عناوین اخبار

توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت منزل در ایام تعطیلات

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،فرمانده انتظامی شهرستان”اصفهان” باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرت ها به منظور پیشگیری از سرقت های منزل از شهروندان خواست نکات ایمنی زیر را جهت امنیت بیشتر در زمان خالی بودن منزل رعایت کنند :
۱- کلیه پنجره های قابل دسترسی و نورگیرها و پاسیوها را به حفاظ مقاوم مجهز کنید. ۲-در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید
۳– به کار بردن وسایل تاخیری از قبیل نرده کشی روی دیوارها مخصوصا در منازل شمالی و به کار بردن قفل های ایمنی موجب امنیت بیش تر منازل می گردد .
۴- قفل شب بند ، وسیله ای است که برای پیشگیری از سرقت ساختمان های ویلایی ، بسیار مناسب می باشد .
۵- باز بودن درب آپارتمان های بزرگ باعث می گردد که سارقان به راحتی و بدون شناسایی بقیه ساکنان به منازل وارد و مبادرت به سرقت کنند ، حفاظت مجتمع های مسکونی را به سرایداران بسپارید .
۶-کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.
۷-هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل کردن درخروجی اکتفا نکرده ، کلیه درهای داخلی ساختمان اعم از درپشت بام، هال ، اتاق ها، آشپزخانه ، حمام ، حیاط خلوت و …. را قفل کنید.
۸- از به جای گذاشتن پول نقد ،جواهرات ،اشیاء قیمتی وغیرهدر داخل منزل حتی گاوصندوق خودداری کنید ودر صورت استفاده از گاوصندوق حتماً به نحوی که قابل حمل و جابجایی نباشد درون دیوار تعبیه کنید.
۹- از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری و حتی الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید.
۱۰- درمواقعی که به مسافرت می روید از همسایگان یااقوام مورد اطمینان خود بخواهیدکه از منزلتان مراقبت کنند و از بازگو نمودن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.
۱۱- از باز نمودن در بروی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام‌شب خودداری و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید و شب ها هنگام استراحت درهای ورودی ساختمان را قفل کنید. ۱۲- محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید.
۱۳- از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و … به داخل منزل خود ممانعت و از ورود افرادی که بعنوان مأمور انتظامی ، دارایی ، شهرداری، سرشماری،کارگر خدماتی، مأمور آب ، برق، تلفن ، گاز و … به منزل شما مراجعه می کنند پیش از شناسایی دقیق آنان ممانعت بعمل آورده در صورت حصول اطمینان فقط اجازه ورود ایشان به محدوده مورد نیاز را بدهید.
۱۴- سارقان معمولاً منازلی را برای سرقت انتخاب می کنند که ازساختمان های دیگر دورتر، فاقد حفاظ، دارای ساکنان کم و مسن بوده و اموال قابل ملاحظه ای را در آن شناسایی کرده باشند و بر اساس شناسایی قبلی آن ها دسترسی به راه‌های فرار در آن بیشتر باشد اگر این مساله شامل حال شما نیز می شود پس غفلت نکنید.
۱۵- نسبت به اتومبیل ها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا