اخبار روزاخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

آمادگی و تحرک بسیار بالای رده های فراجا در اجرای ماموریت ها تا بسته خبری حوادث روز استان اصفهان

رئیس مرکز عملیات بازرسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نتیجه نظارت های ستادی صورت گرفته نشان می دهد رده های فراجا از آمادگی، توان و تحرک بسیار بالایی در اجرای ماموریت های محوله برخوردارند.

سردار” رضا رجبی” در  حاشیه بازدید و نظارت ستادی از یکی از یگان های انتظامی استان اصفهان طی  گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکی از اهداف عالی نظارت ستادی آگاهی از روند امور در رده های پشتیبانی، اجرایی و واحدهای در حال اجرای ماموریت است و در این بازدید ها به دنبال این هستیم که ببینیم چه برنامه هایی اجرا شده و پیشرفت کار در درون رده ها به چه میزان بوده است.

وی افزود: نتیجه نظارت های ستادی که تا کنون صورت گرفته نشان می دهد که الحمد الله تمامی رده های فراجا از آمادگی، توان و تحرک بسیار بالایی در اجرای ماموریت های محوله برخوردارند.

رئیس مرکز عملیات بازرسی فراجا گفت: طبق نظرسنجی که در پایان نظارت های ستادی از استان های قبلی صورت گرفته بود تقریباً همه مدیران و کارکنان رده های مختلف انتظامی  معتقد بودند که این نظارت ها تاثیرات خوبی در کیفیت کار آنها داشته و باعث تحول، تحرک و اصلاح در روند ها شده است.

سردار رجبی نظارت های ستادی از رده های فراجا را هر ۲سال یک بار عنوان کرد و اذعان داشت: این نظارت ها در طول برنامه های ۵ ساله توسعه بر حسب تدابیر هیئت رئیسه فراجا یک بار در اول ، یک بار در وسط و یک بار نیز در آخر برنامه انجام می شود.

رئیس مرکز عملیات بازرسی فراجا در ادامه به نظارت ستادی از پلیس اصفهان اشاره کرد و گفت: الحمد الله در بازدیدهایی که طی دو روز گذشته از برخی رده های انتظامی استان اصفهان از جمله یگان ویژه این استان داشتیم حاکی از این بود که روند ها در این رده ها بسیار خوب است و آمادگی و هوشیاری نیروها نیز کاملاً بالاست و دارای توانمندی بالایی هستند.

سردار رجبی ادامه داد: همچنین برنامه های سالیانه ای که به رده های انتظامی استان ابلاغ شده بودند به نحو مطلوبی اجرا شده و الحمد الله هیچ گونه عقب ماندگی در برنامه های سالیانه رده های مختلف نداشتیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: گزارش هایی که تا کنون توسط تیم های نظارت ارائه شده نیز حاکی از این است که آمادگی پلیس استان اصفهان بسیار بالاست و توان و تحرک بسیاری خوبی دارد.

سردار رجبی به عملکرد فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مدیریت اجتماعات و مقابله با اغتشاشات در فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد که مجموعه انتظامی استان اصفهان به ویژه یگان ویژه این استان خوب درخشیده و با اقتدار توانستند این ماموریت را به سرانجام برسانند و آرامش و امنیت پایدار را به بهترین شکل ممکن در این استان حاکم کنند که جا دارد تا ضمن خداقوت به تمامی نیروهای انتظامی این استان و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ شهید مدافع امنیت به ویژه شهید یگان ویژه اصفهان سرهنگ  “اسماعیل چراغی”از زحمات و تلاش های شبانه روزی آنان نیز قدردانی کنم.  

***روند بسیار خوب تربیت پلیس تخصصی در مرکز آموزش شهید بهشتی فراجا

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس مرکز عملیات بازرسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات زیربنایی و زیرساختی در مرکز آموزش درجه داری شهید بهشتی فراجا روند تربیت پلیس تخصصی در این مرکز را بسیار خوب عنوان کرد.

سردار” رضا رجبی” در حاشیه بازدید از مرکز آموزش درجه داری شهید بهشتی فراجا در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: امروز توفیق شد تا خدمت همکاران خودم در مرکز آموزش علمی تخصصی درجه داری شهید بهشتی رسیده و از نزدیک اقدامات صورت گرفته در این مرکز را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهم.

وی آموزشگاه درجه داری شهید بهشتی اصفهان را یکی از آموزشگاه های قدیمی و با سابقه فراجا عنوان کرد و افزود: الحمد الله وضعیت آموزشی و تربیتی این مرکز بسیار عالی است و اقدامات بسیار خوبی را در بازدید امروز شاهد بودیم.

رئیس مرکز عملیات بازرسی فراجا با بیان اینکه در مقایسه با نظارت ستادی سال های قبل اقدامات بسیار خوبی در امور زیرساختی، زیربنایی و رفاهی در این مرکز صورت گرفته گفت: در امور تربیتی وهمچنین راه اندازی و توسعه کارگاه های آموزشی و مهارت محور هم گام های خوبی برداشته شده و فراگیران نیز رضایت بالایی از این اقدامات داشتند.

سردار رجبی عنوان کرد: با راه اندازی کارگاه شبیه ساز تیراندازی در زمینه افزایش دقت تیراندازی پلیس های آینده که در نقاط مختلف بکارگیری خواهند شد توجه ویژه ای شده است.

رئیس مرکز عملیات بازرسی فراجا گفت: به حول و قوه الهی و مدیریت خوب سردار “ابوالقاسم فدایی”، فرمانده مرکز آموزش علمی تخصصی درجه داری شهید بهشتی فراجا روند آموزش ها به سمت تربیت پلیس تخصصی و حرفه ای پیش می روند که لازم است تا از تمام تلاش ها و زحمات صورت گرفته توسط فرمانده این مرکز و همکارانشان تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

سردار رجبی در خصوص تاثیر نظارت های ستادی در ارتقای کیفی عملکرد رده های انتظامی عنوان داشت:حد اقل تاثیر بازرسی و نظارت این است که فرماندهان، رؤسا و مدیران رده ها مروری بر روند ها، کارها و اقدامات و برنامه های خود داشته و قبل از اینکه تیم بازرسی در آن رده حضور پیدا کند خودشان به عملکرد های خود توجه کرده و نقاط قوت و ضعف خود را بررسی می کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد:هنگامی که تیم بازرسی در رده ها حضور پیدا کردند نیز براساس سیاست هایی که در مرکز ابلاغ شده آن کاری که انتظار می رود در رده های اجرایی مختلف عملیاتی شود را با سیاست های کلی تطبیق می دهند و هرجا که عقب ماندگی یا انحرافی باشد گوشزد می کنند و هرجا که کارهای ابتکاری باشد آنها را برجسته کرده و به سایر رده های کشور تعمیم می دهند.

***پخش مستند “امین” با موضوع آشنایی با سامانه ۱۹۷ پلیس

گروه استان ها _ اصفهان _ معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: قسمت دیگری از مستند “امین” با موضوع آشنایی با دفتر نظارت همگانی بازرسی و سامانه ۱۹۷ پلیس در سیمای مرکز اصفهان پخش می شود.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته قسمت دیگری از مستند تلویزیونی “امین” ساعت ۱۸ فردا پنجشنبه ۲۲ دیماه از سیمای مرکز اصفهان پخش می شود.

وی با بیان اینکه این قسمت از مستند تلویزیونی امین به موضوع آشنایی با دفتر نظارت همگانی بازرسی و سامانه ۱۹۷ پلیس اختصاص یافته استافزود: در این مستند ماموریت های دفتر نظارت همگانی بازرسی و نحوه ارتباط حضوری و تلفنی مردم با سامانه ۱۹۷ پلیس تشریح شده است.

فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مستند تلویزیونی امین با همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان در مرکز مستندات و امور هنری این معاونت تهیه و تولید شده گفت: این مستند به معرفی بخش های مختلف پلیس، نوع خدمت رسانی و نحوه ارتباط آنها با مردم می پردازد که تا کنون ۶ قسمت از این مستند از سیمای مرکز اصفهان پخش شده و با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبان مواجه شده است.

**پلمب کارگاه بسته بندی مرغ های تاریخ گذشته در اصفهان

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان از پلمب کارگاه غیر مجاز بسته بندی مرغ و کشف ۵ تُن مرغ تاریخ گذشته در عملیات ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “مسعود طُریفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: به دنبال گزارش واصله مبنی بر اینکه فردی با راه اندازی کارگاهی غیر مجاز نسبت به قطعه بندی و بسته بندی مرغ های یخ زده و تاریخ گذشته و فروش آن بعنوان مرغ گرم اقدام می کند، با عنایت به اهمیت این موضوع که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است مراتب سریعاً در دستور کار کارشناسان اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی کارگاه مذکور طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان شبکه بهداشت از محل بازدید کرده و در بدو ورود مشاهده کردند که ۱۲ نفر در این کارگاه مشغول بسته بندی مرغ های قطعه بندی شده هستند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان ادامه داد: پس از بازرسی از محل تجهیزاتی از قبیل دو دستگاه چاپگر حرارتی و یک دستگاه رایانه که برای بسته بندی و ثبت تاریخ مورد استفاده قرار می گرفتند به همراه ۲ تُن مرغ تکه شده و ۳تُن مرغ گرم کامل کشف شد.

سرهنگ ُطریفی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد مرغ های تاریخ گذشته با نشان جعلی یکی از برند های معروف به تاریخ روز بسته بندی شده و به بازار عرضه می شدند اظهار داشت: این محل به صورت آنی پلمب و صاحب کارگاه نیز برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

**مه غلیظ و بارش برف در محورهای استان اصفهان/امداد رسانی به ۷۰۰ خودروی گرفتار در برف

 رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: از صبح امروز گردنه “ملا احمد”، محور “نطنز” و محور “اردستان” با مه غلیظ همراه بوده و در سایر محورهای استان نیز بارش برف گزارش شده است که به رانندگان در خصوص کاهش دید و لغزنده بودن جاده ها هشدار می دهیم.

سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:  از صبح امروز گردنه “ملا احمد”، محور “نطنز” و محور “اردستان” با مه غلیظ همراه بوده و در سایر محورهای استان نیز بارش برف گزارش شده است که به رانندگان در خصوص کاهش دید و لغزنده بودن جاده ها هشدار می دهیم با توجه به کاهش دید و لغزنده بودن جاده های استان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی افزود: هم اکنون تمامی محورهای اصلی و فرعی و جاده های روستایی استان اصفهان باز بوده و تردد در آن ها جریان دارد  اما عبور و مرور در جاده های کوهستانی استان اصفهان مانند گردنه “پشته به یاسوج”، گردنه “نیه” محور “دامنه به الیگودرز” ، گردنه “قرقچی” و گردنه “ظفرقند” فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: طی شبانه روز گذشته تعدادی زیادی خودرو به علت همراه نداشتن زنجیر چرخ در جاده مانده و امکان تردد نداشتند که در این خصوص تاکید می کنم رانندگانی که برابر ضرورت قصد تردد در جاده های کوهستانی و عبور از گردنه ها را دارند حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

سرهنگ زارع به خدمت رسانی ماموران پلیس راه در جاده های برفی استان اشاره کرد و گفت: در همین رابطه نیروهای پلیس راه طی ۴۸ ساعت گذشته به حدود ۷۰۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف امداد رسانی کردند.

**دستگیری ۱۱نفراز اراذل واوباش در”تیران و کرون

فرمانده انتظامی شهرستان”تیران وکرون” از دستگیری ۱۱ نفر اراذل و اوباش طی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ”یوسف بهرام پور”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش و مخلان امنیت شهروندان، توسط مأموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی این فرماندهی و با همکاری سایریگانهای انتظامی شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح مأموران موفق به شناسایی ودستگیری تعداد۱۱نفرازاراذل واوباش که اقدام به مزاحمت وایجادرعب و وحشت برای شهروندان وانجام رفتارهای ناهنجار و خارج ازعرف می کردند شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون با بیان کشف تعداد قابل توجهی سلاح سرد از این اراذل و اوباش تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی درپایان خاطرنشان کرد: پلیس در جهت حفظ امنیت اجتماعی وآرامش مردم ومقابله بااراذل واوباش و نقض کنندگان حقوق شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و از شهروندان نیز می خواهیم در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه اقدام مجرمانه ای توسط این گونه افراد در سطح شهر بلافاصله مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا