اخبار استان ها

برداشت از حساب با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از کانال های تلگرامی با تبلیغ بسته مکالمه یلدایی همراه اول مواجه شده و پس از واریز مبلغ ۵۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت کد فعال سازی متوجه شده علاوه بر این که مکالمه رایگان دریافت نکرده کل موجودی حسابش که ۳۰۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

این مقام انتطامی با بیان اینکه در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است تصریح کرد: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا از تحرک مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان به این بهانه گفت: مجرمان در این ایام به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها حسابهایشان را خالی می کنند که در این زمینه باید شهروندان هوشیار بوده و در خرید های اینترنتی خود به معتبربودن سایت و داشتن نماد تجارت الکترونیک درآن توجه داشته باشند.

وی از شهروندان در خواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا