسخ اینگونه تماس ها را نداده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

احتکار ارزاق عمومی در “خمینی شهر” لو رفت

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکار شده به ارزش ۸میلیارد ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا براتی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای مقابله با احتکار کالاها و برخورد با مخلان نظام اقتصادی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از احتکار مواد غذایی و ارزاق عمومی در یکی از انبارهای  شهرستان  مطلع و سریعاً موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان از این انبار بازدید کردند که در نتیجه  انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکار شده شامل برنج ایرانی، روغن مایع، روغن جامد ، ماکارونی ،رب گوجه ، پودر لباس شوئی  و مایع دستشوئی کشف شد.

سرهنگ “براتی” با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالاهای احتکاری مکشوفه را بالغ بر ۸ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد:  در این رابطه مالک این اقلام دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق و احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و می طلبد که در این زمینه همه نهادها و دستگاه ها نهایت همکاری را با مبادی مربوطه بعمل آورند.

برداشت از حساب با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول

گروه استان‌ها –اصفهان-رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه  از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس  موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکیاز کانال های تلگرامی با تبلیغ بسته مکالمه یلدایی همراه اول مواجه شده و پس از واریز مبلغ ۵۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت کد فعال سازی متوجه شده علاوه بر این که مکالمه رایگان دریافت نکرده کل موجودی حسابش که ۳۰۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

این مقام انتطامی با بیان اینکه در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است تصریح کرد: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا از تحرک مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان به این بهانه گفت: مجرمان در این ایام به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها حسابهایشان را خالی می کنند که در این زمینه باید شهروندان هوشیار بوده و در خرید های اینترنتی خود به معتبربودن سایت و داشتن نماد تجارت الکترونیک درآن توجه داشته باشند.

وی از شهروندان در خواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

کشف یک قبضه کلت جنگی در “شهرضا

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک قبضه اسلحه کلت جنگ به همراه یک تیغه خشاب و هفت عدد فشنگ مربوطه در عملیات ویژه ماموران این فرماندهی خبر داد.

 سرهنگ ” سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در در پی گشت زنی هدفمند خود به یک دستگاه خودروی سواری سمند که اقدام به حرکات نمایشیو خطرناک می کرد مشکوک شدند که راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست ماموران با سرعت اقدام به فرار کرد .

وی افزود: ماموران پس از فرار راننده به تعقیب خودرو پرداخته و در یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند و در  بازرسی بعمل آمده یک قبضه اسلحه کلت جنگی به همراه یک تیغه خشاب و تعداد هفت عدد تیر جنگی سلاح مذکور کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از دستگیری ۳ سرنشین خودروی مذکور خبر داد و گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یکی از متهمان دستگیر شده از شرورهای سابقه دار و دارای هفت ۷ فقره سابقه شرارت ، حمل سلاح گرم ، سرقت به عنف ، تهدید و مشارکت در استفاده از قداره و ایجاد اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی است .

سرهنگ “قرقانی”  در خاتمه با بیان اینکه در این رابطه ۳متهم دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند اظهار داشت: پلیس در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمتگزاری به شهروندان هستند و مردم هم می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد امنیتی یا اقدامات مجرمانه مراتب را ازطریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

دستگیری سارق منازل مبارکه

گروه استان ها – اصفهان- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارق منازل شهرستان مبارکه در عملیات کارآگاهان فرماندهی انتظامی این شهرستان و کشف ۹ فقره سرقت با اعترافات سارق خبر داد.

سرهنگ”حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان شهرستان مبارکه مبنی بر سرقت از منازلشان موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی منازل مورد دستبرد قرار گرفته و جمع آوری آثار و ادله لازم و همچنین انجام یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی دریافتند که این سرقت ها توسط یک نفر سارق سابقه دار انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: سرانجام با رصد هوشمندانه مخفیگاه سارق شناسایی و بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با اخذ دستور از مرجع قضائی متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارق هنگامی که با مدارک و مستندات و ادله محکم از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مواجه شد به ناچار لب به اعتراف باز کرده و صراحتاً به ۹ فقره سرقت منزل در شهرستان مبارکه اقرا و مالخر اموال مسروقه را نیز  معرفی کرد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه، مالخر اموال مسروقه طی عملیاتی دیگر دستگیر و هر دو متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند گفت:  به همشهریان توصیه می کنیم هنگام ساخت و ساز، به استحکام و ایمنی منزل خود به اندازه زیبایی آن اهمیت دهند و راه های ورودی ساختمان را ایمن سازی کرده  و برای ایمنی بیشتر منزل خود، از سیستم های دزدگیر استفاده کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کسانی که در مجتمع های مسکونی ساکن هستند بایستی در تمام ساعات شبانه روز مراقب باشند که درهای ورودی و پارکینگ بسته باشد. اگر درب پارکینگ منزل دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکنیگ، منتظر بمانند تا درب کاملاً بسته شود تا کسی وارد منزل نشود و  در صورتی که بیرون از منزل فاقد روشنایی کافی است، با نصب لامپ در سر در منزل، روشنایی لازم را تامین کنند.

دستگیری ۹۵ محکوم تحت تعقیب در عملیات پلیس”فلاورجان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”فلاورجان”از شناسایی و دستگیری ۹۵ محکوم فراری و تحت تعقیب مراجع قضائی در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “مرتضی هادیان” در  گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:  نهمین مرحله اجرای طرح ضربتی شناسایی و دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی به مدت۴۸ ساعت توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: مأموران این فرماندهی پس از انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی تعداد ۹۵ نفر از محکومان فراری و تحت تعقیب مراجع قضائی با جرائم سرقت، مواد مخدر، جرائم مالی و ملکی، نزاع و درگیری و اختلاف خانوادگی شناسایی و در چند عملیات منسجم و هماهنگ آنها را در مخفیگاه هایشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به این که محکومان دستگیر شده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی صادرکننده احکام تحویل داده شدند، هدف از اجرای این طرح را افزایش ضریب امنیتی و بالا بردن احساس امنیت در سطح شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: برخورد قاطع و قانونی با مخلان نظم و امنیت عمومی و متهمان فراری و تحت تعقیب در دستور کار مأموران انتظامی قرار دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا