شهر و جامعهعناوین اخبار

نوروز به یاد ماندنی در نصف جهان (اصفهان )با اطلاع رسانی جامع شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، هادی نباتی نژاد اظهار داشت: با توجه به این که وظیفه اصلی کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی، ارائه اطلاعات صحیح به گردشگران و مسافران است، هرچه این مهم به نحو احسن و جامع تر صورت گیرد نقش موثرتری در کاهش ترافیک و افزایش میزان رضایت مندی مسافران در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی از حدود یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این کمیته با برگزاری جلسات متعدد و با بررسی اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و تعیین نقاط قوت و ضعف آن، تلاش کرد تا با کمک منابع موجود تمام گردشگران سطح شهر اصفهان را تحت پوشش اطلاع رسانی قرار دهد.
۱۳۷ پاسخگوی سوالات گردشگران ایرانی و خارجی
مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان، محور اصلی اطلاع رسانی برای مسافران را سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ معرفی و بیان کرد: امسال برای اولین بار این سامانه به عنوان راهنمای گردشگران مطرح شده است.
وی ادامه داد: مردم اصفهان و گردشگران این شهر، قبلا این سامانه را به عنوان مرکز ارائه پیشنهادات و انتقادات می شناختند، اما در حال حاضر این سامانه علاوه بر وظایف خود، در امر مشاوره و اطلاع رسانی در تمام جنبه های مختلف از قیمت بلیط ها گرفته تا آگاهی از مسیر و هرگونه سوالی که یک مسافر در طول سفر با آن مواجه می شود، آماده پاسخگویی می باشد.
وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ تنها مختص گردشگران ایرانی نیست، تاکید کرد: این سامانه علاوه بر زبان فارسی به زبان عربی و انگلیسی هم مجهز شده است تا توریست هایی که در ایام نوروز در اصفهان هستند بتوانند از ظرفیت ۱۳۷ جهت اطلاع رسانی استفاده کنند.
۴۲ محل اطلاع رسانی در سطح شهر پیش بینی شده است
نباتی نژاد تصریح کرد: ۴۲ محل اطلاع رسانی در سطح شهر اصفهان جانمایی شده است که از این تعداد، ۱۵ محل در مساجد، ۱۵ کیوسک اطلاع رسانی در محل های پر تردد از جمله ترمینال ها، فرودگاه و میادین اصلی شهر و مابقی در دیگر نقاط استان پیش بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد: از روز گذشته در تمام این ۴۲ محل اطلاع رسانی، نیروهای آموزش دیده مستقرند که با ارائه اطلاعات از طریق فایل های صوتی، بروشورها و نقشه آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اذعان داشت: به منظور معرفی صنایع دستی و هنری شهر اصفهان، هر یک از محل های اطلاع رسانی به نام یکی از صنایع دستی، سنتی استان نامگذاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه ۳۵ مسجد در سطح شهر در ایام نوروز فعال است، یادآور شد: از این تعداد، ۱۵ مسجد به عنوان محل های اطلاع رسانی، هر یک به نام یک شهید شهر نامگذاری شده است.
ظرفیت های نرم افزاری روز در خدمت اطلاع رسانی به مسافران نوروزی
نباتی نژاد از راه اندازی کانال تلگرام برای اطلاع رسانی به مسافران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استفاده از ظرفیت های نرم افزاری روز یک نیاز اساسی است، از این رو کانال تخصصی گردشگر تحت عنوان Esfahan1400@ پیش بینی شده است که گردشگران با عضو شدن در این کانال می توانند از اطلاعات شهر باخبر شوند.
وی همچنین تاکید کرد: گردشگران می توانند با مراجعه به سایت درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان به نشانی www.esfahan.ir اطلاعات کاملی از شهر اصفهان از جمله، نقشه، تصاویر، آدرس و شماره تلفن ها بدست آورند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه مسافران نوروزی می توانند اطلاعات را با مراجعه به نرم افزار اندروید دریافت کنند، افزود: این نرم افزار که تحت عنوان “گردشگری اصفهان” شناخته می شود در بازار موجود است و مسافران می توانند با نصب آن بر روی گوشیی های هوشمند خود، اطلاعات جامع و کاملی از شهر اصفهان دریافت کنند.
وی همچنین تاکید کرد: کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان یک سی دی صوتی شامل موسیقی های سنتی شهر اصفهان و نمایش های رادیویی تهیه کرده است که در این قالب اطلاعات را به مسافران عرضه می کند.
استفاده از تبلیغات محیطی در امر اطلاع رسانی
وی تصریح کرد:‌ بیش از ۲۰۰ هزار نقشه با طراحی متفاوت و اطلاعات تفریحی و فرهنگی دقیق تر به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است.
وی اضافه کرد: این نقشه ها حاوی شماره تلفن هتل ها، مهمانپذیرها، بیمارستان ها و مراکز اصلی و مهم شهر هستند.
نباتی نژاد عنوان کرد: همچنین حدود ۱۵۰ هزار بروشور تبلیغاتی در سه دسته بندی مختلف برای معرفی شهر اصفهان طراحی شده است که رویدادهای فرهنگی، تفریحی و اطلاعات مورد نیاز شهر را در اختیار گردشگران قرار می دهد.
به گفته وی، بنرها و تبلیغات شهری استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی در جهت اطلاع رسانی به مسافران است.
وی اضافه کرد: هفت ستاد هدایت مستقر در ورودهای شهر در زمینه اطلاع رسانی اولیه به مسافران نوروزی آماده ارائه خدمت هستند.
شبکه رسانه های صدا و سیما در امر اطلاع رسانی سهیم هستند
مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان یادآور شد: امسال از طریق شبکه های برون مرزی، ملی و شبکه استان، اطلاع رسانی ویژه ای به جهت معرفی اصفهان و ارائه اطلاعات مورد نیاز گردشگران پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از ظرفیت صدا و سیما در قالب برنامه های سیمای شهر بصورت روزانه، برنامه طنز شبکه ۵ اصفهان، شبکه جام جم و شبکه های خبری برون مرزی بصورت ویژه جهت اطلاع رسانی استفاده شده است.
وی همچنین عنوان کرد: امشب ساعت ۲۰ در برنامه زنده “گلخانه” شهردار اصفهان مردم ایران را برای سفر به شهر اصفهان دعوت می کند.
نباتی نژاد در پایان یادآور شد: کمپ گردشگری باغ فدک به عنوان تنها کمپ موجود در شهر اصفهان است که مسافران می توانند از آن به عنوان محل اسکان روباز استفاده کنند و در این کمپ هم فضاهای اطلاع رسانی، بنرها و کیوسک آماده ارائه خدمات هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا