اخبار استان هااخبار روزاصفهان

میزبانی یلدایی شهرداری از اصفهانی‌ها با برنامه های متنوع

همزمان با پایان فصل پاییز صورت می‌گیرد؛

در آستانه ۳۰ آذرماه، شب یلدا چندین ویژه برنامه در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بلندترین شب سال که با نام شب یلدا در میان ایرانیان شناخته می‌شود، از دیرباز بهانه ای برای برگزاری دورهمی های جمعی و خانوادگی بوده است. سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان نیز به این مناسبت چندین ویژه برنامه تدارک دیده که برای رده های سنی مختلف در مناطق ۱۵گانه شهر برگزار می‌شود.

ازجمله این برنامه ها، «طلوع یلدا» است که روز یکم دی ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در باغ بانوان طلوع واقع در بزرگراه شهید آقابابایی، قبل از شهرک سلامت برگزار می‌شود. برپایی سفره‌های شب یلدا، برپایی ایستگاه های تفریح و بازی و برگزاری جشن استیجی از بخش های مختلف این برنامه است.

برپایی جشن باستانی یلدا ویژه دانش آموزان با نام «اناردونه» برنامه دیگری است که روز ۳۰ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در باغ بانوان پردیس واقع در میدان سهرودی میزبان بانوان است.

برنامه «مترو هنر» نیز از ۲۶ آذر تا یکم دی همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در ایستگاه متروی شهید علیخانی در قالب نمایشگاهی از دستاوردهای هنرمندان منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.

مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی(ره) روز ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه محل برگزاری ویژه برنامه ای با نام «یلدای به یادماندنی» است که همراه با بخش‌های متنوع برگزار می‌شود.

منطقه ۴ شهرداری اصفهان نیز برنامه ای را با نام «یلدای ایرانی» و با محوریت شاهنامه خوانی، تاریخچه یلدا، قصه و خاطره گویی همراه با جشنواره دستاوردهای یلدایی تدارک دیده که از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه به ترتیب در مسجد امام محمدباقر(ع)، حسینیه شهدای کردآباد، مسجد مهدیه، مسجدالنبی(ص)، مسجد التقوی و مسجد العباس(ع) برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه های یلدایی امسال، «چله نشینی مادر و کودک» است که روز ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۴ همراه با برنامه‌های های جذاب در فرهنگسرای کوثر واقع در خوراسگان، خیابان مسجد علی برگزار می‌شود.

«یلدای فاطمی» هم برنامه دیگری است که در قالب مسابقه ادبی از سوی کتابخانه شهدای محمودآباد در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برگزار می‌شود. در این مسابقه از شرکت کنندگان خواسته شده تا با استفاده از کلمات «فاطمه، مادر، تسبیح، انار، یلدا، ظهور، عطر، چادر، بهار، حافظ» متنی ادبی حداکثر در ۵۰ کلمه نوشته و تا ۳۰ آذر به آدرس مجازی این کتابخانه در پیام رسان های ایتا یا روبیکا ارسال کنند. آی‌دی کتابخانه شهدای محمودآباد @ketab6332 و شماره آن در فضای مجازی ۰۹۳۰۶۱۳۹۴۱۲ است.

«یاقوت» هم برنامه دیگری است که در قالب جشن یلدا همراه با برنامه های آیینی و حافظ خوانی روز ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای وحید واقع در میدان ۹ دی،‌گلزار ۲ خیابان ابوذر برگزار می‌شود.

خانه خلاقیت و بازی های فکری واقع در خیابان هشت بهشت شرقی، بین چهارراه لاهور و چهارراه پیروزی از ۲۷ تا ۲۹ آذر و همچنین در روز یکم دی ماه از ساعت ۱۸ میزبان شهروندان در برنامه خانوادگی «شب تولد خورشید» است.

از دیگر برنامه های شب یلدا، برنامه «شبی به بلندای آرزوها» ویژه کودکان و نوجوانان است که با آیتم هایی مانند نمایش، عکاسی و مسابقه روز ۲۹ آذر از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان ولایت واقع در خیابان جی، خیابان سلمان برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا