اخبار روزاصفهانحوادث

 قتل پیرمرد ۷۷ ساله برای خرید مواد تا سایر اخبار و حوادث پلیسی استان اصفهان

 

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری ۲ معتادی که اقدام به قتل یک پیرمرد ۷۷ ساله و سرقت اموال او کرده و متواری شده بودند،خبر داد.

سرهنگ “میثم گوهری آرانی” در تشریح این خبر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: عصر روز ۲۸ مهرماه طی تماس یکی از کشاورزان درجاده ای فرعی منتهی به محور ورودی این شهرستان مبنی بر رها شدن جسد یک پیرمرد  بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حاضر و اقدامات تخصصی خود را جهت بررسی موضوع آغاز کردند.

اثبات فرضیه قتل

وی افزود: در ادامه با مشاهده آثار خفگی در گلوی این پیرمرد فرضیه قتل وی به اثبات رسید و اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفته  در کمترین زمان ممکن هویت مقتول که پیرمردی حدوداً ۷۷ ساله بود مشخص شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه کارآگاهان در کمترین زمان هویت فرد مقتول را به دست آورده و خانواده او را در جریان قرار دادند گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این فرد حدوداً ۷۷ ساله برای شرکت در مراسم ختم یکی از اقوام خود به یکی از استان های همجوار رفته و شب قبل با خودروی شخصی به شهر خود عزیمت کرده اما بعد از گذشت ساعت ها همه اعضای خانواده و اقوام از او بی اطلاع بودند و گوشی تلفن همراهش را هم پاسخ نمی داده است.

کشف خودروی مقتول

سرهنگ گوهری آرانی عنوان کرد: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت ادامه داشت تا اینکه خودروی شخصی مقتول که در ورودی یکی از شهرهای اطراف این شهرستان رها شده بود توسط یکی از گشت های انتظامی کشف می شود.

شناسایی هویت عاملان جنایت

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد عنوان کرد: سرانجام پس از چندین هفته تلاش شبانه روزی و رصد های هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد مقتول حین مراجعه به شهر خود در بین راه دو نفر را به عنوان مسافر سوار می کند که بررسی ها نشان داد این افراد دارای سوابق متعددکیفری  در زمینه خرید و فروش مواد و سرقت هستند.

دستگیری قاتلان پیرمرد در غرب کشور

وی افزود: با به دست آمدن این اطلاعات متهمان به عنوان مظنون اصلی تحت تعقیب قرار گرفته و پس از گذشت ۳ ماه از وقوع حادثه مخفیگاه این افراد در یکی از استان های همجوار کشور شناسایی و ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به آن استان رفته و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد منتقل کردند.

اعتراف متهمان به قتل

سرهنگ گوهری آرانی با بیان اینکه هر دو متهم دارای اعتیاد شدید به مواد مخدر بودند خاطر نشان کرد: متهمان که در ابتدا منکر ارتکاب قتل بودند اما در ادامه هنگامی که با مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس مواجه شدند لب به اعتراف باز کرده و پرده از راز جنایت برداشتند.

وی اظهار داشت: متهمان در اعترافات خود به سرقت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد از فرد مقتول اشاره کرده و عنوان کردند که این کار را  بخاطر  تامین هزینه خرید مواد مصرفی خود انجام دادند.

سرهنگ گوهری آرانی  با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی در خصوص افراد مسافرنما به رانندگان هشدار داد و گفت: به رانندگان به خصوص افراد مُسن توصیه می کنیم حتی المقدور به تنهایی مسافرت نکنند و در صورت ضرورت از سوار کردن افراد در بین راه خودداری و به پیشنهاد های ارائه شده  برای رفتن به راه های پرت و خارج از شهر توجه نکنند و در صورت مشکوک شدن به افراد خودرو را در کنار واحد گشت پلیس پارک کرده و یا از طریق تماس و یا ارسال پیامک به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ موضوع را با ماموران پلیس در میان بگذارند.

 

 

***دستگیری سارق تلفن همراه با ۳۳ فقره سرقت در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک نفر سارق تلفن همراه و کشف ۳۳ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان اصفهان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۳ اصفهان با بررسی های میدانی و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی یک سارق را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان کشف ۳۳ دستگاه گوشی تلفن همراه در بازرسی از مخفیگاه این سارق تصریح کرد: متهم دستگیر شده که در مواجهه با ادله و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات اولیه انجام شده تا کنون به ۳۳ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه و برخورد با سارقان و مخلان آسایش و امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد ضمن این که از مردم می خواهیم علاوه بر رعایت توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه ای مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

***مراقب اطلاعات ذخیره شده در تلفن های همراه باشید

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فتا استان گفت: این روز ها سوءاستفاده ازاعتماد کاربران به یکی از شگردهای کلاهبرداری در فضای مجازی تبدیل شده است بطوریکه یکی از این شگردها‌ سوء استفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و تلفن همراه می‌باشد.

سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکی از این شگردها‌ی کلاهبرداری در فضای مجازی،سوء استفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و تلفن همراه می‌باشد.

وی افزود: در این روش افراد با تبلیغ و انتشار آگهی‌ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیررایانه، گوشی‌ تلفن همراه در محل‌کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل‌کار قربانی رفته و پس از تعمیر، با روش‌های مختلف اطلاعات حساب‌بانکی،عکس‌ها و اطلاعات شخصی آنان را بدست آورده و سپس اقدام به سرقت از حساب و یا اخاذی از آنها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران ،اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کرده و همچنین برای تمامی برنامه های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود ،رمز عبور مناسب انتخاب کنند همچنین امکان دسترسی به اکانت شبکه های اجتماعی خود را نیز محدود کنند، چون این احتمال وجود دارد که افراد فاقد صلاحیت اقدام به فعال سازی اکانت کرده و سپس اقدام به سوء استفاده و سرقت اطلاعات و یا اخاذی از آنان کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان برای تعمیرسیستم های رایانه‌ای وگوشی‌های هوشمند خود حتما به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر از عدم نصب نرم‌افزارهای غیر مجاز برروی آن اطمینان حاصل کنند. همچنین از مردم می خواهیم درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و… مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

 

 

 **تصادف اتوبوس تهران_ بوشهر در آزاد راه “نطنز

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان علت تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری با کامیون بنز که ساعت ۲ بامداد در محور نطنز رخ داد را تشریح کرد.

سرهنگ” اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس راه استان اصفهان ساعت ۲ بامداد امروز سه شنبه ۴ بهمن ماه از تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در آزاد راه نطنز _اصفهان مطلع و بلافاصله در محل حضور یافتند.

وی با بیان اینکه اتوبوس مذکور از تهران به سمت بوشهر در حرکت بود افزود: در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان مجروح و به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص علت تصادف رخ داده گفت: کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس را عامل این حادثه تشخیص دادند.

 

**دستگیری سارقان خودرو در”تیران و کرون

گروه استانها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”تیران وکرونازدستگیری ۲نفرسارق سابقه دارخودرو با ۳ فقره سرقت درعملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”یوسف بهرام پور”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای ارتقاءامنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، مأموران گشت انتظامی کلانتری۱۱ تیران درحین گشت زنی فعال و هدفمند در یکی از محلات این شهرستان به ۲ نفر که در حال بازکردن قطعات خودرویی بودند مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی افزود: با استعلام پلاک خودرو مشخص شد این خودرو چند ساعت قبل در یکی از شهرستان های همجوار به سرقت رفته که بلافاصله هر ۲ متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که دارای سوابق متعدد سرقت و اعتیاد بودند در تحقیقات اولیه انجام شده به ۳ فقره سرقت خودرو اعتراف که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به عزم راسخ پلیس در برخورد با سارقان و مخلان امنیت جامعه، از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

**توقیف خودروی شوتی حامل لوازم آرایشی قاچاق در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”شاهین شهر و میمه”از کشف ۴ میلیارد ریال انواع لوازم آرایشی،بهداشتی قاچاق در بازرسی مأموران این فرماندهی از یک دستگاه خودروی سواری خبرداد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محور های مواصلاتی به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف بیش از هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق خارجی که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه ارزش محموله قاچاق مکشوفه بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد ریال ارزیابی شده است، تصریح کرد: در این عملیات یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی با اشاره به عزم جدی پلیس شهرستان در مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

***ناکامی سارقان مسافر نما با حضور به موقع پلیس”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”شاهین شهر و میمهاز دستگیری ۲ سارق به عنفی که در پوشش مسافر، با تهدید سلاح سرد قصد سرقت خودروی یک شهروند را داشتند خبرداد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ شاهین شهر در حین گشت زنی فعال و هدفمند شبانه در سطح حوزه استحفاظی خود به توقف یک دستگاه خودروی سواری در حاشیه خاکی کنار آزاد راه مشکوک و سریعاً جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: با حضور مأموارن در محل، ۲ جوان مسلح به سلاح سرد، سریعاً از خودرو پیاده و قصد متواری شدن به سمت بیابان های اطراف را داشتند که با هوشیاری و عکس العمل سریع مأموران هر ۲ نفر آنها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد این ۲ جوان در پوشش مسافر، خودروی مذکور را از اصفهان به مقصد شاهین شهر کرایه و در بین راه با تهدید راننده به وسیله سلاح سرد قصد زورگیری وجوه و تلفن همراه و سرقت خودروی وی را داشتند که با حضور به موقع پلیس ناکام ماندند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند از رانندگان خودروهای مسافر بر شخصی و رانندگان تاکسی های گردشی خواست از سوار کردن افراد مشکوک به مقصد حاشیه شهر ها و نقاط پرت و خلوت خصوصاً در ساعات پایانی شب خودداری و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوکی سریعاً از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

***تخطی از سرعت مطمئنه علت برخورد سمند با عابران پیاده

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان در خصوص علت برخورد یک دستگاه خودروی سواری سمند با عابران پیاده در بلوار امام خمینی (ره) شهر اصفهان توضیح داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: صبح امروز یک دستگاه خودروی سواری سمند در بلوار امام خمینی (ره) شاهین شهر به طور ناگهانی از مسیر خود منحرف و پس از وارد شدن به پیاده رو با عابران پیاده برخورد می کند.

وی افزود: در این حادثه ۲ نفر به صورت سطحی مصدوم که در محل مورد مداوا قرار گرفته و یک نفر نیز که مجروح شده بود توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ محمدی در خصوص علت این حادثه گفت: کارشناسان پلیس راهور پس از بررسی دقیق صحنه در نهایت تخطی راننده خودروی سواری سمند از سرعت مجاز را علت وقوع این حادثه اعلام کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا