اخبار استان ها

زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی به استان با نگاهی هم افزا

بیست و هفتم آذرماه ششمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضاء برگزار شد.
بررسی عملکرد سامانه های ثبت، رصد و پایش اشتغال استان، بررسی عملکرد سرمایه‌گذاران خارجی در استان و ارائه گزارش شش گروه کاری ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.
در این کارگروه دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در خصوص عملکرد سامانه های ثبت، رصد و پایش اشتغال استان، بیان کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی که در این سامانه اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند تا دو ماه آینده نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین در صحت سنجی اطلاعات، دستگاه های اجرایی مرتبط که وظیفه اشتغالزایی را برعهده دارند ورود کنند و با قراردادن تیم مشخص اطلاعات ثبت شده را رصد و ارزیابی کنند.
استاندار اصفهان بیان کرد: دستگاه های اجرایی که تعهد بیشتری در این طرح دارند و طبق گزارش ارائه شده عملکرد پایین داشتند تا جلسه آینده گزارشی از عملکرد خود را آماده کنند و مدیر دستگاه اجرایی توضیحات خود را ارائه دهد.
برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان برنامه‌ریزی شود
دکتر مرتضوی با اشاره به اهمیت و ضرورت بسترسازی مناسب جهت ورود سرمایه‌گذاران خارجی در استان، عنوان کرد: در این راستا بایستی برنامه و طرحی مشخص فراهم و نقشه راه روشن شود. ضروری است این برنامه با ظرافت و جامع باشد و نقش حوزه های مختلف در آن به تفکیک مشخص شود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: رویکرد استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی بایستی تغییر کند. اگر به دنبال نتیجه قابل قبول در این حوزه هستیم بایستی پرونده سرمایه‌گذاران به صورت موردی بررسی و بسته های مختلف متناسب با رویکرد و حوزه فعالیت هر سرمایه‌گذار طراحی و ارائه شود.
وی اظهار کرد: در این خصوص مرکز سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان پیشران با برنامه ای مشخص ظرفیت های موجود را رصد کند و طرح کارشناسی خود را ارائه دهد.
استاندار اصفهان افزود: گام نخست استفاده از بضاعت های موجود در استان است. باید بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذارانی که به دلایل مختلف به استان وارد می شوند به بهترین نحو بهره ببریم. در کنار رصد و شناسایی ظرفیت ها برای دستگاه های اجرایی مختلف مأموریت در نظر گرفته شود تا به نتایج قابل قبول دست یابیم.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در جلسه آینده گزارشی از این روند توسط مرکز سرمایه‌گذاری خارجی و گزارشی توسط دفتر سرمایه گذاری استانداری ارائه شود تا با یک نگاه هم افزا بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را به جلب مشارکت در استان ترغیب کنیم.
وی تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون انجام شده با توجه به بضاعت استان است هر چند که متناسب با ظرفیت استان اصفهان نیست؛ اما متاسفانه یکی از مشکلات ضعیف بودن بضاعت و اختیار استان در پشتیبانی از طرح های مختلف سرمایه‌گذاری است‌.
استاندار اصفهان افزود: رویکرد استان ها در حوزه های مختلف از جمله سرمایه گذاری بایستی در سطح ملی مورد توجه قرار بگیرد همچنین در نوشتن قوانین ورود به جزئیات که در حوزه استان است کاهش یابد تا بتوانیم به نتایج متقنی دست یابیم.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا