اخبار استان هااخبار روزاصفهانحوادثحوادث پلیس

بسته خبری حوادث پلیسی استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد افیونی و کشف ۴۰ کیلو حشیش در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران واحد گشت انتظامی پاسگاه “هونجان” حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود  به ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و پراید که با پلاک های مخدوش در حال تردد بودند مشکوک و به آنها دستور توقف دادند که رانندگان هر دو خودرو بدون توجه به دستور ایست ماموران اقدام به فرار کردند.

وی افزود: ماموران با همکاری نیروهای  یگان تکاوری  خودروهای مذکور را تعقیب کرده و در یک اقدام سریع و بهنگام نسبت آنها را متوقف و در بازرسی به عمل آورده۴۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش را  کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ادامه داد: در این رابطه رانندگان هر دو خودرو دستگیر  و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

**گاز گرفتگی یک خواهر و برادر در “خمینی شهر

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از مرگ یک خواهر و برادر براثر گاز گرفتگی در یکی از محله های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: به دنبال تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گازگرفتگی در یکی از محله های شهر درچه بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل و بررسی های به عمل آمده مشخص شد در این حادثه یک مرد ۲۷ ساله و یک زن  ۲۲ ساله که نسبت خواهر و برادر با هم داشتند  بر اثر نشت گاز از بخاری مسموم و به علت خفگی جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر  با بیان اینکه علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان عدم رعایت نکات ایمنی لازم در استفاده از وسایل گرمایشی مناسب اعلام شده است اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم در استفاده از وسایل گرمایشی در محیط های بسته نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد وقوع این گونه حوادث تلخ نباشیم.

 

 

**کشف ۴ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در “نجف آباد

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف ۲ قبضه اسلحه جنگی و ۲ قبضه سلاح شورشی غیر مجاز در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “میثم گوهری آرانی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت:  ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با اشرافیت و هوشمندی بالای خود  از  نگهداری سلاح غیرمجاز توسط تعدادی از شهروندان مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از شناسایی محل های نگهداری سلاح ها با اخذ مجوز از مرجع قضائی این محل ها را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات ۲ قبضه اسلحه جنگی و ۲ قبضه اسلحه شورشی غیر مجاز کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به دستگیری ۴ نفر در این ارتباط و تحویل آنها به مرجع قضائی در پایان یکی از اولویت های پلیس را برخورد با جرایم خشن اعلام کرد و گفت: داشتن سلاح غیر مجاز علاوه بر اینکه برابر قانون جرم است زمینه ساز بروز درگیری، قتل و نا امنی است که پلیس قاطعانه با حاملان و دارندگان این گونه سلاح ها برخورد می کند.

 

**کشف یک تُن چوب و ذغال قاچاق در “دهاقان

گروه استان ها_اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از کشف بیش از یک تُن چوب و ذغال بلوط که به صورت قاچاق تهیه شده بودند در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق منابع طبیعی، با اشرافیت و هوشمندی خود از  تولید غیر مجاز ذغال بلوط قاچاق در یک کارگاه  فاقد مجوز مطلع و موضوع را درستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و انجام  هماهنگی با مرجع قضائی از کارگاه مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات بیش از یک تُن چوب و ذغال بلوط قاچاق شامل  ۸۰۰ کیلو چوب و۲۱۵  کیلو ذغال بلوط کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان در خاتمه  از پلمب این کارگاه خبر داد و گفت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

 

*انهدام باند سارقان خودرو در اصفهان

گروه استان ها _اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از انهدام باند ۷ نفره سارقان خودرو و کشف کشف یک قبضه سلاح شکاری و ۷ تیغه سلاح سرد در بازرسی از مخفیگاه آنان خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودروی سواری پژو پارس وی، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۷ این فرماندهی حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس که با حرکات پرخطر در حال تردد بود مشکوک شدند که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این خودرو همان خودروی مسروقه است.

وی افزود: ماموران بلافاصله به تعقیب این خودرو پرداخته و با یک اقدام سریع و ضربتی آن را متوقف و ۴ سرنشین آن که یک زن و ۳ مرد بودند را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان  کرد: با اعترافات متهمان ۳ همدست دیگر آنها نیز دستگیر و در بازرسی از خودرو و مخفیگاه متهمان  یک قبضه اسلحه شکاری  غیر مجاز ، یک عدد شوکر ۷تیغه سلاح سرد و یکدستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به تحویل خودروی مسروقه به مال باخته گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

 

**محموله ۲۰ میلیاردی به تهران نرسید

گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف کامیون حامل لاستیک، لوازم جانبی گوشی تلفن همراه و رنگ به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان شهرضا خبرداد.

سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در راستای اجرای طرح مقابله با خودروهای حامل کالای قاچاق حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون که از استان های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداختند که در نتیجه این عملیات محموله ای از کالاهای خارجی فاقد مدارک معتبرگمرکی و قاچاق شامل ۸۰۶ حلقه لاستیک، ۱۴۶ عدد رینگ اسپرت، هزار و ۶۵۰عدد هندزفری و ۳۵۰ عد کیف دستی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.‌

** ناکامی سارقان منزل با هوشیاری مأموران گشت کلانتری

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری۲ سارق منزل حین سرقت توسط مأموران گشت انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای حفظ و ارتقاء امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم، مأموران گشت کلانتری ۱۵ شهرستان اصفهان در ساعات پایانی شب حین گشت زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی خود به ۲ نفر که در حال بارگیری وسایل منزلی داخل یک دستگاه وانت نیسان فاقد پلاک بودند مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی افزود: افراد مذکور به محض مشاهده خودروی گشت قصد متواری شدن از محل را داشتند که مأموران با سرعت عمل و هوشیاری خود طی عملیاتی ضربتی هر ۲ نفر آن ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد این افراد از سارقان سابقه دار بوده که با تخرب درب منزل یکی از شهروندان قصد سرقت وسایل داخل منزل را داشته که هوشیاری و دقت مأموران مانع از رسیدن سارقان به اهداف شوم خود شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار ها و آموزش های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت،در صورت مشاهده هرگونه موارد و افراد مشکوک در اطراف محل سکونت خود بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

**۲۱ تا۳۰ سال بیشترین سنین جان باخته در تصادفات/کاهش تصادفات سرویس های مراکز صنعتی با اجرای طرح “پلیس یاران

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیشترین گروه سنی جان باخته در تصادفات کشور را جوانان بین ۲۱ تا ۳۰ سال عنوان کرد.

سردار” حسن مؤمنی” در همایش پلیس یاران و بررسی موانع و چالش های سرویس های مسافربری که به همت پلیس راه استان اصفهان برگزار شد گفت: یکی از تصادفات مهمی که هر ساله با آن روبرو هستیم مربوط به خودروهای سرویس شهرک ها، کارخانجات و مراکز صنعتی است.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از نیروی فعال کشور هر روز به وسیله این سرویس ها جابجا می شوند بر لزوم نظارت جدی بر آنها تاکید کرد و اظهار داشت: به همین منظور طرح پلیس یاران با هدف کاهش تصادفات سرویس های مسافربری توسط پلیس راه کشور در دستور کار قرار گرفت که تاثیر بسزایی نیز در این حوزه را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راه کشور در ادامه گفت: هم اکنون۳۰ هزار راننده سرویس شهرک ها و مراکز صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارند که نقش پلیس یاران در همراهی رانندگان و پلیس بسیا مهم است.

سردار مؤمنی با بیان اینکه شرکت ها، کارخانجات و مراکز صنعتی باید بر سرویس حمل و نقل و جابجایی کارکنان خود نظارت جدی داشته باشند تصریح کرد: اگر در تصادفات منجر به جرح یا فوت کوتاهی شرکت ها و مراکز صنعتی تشخیص داده شود کارشناسان پلیس راه موظف هستند بدون هیچ گونه اغماضی این موضوع را در گزارش خود اعلام نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۶۰ درصد از تصادفات کشور در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد اظهار داشت: حدود ۶۵ درصد از جان باختگان ناشی از تصادفات نیروی فعال کشور یعنی سنین بین ۲۱ تا ۶۰ سال هستند.

سردار مؤمنی همچنین جوانان را بخش قابل توجهی از جان باختگان حوادث رانندگی کشور عنوان کرد و گفت: سنین بین ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین گروه سنی جان باخته در تصادفات کشور هستند که این موضوع بسیار قابل تامل است و بایستی چاره ای اساسی و اقدامی فوری در زمینه افزایش ایمنی خودروها، بهسازی راه ها و همچنین فرهنگ سازی قوانین و مقررات رانندگی در بین کاربران ترافیک صورت بگیرد.

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت استان اصفهان به عنوان کریدور حمل و نقل بار و مسافر در کشور خواستار عزم جدی دولت برای رسیدگی به جاده های استان شد و گفت: حجم بزرگی از تردد خودروها در جاده های استان اصفهان چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسافربری از استان های دیگر است که این موضوع باعث شده که جاده های استان اصفهان وضعیت نامطلوبی داشته باشند و دولت باید همت جدی را در جهت بهسازی و مرمت این جاده های داشته باشد.

سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم با بیان اینکه تعداد زیادی از سرویس های حمل و نقل در مراکز صنعتی استان فعال هستند از راه اندازی ۷۵۰ پلیس یار در این حوزه خبر داد و گفت: این پلیس یاران به عنوان رابطان پلیس به رانندگان سرویس مراکز صنعتی خدمت رسانی می کنند.

گفتنی است، در پایان این همایش از تعدادی پلیس یار نمونه توسط رئیس پلیس راه کشور و سایر مسئولان انتظامی استان تجلیل به عمل آمد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا