اخبار روزاصفهانحوادثحوادث پلیس

بسته خبری حوادث انتظامی استان اصفهان

 فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی شهادت ۲ مدافع امنیت به دست اشرار مسلح در استان سیستان و بلوچستان را تبریک و تسلیت گفت.این خبر و سایر اخبار و حوادث پلیسی استان اصفهان را در ادامه بخوانید.

به گزارش  سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، متن پیام سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

« شهادت پاداش بزرگ خداوند به بندگان مخلص، پاک و با تقوا و مجاهدان در راه حق و حقیقت است. آنان که از همه چیز خود گذشتند و جان شیرین خود را فدای امنیت مردم و وجب به وجب این کشور وپاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند زنده و جاویدند و در عرش اعلای خداوند روزی می خورند.

بار دیگر اشرار و مزدوران و اجیرشدگان دشمنان قسم خورده نظام سینه مدافعان را امنیت کشور را هدف گرفته و با شهادت این عزیزان دل خانواده و همرزمانش را داغدار کردند.

اینجانب شهادت ۲ تن از همرزمان خود در درگیری با اشرار مسلح در شهر بمپور استان سیستان و بلوچستان به ویژه سرهنگ دوم “مختار مؤمنی” که ساکن خمینی شهر بوده و برای حفاظت از امنیت مردم در این نقطه از کشور مشغول خدمت بود را به پیشگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی )، خانواده داغدار این عزیزان و همکاران و همرزمان خود در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تبریک و تسلیت می گویم و علو درجات را برای این شهدای گرانقدر از خداوند متعال مسئلت دارم. »

 

**انهدام باند سارقان سیم برق در اصفهان

گروه استان ها – اصفهان- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان سیم برق در عملیات کارآگاهان این پلیس و اعتراف متهمان به ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در شهرستانهای اصفهان ،خمینی شهر، نجف آباد وتیران وکرون بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده علمی و تخصصی مشخص شد عاملان این سرقت ها ۴ نفر هستند که در ادامه با اقدامات هوشمندانه کارآگاهان هویت اصلی این متهمان شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه در این عملیات متهمان با سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شده بودند که با هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای پلیس دستگیر شدند گفت:  در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد۲۰عدد آچار آلات برای باز نمودن درب و تخریب تجهیزات انتقال نیرو،یک دستگاه جک خودرو، اره اهن بر، یک دستگاه کنترل برق مارک افرازا، یک عدد قیچی مخصوص برش سیم های مسی و اموال مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی از اعتراف متهمان به ۱۵ فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستانهای اصفهان ،خمینی شهر، نجف آباد وتیران وکرون و تحویل آنان به مرجع قضائی برای رسیدگی به جرایم خود خبر داد و خاطر نشان کرد: از شهروندان  می خواهیم ضمن رعایت هشدار ها و آموزش های پلیس پیرامون پیشگیری از جرائم درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با شماره۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

***اجرای طرح ذوالفقار و پاکسازی نقاط آلوده در”تیران وکرون

گروه استانها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”تیران وکرون”ازدستگیری ۵ سارق سابقه دار،درراستای اجرای طرح ذوالفقارو پاکسازی نقاط آلوده درعملیات ماموران این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”یوسف بهرام پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : مرحله دیگری از طرح ذوالفقار با هدف پاکسازی نقاط آلوده و پیشگیری از گسترش کانون های جرم در سطح شهرستان تیران و کرون به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: ماموران این فرماندهی در اجرای این طرح موفق به شناسایی و دستگیری ۵ سارق سابقه دار،۲۰ متهم متواری و تحت تعقیب، کشف ۶ فقره سرقت و توقیف ۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: اجرای طرح های امنیت محله محور با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان نیز می توانند با اطلاع موارد مشکوک به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

 

***اعتراف سارق دوچرخه به ۱۰ فقره سرقت در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر و میمهاز دستگیری سارق دوچرخه با ۱۰ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت وگو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه در شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع برای دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام مجموعه اقدامات هوشمندانه پلیسی و بررسی های میدانی توانستند عامل این سرقت ها را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر تصریح کرد: متهم که در مواجهه با ادله و مدارک پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات اولیه انجام شده به ۱۰ فقره سرقت دوچرخه در این شهرستان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده در این رابطه و تحویل متهم به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: پلیس همواره با قاطعیت در مقابل سارقان و کسانی که به خاطر منافع خود اقدام به تعرض به اموال شهروندان می کنند و باعث ایجاد نا امنی در جامعه می شوند ایستاده است و از شهروندان تقاضا داریم توصیه های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود رعایت کرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق تماس با شماره تلفن۱۱۰به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.

 

***کشف ۲ کیلو تریاک از زیر ۲ هزار کیلو کاه

گروه استانها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف ۲ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک که به شکلی ماهرانه در زیر بار ۲ هزار کیلو کاه جاساز شده بود در عملیات هوشمندانه ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمود رضا صادقی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:ماموران  پلیس مبارزه با موادمخدر  فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم با همکاری مامورین پاسگاه انتظامی چهارراه در اجرای طرح “ذوالفقار”  حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان   به یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل کاه مشکوک و آن را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مرجع  قضایی از خودرو بازرسی بعمل آوردند  که در نهایت پس از تخلیه ۲ هزار کیلو کاه ، ۲ کیلو و۲۵۰ گرم تریاک به همراه ۲۳ گرم سوخته و ۲۰ گرم شیره تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه در این عملیات ۲ نفر دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند خاطر نشان کرد: از شهروندان می خواهیم  هر گونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق،  خرید و فروش و محل های مصرف مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن  ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

  

***عامل خاموشی معابر”شاهین شهر”دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”شاهین شهر و میمه”از شناسایی و دستگیری سارق کابل های برق معابر این شهرستان با ۴ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق معابر در سطح شهرستان شاهین شهر که باعث خاموشی معابر و نارضایتی شهروندان شده بود، بررسی موضوع جهت دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه مأموران کلانتری ۱۵ با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی، عامل این سرقت ها را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی سیم و کابل برق مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق تصریح کرد: متهم که در مواجهه با ادله و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، در تحقیقات انجام شده به ۴ فقره سرقت کابل های برق معابر این شهرستان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: سرقت کابل های برق و مخابرات خسارات فراوانی را به زیر ساخت ها و اموال عمومی وارد می کند لذا از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک در این زمینه از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

**قاچاق سوخت در پوشش بار پرتقال

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از توقیف ۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل و کشف بیش از ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق که به طرز ماهرانه ای در زیر بار پرتقال جاساز شده بودند در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

 سرهنگ “هادی کیان مهر” در تشریح این خبر، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  بیان داشت: در راستای برخورد با قاچاقچیان سوخت و جلوگیری از خروج سرمایه ملی از کشور، حین کنترل خودروهای عبوری  به ۴دستگاه خودرو  شامل: ۲دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس، یک دستگاه خودرو کامیون و یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آنها را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.

وی افزود:  در بازرسی از خودروهای مذکور  ۴ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق که به طرز ماهرانه ای در زیر بار پرتقال و همچنین زیر بار کیسه های خالی برنج جاساز شده بودند  کشف و تمامی خودروها توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهزستان نایین با بیان اینکه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش این محموله سوخت قاچاق  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است گفت: در همین ارتباط  ۴ قاچاقچی  دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

***فروش تلگرامی مقاله، شگرد کلاهبرداری از دانشجویان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش مقاله آماده در پیام رسان تلگرام از دانشجویان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید مقاله در یکی از کانال های تلگرامی از وی کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد مالباختگان پس از مشاهده آگهی فروش انواع مقاله آماده در یکی از کانال های تلگرامی با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و با توجه به درخواست فروشنده اقدام به واریز مبالغی به حساب وی می کنند ولی فروشنده نه تنها مقاله ای برای آن ها ارسال نمی کند بلکه پاسخگوی تماس های ایشان نیز نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در این راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند این کلاهبردار را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب در این صفحات اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم قبل از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف دیگر معامله هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند و حتماً هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

***کشف ۵ قبضه اسلحه غیر مجاز در طرح ذوالفقار پلیس نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از کشف ۵قبضه اسلحه جنگی و شکاری، ۴ دستگاه خودو و یک دستگاه موتورسکیلت مسروقه و کشف ۵۱ فقره سرقت با اجرای مرحله پنجاه و یکم از طرح “ذوالفقار” این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”میثم گوهری آرانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : مرحله پنجاه و یکم از طرح “ذوالفقار” با هدف پاکسازی نقاط آلوده و پیشگیری از گسترش کانون های جرم در سطح شهرستان نجف آباد به اجرا گذاشته شد.

وی از دستگیری ۲۴ نفر سارق سابقه دار و کشف ۵۱ فقره سرقت  در این طرح خبر داد و افزود:  کشف ۴ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و همچنین کشف دو قبضه اسلحه جنگی و سه قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز از دیگر دستاوردهای طرح مذکور بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: اجرای طرح های “ذوالفقار” با هدف افزایش امنیت در محلات، افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و ایجاد ناامنی در بین مجرمان و قانونشکنان به صورت مرتب و مداوم در دستور کار این فرماندهی است  و شهروندان نیز می توانند با اطلاع موارد مشکوک به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، در امنیت محله و شهر خود سهیم شوند.

توقیف محموله۲۰ میلیاردی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف محموله دخانیات و مواد خوراکی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از دپوی محموله کالای قاچاق توسط افرادی در یکی از محلات شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و در بازرسی از یک باب انبار موفق به کشف ۴۶۸ هزار و ۴۵ نخ سیگار ، ۸۴۰ بسته تنباکوی، ۵۵۲ بطری انواع نوشیدنی و ۹۵ بسته شکلات و آدامس قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به این که ارزش محموله قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز محوری ترین برنامه پلیس در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به شمار می آید و از شهروندان نیز می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در این رابطه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا