اخبار استان هااخبار روزاصفهان

راهکارهای ایجاد آرامش روانی در کودکان/راهکارهایی برای ایمنی در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو

 حفظ آرامش در خانواده، رابطه ی ارام و دلنشین بین پدر و مادر، دوری از هر گونه بحث و جدال و استفاده از گفتگوی صمیمانه با یکدیگر، پرهیز از هر گونه واکنش های شدید هیجانی نسبت به کودکان و احترام گذاشتن به شخصیت و هویت کودکان باعث ایجاد آرامش روانی و سلامت روحی در کودکان می شود.

به طور کلی مادران در دو مرحله روی شخصیت کودک اثر گذار هستند که شامل ۱-دوره جنینی و ۲-دوره بعد از تولد است. ۱-دوره جنینی: دوره ای است که کودک هنوز به دنیا نیامده است مطالعات اخیر حاکی از آن است که تمام احساسات مادر به جنین منتقل می شود به عبارت دیگر هرگاه مادر دچار هیجان، اضطراب، استرس، ترس و عصبانیت شود تمام این حالات و احساسات به جنین نیز انتقال خواهد یافت.

۲-دوره بعد از تولد: این دوران توجه بسیار زیاد مادران را نسبت به رفع نیازهای کودکان می طلبد و هرگونه سهل انگاری در تربیت آنها پیامدهای جبران ناپذیری برای کودکان، خانواده آنها و در نهایت جامعه خواهد داشت. مادران علاوه بر وظیفه تامین نیازهای جسمی و زیستی موظفند روح کودک را سرشار از لطف و محبت سازند و سلامت روانی آنها را تامین کنند.

پس باید بدانیم که کودک در رحم به طور محسوس نیازخود را به ارتباط به جهان خارج از رحم و به خصوص مادر نشان می دهد.اولین و مهمترین نمایش عاطفی مادر و کودک هنگام شیر دادن است. در آغوش گرفتن کودک هم زمان با رفع نیازهای زیستی، نیازهای عاطفی و روحی او را نیز ارضا می کند.

همچنین باید بدانیم که دوری کودک از مادر به خاطر شاغل بودن مادر و یا به علل دیگر سبب محرومیت کودک از محبت می شود. کودکی که در دوران کودکیش مورد لطف، حترام و توجه مادر قرار نگرفته باشد برای جبران این نقصان به هر موجود و مکانی پناه می برد.

شاخصه های کودکان محروم از محبت سرشار مادر، شلوغ کردن های بیش از اندازه، بدبین بودن، مزاحم و …. می باشد. پس با کودکان ارتباط کلامی برقرار کنید چرا که ارتباط کلامی در رشدهوش و سازش روانی- اجتماعی کودکان تاثیر قابل توجهی دارد. تجربه نشان داده که بی مسئولیتی والدین نسبت به کودکان منجر به بی بند و باری اجتماعی و خشونت در آنان می شود.

برای حفظ آرامش روانی در کودکان چند راهکار مؤثر وجود دارد که از آن جمله می توان به حفظ آرامش در محیط خانواده، ایجاد رابطه ی ارام و دلنشین بین پدر و مادر و سایر اعضا خانواده، دوری از هر گونه بحث و جدال و استفاده از گفتگوی صمیمانه با یکدیگر جهت رفع مشکلات ،پرهیز از هر گونه واکنش های شدید هیجانی نسبت به کودکان و احترام گذاشتن به شخصیت و هویت کودکان که عمل به این توصیه ها باعث ایجاد آرامش روانی و سلامت روحی در کودکان می شود.

تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

 

راهکارهایی برای ایمنی در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو

گروه اجتماعی _ اصفهان _ قرار دادن خودرو دریک دنده پایین تر به موتور اجازه می دهد سرعت خودرو را آرام کند و این ممکن است شما را ایمن نگه دارد.

یکی از خطراتی که رانندگان را تهدید می کند درست عمل نکردن ترمز هاست. خطری که در بسیاری از مواقع بطور ناگهانی اتفاق می افتد .کارشناسان بهترین راه برای پیشگیری از این خطر را بازرسی همیشگی ترمزها می دانند.باید برای بررسی ترمزها از گوش ها و پاهایتان کمک بگیرید، به عنوان مثال اگرصداهایی از ترمزها می شنوید که می تواند خطرناک باشد و یا احساس می کنید پدال ترمز با روزهای دیگر فرق می کند خودرو را در کنار مسیر متوقف کنید.

در اینجا ۱۰ گام برای ایمنی در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو  را ارائه می کنیم:

۱-قرار دادن خودرو دریک دنده پایین تر به موتور اجازه می دهد سرعت خودرو را آرام کند و این ممکن است شما را ایمن نگه دارد.

۲-اگر خودرو شما به ترمز اضطراری مجهز است آن را امتحان کنید.

۳-خودرو خود را به سمت راست جاده برانید و در صورت امکان آن را از جاده خارج کنید. اگر تغییر خطوط ضروری است این کار را آرام و با دقت ، همراه با نگاه کردن به آینه ها و توجه به ترافیک انجام دهید.

۴-در صورت ثابت ماندن پدال گاز، هدف شما در این لحظه کم کردن سرعت و متوقف کردن خودرو بصورت ایمن است.

۵-باور کنید یا نه گاهی برخی وسایل اضافه در داخل خودرو مانند بطری آب، توپها کوچک یا اشیای متفاوت باعث ثابت ماندن پدال می شود .به این موضوع توجه کنید . این وسایل را از مکان راننده دور کنید.

۶-اگر خودرو شما دارای ترمز استاندارد است ممکن است این اتفاق به خاطر پمپاژ باشد که فشار دوباره به آن اجازه بکار افتادن خواهد داد اما امروزه بسیاری از خودرو ها به سیستم ABS مجهز هستند.

۷-برای اطلاع خودروهای دیگر علایم هشدار دهنده استفاده کنید.

۸-اگر قرار است به جایی برخورد کنید کم خطر ترین را انتخاب کنید . هر چیزی بر برخورد با انسان ترجیح دارد.

۹-آرامش خود را حفظ کنید. دانستن این نکات و توان انجام آن برای واکنش طبیعی به جای وحشت و اضطراب به شما اعتماد به نفس می دهد .

۱۰-پس از آنکه خودرو را بطور ایمن متوقف کردید به حرکت کردن مجدد فکر نکنید، حتی اگر ترمزها به طور اتفاقی دوباره شروع به کار کردند. خودرو را با یدک کشیدن به تعمیر گاه منتقل کنید.

تهیه و تنظیم : سرهنگ”محمدرضا محمدی” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در”نایین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”نایین”از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ دوم”هادی کیان مهر”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نایین در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف محموله کالای قاچاق شامل ۱۱۰ جفت کفش، ۱۲۰ ثوب انواع لباس و ۲ دستگاه تلویزیون خارجی که همگی فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه را یک میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان بر مقابله همه جانبه پلیس با قاچاق کالا و ارز تأکید و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جامعه ارامنه کشور احترام ویژه ای برای کارکنان فراجا قائل هستند

گروه استان ها _ اصفهان _ نماینده ارامنه جنوب ایران و اصفهان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی نیروهای فراجا گفت: جامعه ارامنه کشور همیشه قدردان نیروهای فراجا بوده و برای این عزیزان احترام ویژه ای قائل هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “روبرت بیگلریان” در دیدار با سردار “محمد رضا میر حیدری” فرمانده انتظامی استان اصفهان و تعدادی از معاونان این فرماندهی ضمن ابلاغ سلام پیشوای اعظم ارامنه جنوب ایران و اصفهان، شورای خلیفه گری و قدردانی از اقدامات پلیس اصفهان در برقراری نظم و امنیت شهر اصفهان و بخصوص محله های ارامنه نشین گفت: پلیس، مظهر نظم و انضباط و پیام آور امنیت، صلح و آرامش برای شهروندان است.

وی با بیان اینکه دشمنان این آب وخاک به دنبال ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف مردم هستند به هوشیاری پیروان ادیان و اقلیت های مذهبی کشور اشاره کرد و افزود: جامعه ارامنه کشور در کنار سایر پیروان ادیان و اقلیب های مذهبی همیشه قدردان نیروهای فراجا بوده و برای این عزیزان احترام ویژه ای قائل هستند و در فتنه اخیر هم در دام دشمن نیفتادند.

بیگلریان بر حمایت قاطع خود از حقوق کارکنان فراجا در صحن علنی مجلس تاکید کرد و گفت: تمام تلاش خود را در این خصوص انجام خواهم داد تا بتوانم صدای نیروهای پلیس را به گوش مسئولان برسانم.

کمترین آمار جرم در بین جامعه ارامنه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز لطف و محبت پیشوای ارامنه جنوب ایران و اصفهان نسبت به کارکنان فراجا گفت: چتر امنیت پلیس بر سر همه مردم ایران گسترده است و همه افراد جامعه از هر قومیت، مذهب و آیینی که باشند از نعمت امنیت برخودار خواهند بود.

وی در ادامه به فتنه اخیر دشمن و هجمه شدید بر علیه نیروهای فراجا اشاره کرد و افزود: کارکنان فراجا علی رغم اینکه کمترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند در فتنه اخیر بیشترین هجمه و حملات و صدمات را متحمل شدند اما مجاهدانه همواره در میدان حضور و اجازه نخواهند داد که خدشه ای به امنیت و آرامش شهروندان وارد آید.

سردار میرحیدری، هوشیاری مردم اصفهان به ویژه اقلیت های مذهبی و پیروان ادیان دینی را در فتنه اخیر قابل تحسین دانست و عنوان داشت: بررسی های صورت گرفته کمترین وقوع جرم در بین جامعه ارامنه استان را نشان می دهد که لازم می دانم از همراهی و مشارکتی که با پلیس دارند و با هوشمندی مسایل را دنبال می کنند تشکر کنم.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه این فرماندهی همواره در زمینه کاهش سرقت، کنترل جرایم خشن و سرقت های بعنف و دستگیری محکومان فراری و تحت تعقیب رتبه های برتر کشوری را کسب کرده خاطر نشان کرد: البته بخش مهمی از این موفقیت ها را در اثر مشارکت و همراهی مردم می دانیم چرا که معتقدیم امنیت یک محصول جمعی است و باید همه آحاد جامعه و دستگاه ها و نهادها در تولید آن مشارکت داشته باشند.

گفتنی است، در این دیدار با توجه به در پیش بودن میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نوی میلادی در خصوص تامین امنیت جشن های این ایام و اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی در محدوده کلیسای وانک تصمیماتی اتخاذ شد.

 

اجرای طرح های ویژه برای ارتقای امنیت استان اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان با اشاره به اشرافیت، هوشمندی و پیش بینی به موقع وقایع و حوادث توسط کارشناسان این فرماندهی از اجرای طرح های و یژه برای ارتقای امنیت استان در ۳ ماه پایانی سال خبر داد و این طرح ها را در افزایش احساس امنیت شهروندان مؤثر دانست.

سردار” محمدرضا میرحیدری” در حاشیه صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن درود به روح پرفتوح امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای عرصه نظم و امنیت و گرامیداشت یاد شهید “اسماعیل چراغی” فرمانده گردان امام حسین (ع) یگان ویژه پلیس اصفهان که در اغتشاشات اخیر به درجه رفیع شهادت نایل آمد گفت: ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض می کنم و به کارکنان مجموعه انتظامی استان که نزدیک به ۳ ماه در مقابل توطئه دشمن علیه امنیت نظام اسلامی مجاهدت، مقاومت ، صبوری و رشادت کردند خداقوت گفته و مراتب قدردانی خود را از تلاش ها و زحمات آنان اعلام می دارم.

وی افزود: انصافاً مجموعه انتظامی استان از سربازان وظیفه گرفته تا فرماندهان، معاونان و روسای پلیس های تخصصی و عزیزان یگان امداد و یگان ویژه با شجاعت و صلابت در برابر این توطئه استکبار ایستادگی کردند که امیدوارم این افتخار نیز در پرونده تک تک عزیزان ثبت شود و انشاء الله در قیامت دست همه را بگیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی در این مرحله از دشمنی خود جنگ شناختی را به صورت ترکیبی علیه ملت ما دنبال کردند تصریح کرد: آنها تمام قوای خود را به میدان آورده و از تمام ابزارهای رسانه ای خود استفاده کردند اما نتیجه ای بدست نیاوردندو این نشان از اقتدار مدافعان امنیت و دستگاه های امنیتی نظام است.

سردار میرحیدری اذعان داشت: در فتنه اخیر نظام استکباری تمام گروه های معاند و ضد انقلاب شامل تجزیه طلب ها، مجاهدین خلق، سلطنت طلب ها و … را با هم متحد کرده و به میدان آورد تا بتواند انقلاب اسلامی را از پا در بیاورد اما از برکت خون شهدا، بصیرت و ایمان راسخ ملت و نیروهای مسلح اجازه نداد که نقشه های آنها عملی شود.

وی با بیان اینکه دشمن در این فتنه به رغم عدم کسب موفقیت در عملی کردن نقشه هایش اما توانست خسارت ها و زیان هایی را به کشور وارد کند و تعدادی از جوانان و نوجوانان را با خود همراه سازد اظهار داشت: این اتفاقات به واسطه خیانت ها، بی توجهی ها و ترک فعل ها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بود که امیدواریم به همت مسئولان کشور این کمبودها و کاستی ها هرچه سریع تر مرتفع و جبران شود.

سردار میرحیدری به مظلومیت نیروهای پلیس در فتنه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این نیروها با کمترین حقوق و مزایا رسالت سنگین تامین امنیت جامعه را مجاهدانه انجام دادند و در این بین بیشترین هجمه ها، آسیب ها و صدمات را هم متحمل شدند اما ذره ای عقب ننشستند و محکم تر از همیشه پای ارزش ها و آرمان های انقلاب ایستادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان فاصله گرفتن خانواده ها از اعتقادات دینی و معنویات را عامل موفقیت دشمن در همراه کردن دانش آموزان و دانشجویان با خود و بازداشتن آنها از راه پیشرفت و تعالی کشور عنوان کرد و گفت: اگر می بینیم امروز در برخی از در مدارس و دانشگاه ها عده ای را شاهد هستیم که دچار تزلزل در حفظ ارزش های والای الهی شده و به ابزاری برای پیش برد اهداف دشمن تبدیل شدند در اثر فاصله گرفتن خانواده ها از مسایل اعتقادی و معنوی است و باید تلاش کنیم که با اقناع سازی جوانان و نوجوانان، انس گرفتن آنان با قرآن و اهل بیت و پیاده سازی سیره و سلوک ائمه طاهرین (ع) و بزرگان دین و شهدا این اشکالات را مرتفع کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه دشمن هرگز از دشمنی و فتنه انگیزی علیه نظام اسلامی ما دست برنمی دارد به خانواده ها در خصوص مراقبت از فرزندان خود هشدار داد و گفت: دشمن دنبال وارد کردن ضربه به بنیان خانواده هاست و چون نتوانسته در میدان توفیقی کسب کند با کارهای ایذایی و فضاسازی های رسانه ای می خواهد نقشه هایش را پیش ببرد که در این خصوص خانواده ها باید بیش از پیش هوشیار بوده و مراقب رفت و آمدها فرزندان خود باشند و برنامه های خود را به گونه ای تنظیم کنند که دشمن نتواند به فرزندانشان آسیب بزند.

سردار میرحیدری در خاتمه این مراسم از اجرا طرح های ویژه برای ارتقای امنیت پایدار استان در ۳ ماهه پایانی سال خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه به فصل پایانی سال نزدیک می شویم وضعیت جرایم دسته بندی و اولویت بندی شده و طرح های پیشگیرانه و مقابله ای با اشرافیت، هوشمندی و پیش بینی به موقع توسط کارشناسان این فرماندهی در قالب طرح ها دنبال می شود که قطعاً این طرح ها در افزایش امینیت پایدار استان و احساس امنیت شهروندان مؤثر خواهد بود.

کشف محموله تریاک در”مبارکه

گروه استانها_اصفهان_ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۴ کیلو تریاک و دستگیری ۳ متهم در عملیات مأموران یگان تکاوری استان و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان”مبارکه” خبر داد.

سرهنگ”مهرداد فراشی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران یگان تکاوری استان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مبارکه حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محور های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو سواری پراید مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۲۴ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود شدند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان بر برخورد قاطع و مستمر پلیس با قاچاقچیان موادمخدر تأکید و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

آزادراه ها و بزرگراه ها مکان مناسبی برای گرم کردن موتور خودرو نیست

گروه استانها_اصفهان_رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ،حرکت برخی رانندگان با حداقل سرعت در آزاد راه و بزرگراه ها برای گرم کردن موتور خودرو را بسیار خطرناک و یکی از عوامل وقوع حوادث رانندگی دانست.

سرهنگ”اصغر زارع”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : موضوعی که در راه ها خصوصاً آزادراه و بزرگراه ها و در فصل زمستان بیشتر مشاهده می شود این است که اصولا خودرویی که چند ساعت در فضای سرد زمستانی قرار گرفته باشد آمادگی لازم برای حرکت را ندارد لذا بسیاری از رانندگان بعد از روشن کردن خودرو بلافاصله شروع به حرکت درمسیر تعیین شده با سرعت بسیار پایین جهت گرم شدن موتور خودرو می کنند که این حرکت میتواند بسیار خطرناک و باعث تصادف در راه ها شود.

وی افزود : رانندگان می بایست برای گرم کردن خودرو چند دقیقه پس از روشن کردن خودرو اجازه دهند دمای روغن موتور و گیربکس افزایش یابد و تا چند کیلومتری نیز با دنده سنگین حرکت کنند تا موتور خودرو گرم و آمادگی حرکت را پیدا کند.

رئیس پلیس راه استان به رانندگان توصیه کرد: با توجه به اینکه برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی حداقل سرعت در آزادراه ها ۷۰ کیلومتر تعیین شده، حرکت در سطح راه ها بویژه در آزادراه ها با سرعتی کمتر از حداقل تعیین شده خطر ساز بوده که از رانندگان درخواست می شود قبل از ورود به راههای اصلی به ویژه بزرگراه ها و آزادراه ها نسبت به گرم کردن موتور خودروی خود اقدام تا شاهد وقوع تصادف در راهها نباشیم.

کشف ۴ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۴ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و دستگیری یک متهم در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح جمع آوری سلاح های غیر مجاز و وبرخورد با دارندگان این سلاح ها، مأموران پلیس امنیت شهرستان اصفهان با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری تعدادی اسلحه غیر مجاز توسط فردی در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل سکونت متهم اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف ۴ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز به همراه هزار و ۲۶۷ فشنگ شکاری و مقایر قابل توجهی آلات ولوازم ساخت فشنگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به این که در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز علاوه براین که برابر قانون جرم می باشد،عامل مهمی در ایجاد ناامنی و جرم در جامعه بوده از این رو پلیس با قاطعیت و درچارچوب قانون با این مسأله برخورد می کند و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با شماره۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا