اخبار استان هااخبار روزاصفهانحوادثحوادث پلیس

بسته خبری حوادث ۲۴ساعت گذشته استان اصفهان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف محموله لوازم آشپزخانه قاچاق به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ”کامران ریاحی” درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپوی محموله ای از کالای قاچاق در انبار یک باربری در شهرستان اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و در حضور متصدی باربری از این مکان بازدید کردند که در نتیجه عملیات صورت گرفته ۵ هزار و ۳۲۸ عدد انواع لوازم آشپزخانه شامل استکان و فنجان که همگی فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برابر ارزیابی انجام یافته توسط کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است گفت: کالا های مکشوفه توقیف و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی منتقل و متصدی باربری هم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

**دستگیری سارق سابقه دار منزل در”گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”گلپایگان”از دستگیری سارق سابقه دار منزل با ۱۰ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”علی اصغر محمدی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی رد پای یکی از سارقان سابقه دار را در این سرقت ها به دست آورده که پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۱۰ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرده که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارها و آموزش های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**انهدام باند سرقت ۱۰۰ میلیارد ریالی اموال منازل غرب اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و انهدام باند۴ نفره سارقان منازل در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان و اعتراف متهمان به سرقت ۱۰۰ میلیارد اموال مسروقه خبر داد.

سردار”محمد رضا هاشمی فر”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن حوزه غرب شهر اصفهان مبنی بر سرقت از منازلشان ، بررسی موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی و بررسی صحنه های وقوع جرم توانستند باند ۴ نفره ای از سارقان منزل را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی دقیق و ضربتی همگی آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: سارقان در تحقیقات صورت گرفته هنگام مواجهه با مدارک و مستندات و ادله محکم پلیس به ناچار لب به اعتراف باز کرده  و صراحتاً به ۱۲ فقره سرقت اموال از منازل مردم اقرار کردند که کارشناسان ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان را  ۱۰۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند.

این مقام انتظامی در ادامه از کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل طلا ، سکه ، لوازم خانگی و غیره به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و تصریح کرد: تحقیقات از این سارقان جهت کشف سرقت های احتمالی دیگر کماکان ادامه دارد.

سردار هاشمی فر در پایان بر مقابله قاطعانه پلیس با سارقان و مخلان امنیت شهروندان تأکید و از مردم خواست ضمن رعایت هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با شماره۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

 

**مرگ ۲ نفردر واژگونی پژو ۲۰۶

گروه استان ها _ اصفهان – رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان علت حادثه واژگونی سواری پژو ۲۰۶ در کمربندی خمینی شهر به شاهین شهر که منجر به جان باختن ۲ نفر شد را تشریح کرد.

سرهنگ” اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ساعت ۲۰:۲۶دقیقه جمعه شب دوم دی ماه درپی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در محور کمربندی خمینی شهر به شاهین شهر ماموران پلیس راه استان به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ که در این محور تردد می کرد از جاده منحرف و واژگون شده که در اثر شدت حادثه ۲سرنشین خودرو در دم جان باختند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: کارشناسان پلیس راه، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت ممطئنه علت وقوع این حادثه تشخیص دادند.

**مراقب کلاهبرداران سایبری در پوشش استخدام نیروی کار باشید

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فتا استان ازمردم خواست فریب کلاهبرداران سایبری در پوشش استخدام نیروی کار را نخورند و قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت مطالب درج شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی اطمینان یابند.

سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: اخیراً افراد سودجو با درج و انتشار پیامک تبلیغاتی و یا درج آگهی در شبکه های اجتماعی با عنوان استخدام نیرو جهت کار درمنازل، ادارات و غیره، نظر قربانیان را جلب کرده و به بهانه دریافت هزینه ثبت نام ،اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند. سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف دیگر معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند و از واریز وجه حتی مبالغ کم به هرعنوان خودداری کنند.

**ثبت ۳۶۵ تصادف طی شبانه روز گذشته در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از ثبت ۳۶۵ تصادف خسارتی و جرحی طی شبانه روز گذشته در راه های درونشهری استان خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” درگفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در شبانه روز گذشته شاهد بارش برف در شهرهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و سمیرم بودیم و سایر شهرستان های استان نیز با بارش باران همراه بودند که همین امر هم تصادفات زیادی را در راه های درونشهری استان به همراه داشت.

وی بابیان اینکه خوشبختانه طی شبانه روز گذشته هیچ گونه تصادف فوتی در راه های درونشهری استان نداشتیم افزود: براساس آمارهای بدست آمده از ساعت ۲۴ شب گذشته تا صبح امروز ۳۲۶ تصادف خسارتی و ۳۹تصادف جرحی در راه های درونشهری استان به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان  بیشترین تصادفات رخ داده را مربوط به شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: از مجموع تصادفات استان،  ۲۰۳ تصادف خسارتی و ۲۰ تصادف جرحی در شهر اصفهان اتفاق افتادند.

سرهنگ محمدی بیشترین تصادفات رخ داده را از جلو به عقب و علت وقوع آنها را هم عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که بیشتر رانندگان هنوز مهارت لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی باران و برف را ندارند و به همین دلیل با ریزش نزولات جوی شاهد افزایش تصادفات در راه های شهری می شویم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در زمان بارش باران و برف سطح زمین لغزنده شده و بنابر این وقتی راننده ای ترمز می کند خودروی او  سُر خورده و  مسافتی را بر روی آسفالت کشیده می شود و اگر در همین فاصله خودرویی جلوی این خودرو باشد قطعاً با آن برخورد می کند و منجر به خسارت خواهد شد که به همین جهت توصیه اکید ما به رانندگان این است که همیشه فاصله لازم را با خودروی جلویی خود حفظ کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: طی شبانه روز گذشته بحمدالله تصادف زنجیره ای که منجر به گره کور ترافیکی باشد نداشتیم اما در برخی از بزرگراه ها با کندی تردد مواجه بودیم که بیشترین آنها بزرگراه “خرازی” و “صیاد شیرازی” در شهر اصفهان بودند.

سرهنگ محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص علت کندی تردد و ترافیک سنگین صبحگاهی در بزرگراه اقارب پرست گفت: اکثر شهروندانی که با خودروهای شخصی از شهرهای اطراف به سمت اصفهان می آیند از این بزرگراه استفاده می کنند که همین موضوع باعث شده تا در ساعات اولیه صبح با کندی تردد و سنگین شدن ترافیک باشیم.

این مقام انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم برای عبور و مرور خود بجای استفاده از خودروهای شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو استفاده کنند و در صورت ضروری بودن استفاده از وسایل نقلیه شخصی حتماً زمان شُد آمدی خود را مدیریت کنند تا با بار ترافیک شهری مواجه نشده و زمان آنها در ترافیک تلف نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا