اخبار استان هااخبار روزاخبار صنعت، معدن و تجارتاصفهان

تامین مواد اولیه با معدن داری حق تولید کنندگان فولادی است

در بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از ذوب آهن اصفهان مطرح شد:

مسئله رفع مشکلات و حمایت از تمام بخش های اقتصادی و از جمله مشکلات شرکت های تولیدی و فولادی وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و موضوع اصلی و مطرح کمیسیون های  مربوطه است.

محسن زنگنه نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه ، نایب رییس کمیسیون بودجه و محاسبات و عضو و سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی شنبه ۲۴ دی ماه سال ضمن بازدید ازخط تولید ذوب آهن اصفهان با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار در خصوص ضرورت افزایش همکاری و تعامل بین ذوب آهن اصفهان و مسئولین شهرستان تربت حیدریه در موضوع تامین مواد اولیه از پهنه های معدنی موجود در این شهرستان بحث و بررسی شد.

مهندس رخصتی مدیرعامل شرکت آخرین تحولات شرکت در امر تولید، فروش و به ویژه اقدامات اخیر ذوب آهن در زمینه تامین مواد اولیه را تشریح کرد و با اشاره به مشکلات موجود در مورد تامین مواد اولیه واحدهای فولادی در سال های گذشته یادآور شد: ذوب آهن اصفهان در اوایل تاسیس دارای معادن خاص خود بود ولی در طول زمان و با تصمیمات مختلف، این معادن را از دست داد و به دنبال آن در تامین مواد اولیه پایدار مورد نیاز خود با مشکلات  فراوانی رو به رو شد. این مجتمع عظیم صنعتی اخیراً با انجام فعالیت های مختلف در تلاش است که  معدن داری کند، چرا که معدن داری، حق تولید کننده فولاد و صاحب خط تولید است.

وی در پایان با اشاره به موفقیت های اخیر ذوب آهن اصفهان در خرید معدن، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیگیری و همکاری لازم در جهت رفع مشکلات مختلف این شرکت و سایر واحدهای فولادی کشور را خواستار شد . نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه در این بازدید به تشریح سیاست های مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از تولید در کشور پرداخت و گفت: مسئله رفع مشکلات و کمبودها و حمایت از تمام بخش های اقتصادی و از جمله شرکت های تولیدی و فولادی وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و موضوع اصلی و مطرح مجلس است.  وی افزود نگاه مجلس، رفع موانع تولید و تلاش برای جهش تولید و رونق آن است و بودجه های لازم نیز در این زمینه اختصاص می یابد.

نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه به تشریح استعدادها و قابلیت های منطقه شرق کشور و به ویژه شهرستان تربت حیدریه در زمینه معادن سنگ آهن، آب، خطوط ریلی، نیروی انسانی و غیره پرداخت و از ذوب آهن اصفهان درخواست نمود که در فعالیت های صنعتی با منطقه همکاری و مساعدت نماید.

زنگنه در پایان این بازدید در گفتگو با خبرنگار هفته نامه آتشکار گفت: به مناسبت ۲۳دی و سالگرد تاسیس ذوب آهن اصفهان در این شرکت حضور یافتم و با توانمندی های فنی و تولیدی ذوب آهن اصفهان به ویژه در امر تولید انواع محصولات فولادی و ریل ملی آشنا شدم.

نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه افزود: ذوب آهن اصفهان بدون استفاده از یارانه انرژی و با مزیت های زیادی که دارد در خدمت تولید محصولات فولادی است . این شرکت افتخار صنایع کشور است و صفت خط اول جبهه تولید برازنده آن است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای بهره برداری هرچه سریع تر ذوب آهن اصفهان  از معادن شرق کشور افزود: تمام تلاش خود را برای  تامین مواد اولیه و رفع موانع تولید در این شرکت به کار خواهم گرفت و با دعوت از مدیرعامل این شرکت برای حضور در جلسه کمیسیون بودجه، خواسته ها و پیام ذوب آهن در مجلس بیان می شود .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا