اخبار استان هااخبار روزاصفهانحوادث

حوادث پلیسی روز استان اصفهان /پیامدهای دلبستگی در دوران نوجوانی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۳۰۷ کیلو تریاک و دستگیری یک متهم در عملیات مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان “شهرضا” خبر داد.

سرهنگ”مهرداد فراشی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و در نتیجه موفق به کشف ۳۰۷ کیلو تریاک که داخل کامیون جاساز شده بود، شدند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در پایان با اشاره به این که در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و از شهروندان می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دلبستگی ایمن و ناایمن و پیامدهای دلبستگی در دوران نوجوانی

گروه اجتماعی _ اصفهان _ بسیاری از نوجوانانی که در دوران کودکی دلبستگی ایمن را تجربه نکرده اند در دوران نوجوانی به دلیل ضعف شدید در رشد عاطفی و احساس ناامنی شدید به پرخاشگری رو می آورند و بدون دلیل با والدین مخالفت می کنند.

دلبستگی یکی از مهمترین مباحث حوزه روان شناسی رشد است به ویژه دلبستگی یا پیوند عاطفی بین مادر و فرزند که نه فقط باعث می شود کودک بتواند از دوران کودکی اش بیشترین لذت را ببرد بلکه از بروز اختلالات اضطرابی، ناامنی، افسردگی و … در دوران بزرگسالی پیشگیری می کند بنابراین باید به موضوع پیوند عاطفی بین مادر و فرزند به عنوان یکی از شاخص های مهم سلامت روان افراد توجه کنیم و از والدین مصرانه بخواهیم به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

میزان دلبستگی یا پیوند عاطفی بین والدین به ویژه مادر با کودک از همان سال های اولیه زندگی شروع می شود. در واقع دوره کودکی مهمترین و تاثیر گذار ترین بخش از دوران حیات آدمی برای شکل گیری شخصیت فرد محسوب می شود. این پیوند عاطفی که به نظر بسیار ساده و عادی می اید نقش بسیار مهمی در مراحل بعدی رشد کودک دارد و ریشه امنیت استقلال و هویت وی را آبیاری می کند. حتی در مواردی کودک قادر به مخالفت کردن با والدین نیست و پدر و مادر از این بابت خوشحال هستتند که فرزندی دارند که همیشه موافق است در حالی که این علامت هشدار دهنده است زیرا یک کودک باید طی مراحل رشد روانی خود از ۲ سالگی به بعد نه بگوید این مخالفت نشانه احساس امنیتی است که دارد بنابراین مخالفت نکردن نشانه احساس نا امنی کودک تلقی می شود.

ویژگی های کودک ناایمن

وابستگی بیش از حد به مادر یا بی اعتنایی به حضور مادر هیچ یک نشانه خوبی نیست و باعث بروز مشکلات ارتباطی در آینده فرد می شود کودک ناامین نمی تواند رشد هیجانی خود را به درستی طی کند و هیجانات خود را مدیریت کند او شناخت کاملی از هیجانات خود ندارد و قادر نیست به درستی آن را ابراز کند گاهی منفعل و گوشه گیر می شود و تمایلی به بازی با همسالانش ندارد واکنش های هیجانی شدیدی در تعامل با دوستان دارد و در بازی معمولا تند و خشن برخورد می کند بازی در حضور پدر و مادر را ترجیح می دهد و در غیر این صورت از بازی لذت نمی برد به همین دلیل این دسته از کودکان خلاقیت کمتری از خود بروز می دهند و به تخیلات طولانی مدت رو می آورند و سعی می کنند ترس ناامنی را با تخیلات خود تغییر دهند.

پیامد ها در دوران نوجوانی

بسیاری از نوجوانانی که در دوران کودکی دلبستگی ایمن را تجربه نکرده اند در دوران نوجوانی به دلیل ضعف شدید در رشد عاطفی و احساس ناامنی شدید به پرخاشگری رو می آورند و بدون دلیل با والدین مخالفت می کنند.

چنین نوجوانی احساس بی قراری دایمی دارد و گاهی احساس جداافتادگی و انزوای شدید می یکند وی به دنبال فردی می گردد که برایش احساس امنیت ایجاد کند و بدون در نظر گرفتن دیگر ویژگی های شخصیتی به محض دریافت کوچکترین پیام مثبتی وابستگی عاطفی پیدا می کند به محض رو به رو شدن با مشکلات تحصیلی به فکر ترک تحصیل می افتد و گاهی دچار مشکلات رفتاری می شود.

ممکن است برای رفع نیازهای عاطفی خود به گروه های همسالان مبتلا به نا بهنجاری های خالاقی یا رفتاری گرایش پیدا کند و با تشویق انها به اعتیاد رو آورد از سوی دیگر در بسیاری از مواقع نوجوان درگیر مسائلی نظیر بدبینی و اختلالات شخصیتی می شود که ریشه در دوران کودکی وی دارد .

تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری ، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

 

نوشیدنی های قاچاقی که به بازار نرفت

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”مبارکه”از کشف محموله انواع نوشیدنی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”رضا محمدی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محور های مواصلاتی به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در بازرسی انجام شده تعداد ۹۵۷عددکمپوت آناناس و ۹۵۹عدد انواع نوشیدنی های خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کردند ادامه داد: در این رابطه یک دستگاه سواری سمند توقیف و یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می کند و پلیس با تمام توان در برابراین پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری سارق سابقه دار داخل خودرو در”نطنز

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارق سابقه دار داخل خودرو با ۱۴ فقره سرقت در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان”نطنز”خبر داد.

سرهنگ”حسین تُرکیان”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان نطنز مبنی بر سرقت داخل خودرو، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از بررسی صحنه سرقت و انجام مجموعه اقدامات هوشمندانه پلیسی رد پای یکی از سارقان سابقه دار را در این سرقت به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان این پلیس با هوشیاری بالای خود در کمترین زمان ممکن مخفیگاه متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر انجام هرگونه جرمی بود هنگامی که با مدارک و مستندات کارآگاهان مواجه شد لب به اعتراف باز کرده و به ۱۴ فقره سرقت داخل خودرو اقرار کرد.

سرهنگ ترکیان در پایان با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد: جهت پارک خودروی خود تا حد امکان از پارکینگهای عمومی و یا محدوده هایی که با گماردن نگهبان برای پارک خودرو ها ایجاد شده است استفاده کنند. از نصب تزئینات زائد و لوکس گران و رها کردن کیف ، گوشی تلفن همراه ، مدارک و سایر وسائل با ارزش خود در داخل خودرو اجتناب کرده و در صورت مشاهده افراد مشکوکی که بدون دلیل اطراف خودرو های پارک شده پرسه زنی می کنند بلافاصله مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کاهش حوادث رانندگی در زمستان امسال با رانندگی تدافعی

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مهمترین راه پیشگیری از تصادفات دلخراش را، رانندگی تدافعی و رعایت سرعت مطمئنه عنوان کرد.

سرهنگ”محمد رضا محمدی” درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: وضعیت نگران کننده تصادفات و افزایش ۳۳ درصدی آمار میزان تصادفات در ۸ ماهه امسال، بدون در نظر گرفتن سهم و نقش راه و خودرو که بسیار تاثیر گذار هستند، نشان دهنده خطای انسانی و نقش راننده به خصوص در معابر لغزنده و یخ زده است؛ و مهمترین راه پیشگیری از تصادفات دلخراش، رانندگی تدافعی و رعایت سرعت مطمئنه است.

وی افزود: تجربیات گذشته گویای افزایش تصاعدی واژگونی ها و خروج وسایل نقلیه از جاده در فصل پاییز و زمستان، بدلیل تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل وسیله ی نقلیه، در میان رانندگان تهاجمی است.

رئیس پلیس راهور استان در پایان خاطر نشان کرد: اصول رانندگی تدافعی یعنی انجام تمام جوانب پیشگیرانه و منطقی در برابر بروز سوانح و تصادفات رانندگی چه از جانب خودمان چه از جانب دیگران و لذا امید داریم تمامی رانندگان با تغییر رویکرد از رانندگی تهاجمی به تدافعی کمترین حوادث ترافیکی در فصول پیش رو را رقم بزنند.

 

دستگیری سارقان منازل”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”شاهین شهر و میمه”از شناسایی و دستگیری سارقان منازل ویلایی این شهرستان با ۲۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ”علی صادقی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال منازل ویلایی در محلات مختلف شاهین شهر با شیوه و شگردهایی مشابه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات مأموران حاکی از آن بود که سارقان در ساعات اولیه شب به وسیله یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ با پلاک مسروقه با پرسه زدن در کوچه های خلوت منازل ویلایی را که ساکنان آن در منزل نبودند را شناسایی و پس از تخریب قفل درب ورودی و پنجره ها وارد این منازل شده و اقدام به سرقت طلا و اموال با ارزش موجود در منزل می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در نهایت با بررسی های میدانی وانجام اقدامات هوشمندانه پلیسی عاملان این سرقت ها را که ۲جوان غیر بومی بودند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۲ متهم را داخل مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان این که در بازرسی از محل اختفاء متهمان بیش از ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از منازل شامل زیور آلات، سکه ، ارز و غیره کشف شد تصریح کرد: سارقان دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی و در تحقیقات تخصصی پلیس به ۲۲ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شاهین شهر اعتراف کردند.

سرهنگ صادقی در پایان با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت، در صورت مشاهده افراد و خودروهای مشکوک در محلات و مناطق مسکونی سریعاً از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف ۳ هزار فشنگ جنگی در طرح ذوالفقار۲

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح ذوالفقار۲،مأموران انتظامی این فرماندهی موفق به کشف۳۲ قبضه انواع سلاح گرم و بیش از۳هزارفشنگ جنگی شدند.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طرح ذوالفقار۲ با هدف ارتقاءامنیت اجتماعی  با بکار گیری توان حداکثری کارکنان این فرماندهی در سطح شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با هماهنگی مرجع قضائی انجام شد مأموران موفق شدند با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی تعداد۱۰ قبضه سلاح جنگی،۱۰قبضه سلاح شورشی و شکاری غیرمجاز ، ۱۲ قبضه سلاح بادی غیرمجاز،۱۶۳ تیغه انواع سلاح سرد و بیش از ۳ هزار فشنگ جنگی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این راستا تعداد۱۰ نفر متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که با وارد کردن و نگهداری سلاح های غیر مجاز سعی در ناامن کردن جامعه دارند بدانند پلیس با تلاش و اقدامات شبانه روزی خود با قاطعیت با این افراد برخورد خواهد کرد و اجازه جولان به مخلان امنیت و آرامش شهروندان را نخواهد داد و در این راه از مردم می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا