اخبار استان ها

جمع‌آوری ۱۵۰ میلیون تومان به شکل هفتگی برای تامین مسکن افراد نیازمند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، مهدی رقایی با اشاره به اینکه خیریه امام حسین (ع) به صورت تخصصی در حوزه مسکن فعالیت دارد، اظهار کرد: مسکن جز نیازهای اولیه انسان است و خیریه امام حسین (ع) ۴۰ سال است که تلاش می کند با کمک خیران در این زمینه نیازمندان را یاری کند.

وی با اشاره به اینکه خیریه امام حسین ۴۰ سال پیش راه اندازی شد، افزود: بازاریان اصفهان در بحبوبه جنگ، خیریه ای تاسیس کردند که کمک رسان خانواده ها باشد و اکنون چهل دهه است در زمینه کسری خرید مسکن، کسری ودیعه مسکن و تعمیر یا بازسازی مسکن مشغول به فعالیت است.

واگذاری ۳۰ واحد مسکونی به افراد نیازمند در سال ۱۴۰۱

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با اشاره به این که موسسه خیریه امام حسین طی چهار دهه فعالیت خود بیش از ۱۵ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده است و از ابتدای فعالیت تاکنون، ۳۰۰ مسکن به افراد واگذار کرده است، تاکید کرد: خیریه امسال ۳۰ واحد مسکونی را به قیمت مناسب به افراد نیازمند مسکن واگذارکرده است.

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال به۲۴۲ پرونده و درخواست اعم از رهن منزل، خرید منزل و تعمیر و بازسازی منزل رسیدگی شد.

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با اشاره به ساخت پروژه ۲۵ واحدی آل محمد، پروژه ۱۴ شهرک امام حسین (ع) و پروژه ۱۵ واحدی ساحل ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال به۲۴۲ پرونده و درخواست اعم از رهن منزل، خرید منزل و تعمیر و بازسازی منزل رسیدگی کرده است، ارزش ریالی این پرونده ها ۵،۵ میلیارد تومان بود و همچنین با دریافت بیش از ۲دومیلیارد تومان تسهیلات از بانک رسالت، در مجموع هشت میلیارد تومان برای این پرونده ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این خیریه در حقیقت به شکل تخصصی در حوزه تامین مسکن پایدار و مقاوم در اصفهان فعالیت دارد، گفت: روزانه حدود ۲۰ تا۳۰ نفر به خیریه امام حسین (ع) مراجعه می کنند.

رقایی با اشاره به ضرورت توسعه بخش مساعدت های اجتماعی گفت: در راستای پیشبرد اهداف خود به یقین نیازمند یاری و همراهی خیران نیز هستیم چراکه خیریه امام حسین(ع) تاکنون با هیچ نهاد و ارگان دولتی همکاری نداشته است.

وی اضافه کرد: در سالهای گذشته گرانی زمین موجب شده تا این خیریه نسبت به خرید زمین برای ساخت مسکن به حاشیه شهر در مناطق زینبیه، قهجاورستان و بهارستان سوق پیدا کند.

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با اشاره به ضرورت ایجاد درآمد پایدار از طریق تاسیس شرکتی فعال در حوزه تجاری، ساختمانی و اقتصادی گفت: از مسیر قانونی به دنبال این برنامه هستیم؛ باید بر این نکته تاکید کنم که هیچ وجهی بدون طی کردن مسیر قانونی و مالی در این موسسه وجود ندارد و تمام وجوه در بخش درآمد وارد می‌شود به طور قطع حسابرسی مالی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک های این خیریه به روش های مختلف جمع آوری می شود، گفت: بخشی از کمک ها در قالب چهارشنبه های صبح است که هر هفته رقم ۱۵۰ میلیون تومان برای افراد نیازمند جمع آوری می شود؛ بدین ترتیب در جلسات روزهای چهارشنبه، با کمک های مردمی ۱۱ خانه برای نیازمندان خریداری شده است.

گفتنی است همایش «مهربانی تو می سازد» به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان حوزه ساختمان در اصفهان در سوم اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های سیتی سنتر اصفهان ، مصادف با میلاد امام حسین (ع) و روز مهندس برگزار می شود.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا