اخبار استان ها

اختصاص تسهیلات به بخش کشاورزی و دامداری اردستان

وزیر جهاد کشاورزی که به شهرستان اردستان سفر کرده با اشاره به محدودیت منابع آبی در این شهرستان گفت: در توسعه این شهرستان باید از آب به صورت بهینه استفاده شود.
سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه کمبود زیرساخت یکی از مشکلات فعالان بخش دامپروری شهرستان بود گفت: به این منظور اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای بهبود زیرساخت و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای مجتمع دامپروری شهرستان اختصاص یافت.
وی کمبود منابع آبی را یکی از مشکلات فعالان حوزه گلخانه‌ای شهرستان اردستان عنوان کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان‌های مواجه با محدودیت آبی دردستور کار این وزارتخانه است و تسهیلات مناسبی از محل تبصره ۱۸ در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شهرستان اردستان قطب صنعت طیور در استان اصفهان است گفت: صنعت طیور کشور باید به سمت نوسازی و مدرن سازی حرکت کند.
ساداتی نژاد با اشاره به وجود ۴۰۰ قنات در شهرستان اردستان گفت: برای مرمت و بازسازی این قنوات ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.
وی به کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره هم اشاره کرد و گفت: این کشتارگاه تنها کشتارگاه دام شهرستان است که وضعیت بهداشتی قابل قبولی ندارد که نیاز به ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دارد که تسهیلات ارزان در اختیار شهرداری‌های اردستان و زواره و متولیان این مجموعه قرار می‌گیرد تا بتوانند آن را نوسازی کنند.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا