اخبار استان ها

بازنشستگان فولاد کامل‌ترین قرارداد درمان را دارند

به گزارش تابناک اصفهان، میثم اسلامیان پیرامون عملکرد صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان توضیح داد: مهم‌ترین دغدغه بازنشستگان فولاد درمان، حقوق و بخش رفاهی است که ضرورت دارد با درنظرگرفتن اولویت‌ها به این مهم پرداخته شود.

اسلامیان تصریح کرد: صندوق بازنشستگان فولاد یک صندوق خصولتی است یعنی تصمیم گیری در خصوص حقوق آنها بخشی به مجلس و بخشی دیگر به شرکت‌های تحت پوشش صندوق باز میگردد به همین منظور در حوزه پرداخت حقوق بخشی از آن تابع قوانینی است که در مجلس برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه طی ۱۲ سال گذشته بسیاری از سهام شرکت‌های سودده که مالکیت آنها برای صندوق فولاد بوده فروخته شده تا به‌وسیله آنها حقوق پرداخت شود عنوان کرد: درگذشته ۱۷ درصد سهام فولاد مبارکه و ۶۰ درصد سهام ذوب‌آهن را داشته‌ایم که در صورت وجود آنها می‌توانستیم از سود سهام آنها بهترین بهره‌وری را برای بازنشستگان داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: به طور مثال در سال ۱۴۰۰ فولاد مبارکه میزان سود خود را ۵۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که ۱۷ درصد این مبلغ می‌توانست تأمین‌کننده حقوق ۱۰ ماه بازنشستگان باشد و مابقی سهام در امور دیگر هزینه شود.

مشاوره‌های حقوقی و روان‌شناسی برای بازنشستگان فولاد

به گفته مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان تعامل با سازمان بسیج حقوق‌دان‌ها و ارائه مشاوره حقوقی رایگان به بازنشستگان هفته‌ای دو روز در هفته رویکردی مثبتی بود و در راستای استمرار این حرکت تعاملی با نظام روان‌شناسی صورت گرفت.

اسلامیان افزود: در حوزه نظام روان‌شناسی تفاهم‌نامه‌ای نوشته شده که از هفته آینده شروع خواهد شد، بازنشسته‌ها به‌خودی‌خود شاید مسئله‌ای نداشته باشند؛ اما خانواده آنها بدون محدودیت نسبتی در صورت مواجهه با مسائل و مشکلات می‌توانند از راهنمایی مشاوران بهره‌مند شوند.

وی از امضا تفاهم‌نامه با بیمه ایران برای ثبت بیمه شخص ثالث بازنشستگان خبر داد.

اسلامیان عنوان کرد: در حوزه کالا جدای از فعالیت شرکت تعاونی فولاد قرارداد با یکی از مجموعه‌های تجاری بسته شده که بازنشستگان فولاد می‌توانند بالغ بر ۳ هزار کالا تا سقف ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون برای جهیزیه خریداری کنند.  

سهمیه‌ای برای اشتغال فرزندان بازنشستگان فولاد

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های مهمی که واقعاً باید برای آن راهکاری یافت بیکاری فرزندان بازنشسته فولاد است؛ زمانی قانون نانوشته و نوشته‌ای وجود داشت که فرزند بازنشسته امکان ورود به مجموعه‌ای که فرد بازنشسته در آن فعال بوده است را داشت یا امکانی برای جذب او در نظر می‌گرفتند که ذوب‌آهن و فولاد دیگر چنین قانونی را ندارد و فرزندان آنها چنین امتیازی را ندارند.

اسلامیان با بیان اینکه تصمیمات سلیقه‌ای در حوزه سهمیه برای اشتغال فرزندان بازنشستگان فولاد گرفته شده ادامه داد: زمانی فولاد مبارکه و ذوب‌آهن دولتی بودند وزارت صمت می‌توانست در این حوزه پاسخگو باشد و در حال حاضر مدیران عامل باید پاسخگو باشند.

دولتی یا خصوصی‌بودن صندوق بازنشستگان فولاد چالشی اساسی

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای حقوق بازنشسته‌ها باید انجام شود تعیین تکلیف خود صندوق است که آیا دولتی هست یا نیست؟

اسلامیان تأکید کرد: هر ماه باتوجه‌به ازبین‌رفتن منابع باید راهکاری برای تأمین منابع مالی پایدار تعریف شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی صندوق بازنشستگان فولاد سرگردانی بین‌دولتی و یا خصوصی‌بودن است، افزود: الان در حال تدوین بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه هستیم و اگر تکلیف ما در این برهه مشخص شود تکلیفمان را می‌دانیم.

تا پایان بهمن هیچ بازنشسته‌ای در نوبت وام نخواهد بود

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان با بیان اینکه سرعت پرداخت وام به بازنشستگان فولاد شدت می‌گیرد توضیح داد: یکی از برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود پرداخت وام به بازنشستگان فولاد است در این راستا وام ۱۵ میلیونی در نظر گرفته شده که بدون مراجعه به بانک تنها با افتتاح حساب وام ۲ درصد ۳۶ماهه به بازنشسته‌ها پرداخت می‌شود که ضامنی نیاز ندارد.

اسلامیان اضافه کرد: سرعت پرداخت وام‌ها در صندوق بازنشستگان فولاد به‌سرعت بالا رفته این در حالی است که ماه گذشته هزار و ۴۰۰ فقره وام پرداخت شده در روز گذشته ۲ هزار و ۵۳۰ وام واریز شد و تا پایان ماه ۵ هزار فقره وام دیگر پرداخت می‌شود و تا پایان بهمن هیچ بازنشسته‌ای که در نوبت وام باشد نخواهیم داشت این در حالی است که تا پیش‌ازاین ۷ تا ۸ ماه بازنشستگان منطقه اصفهان باید در نوبت باقی می‌ماندند.

وی در مورد سایر برنامه‌های رفاهی برای بازنشستگان به‌خصوص در حوزه سفرهای زیارتی و سیاحتی انجام خواهد شد توضیح داد: سهمیه سفر به عتبات برای بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان در دستور کار قرار داده‌ایم که در این راستا نامه‌ای به ارشاد زده شده و اعزام با وام قرض‌الحسنه و قیمت مناسب انجام می‌شود.

توسعه ارائه خدمات به بازنشستگان فولاد

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان گفت: ۹ دفتر فعال در منطقه اصفهان راه‌اندازی شد تا توسعه ارائه خدمات به‌راحتی محقق شود.

اسلامیان تصریح کرد: در منطقه اصفهان حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر بیمار صعب‌العلاج بازنشسته داریم که تا بعضی از آنها در نوبت قرار بگیرند از دنیا می‌روند، یکی از وظایف دفتر رابطین این است که شناسایی مشکلات و رفع آنها را در اولویت قرار دهند.

وی با انتقاد از اینکه یکی از مشکلات دوره‌های قبل این بوده که توجهی به این قشر نمی‌شده عنوان کرد: نقصی که در دفاتر رابطین وجود داشته بازنشستگان هیچ اطلاعی از حقوق حداقلی خود نداشتند در حال حاضر تیم جدید تلاش کرده این مشکلات به کمترین میزان خود برساند و  صندوق و کانون با داشتن هدف مشترک برخلاف گذشته در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان در پایان گفت: همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان هستیم در کل کشور از خانواده فولاد ۳۲۰ شهید داریم که از این تعداد ۲۸۰ شهید متعلق به اصفهان هستند.

اسلامیان افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مربوط به جانبازان بحث درمان است در ابتدا ورود به مجموعه دریافتیم بیمه پایه برخی از جانبازان بیش از ۴ ماه قطع شده و بیمه تکمیلی نیز به دلیل نداشتن بیمه پایه متوقف شده به همین منظور اصلاح وضعیت در کوتاه‌ترین زمان در اولویت قرار داده شد.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا