اخبار روزاصفهانحوادث

بسته خبری حوادث روز انتظامی استان اصفهان / از کشف قاچاق پارچه تا دستگیری اراذل مسلح

گروه استان ها_اصفهان_جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف محموله پارچه قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی شهرستان”شهرضا”خبرداد.

سردار”محمدرضا هاشمی فر” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید”امامی” شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در نتیجه این عملیات ۲۰ تُن انواع پارچه های خارجی که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این رابطه راننده خودرو به علت حمل کالای قاچاق دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می کند خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان و درچارچوب قانون با قاچاق کالا و ارز مقابله می کند و از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار و اطلاعات دراین خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

***توقیف موتور سیکلت سنگین قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان”از توقیف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی اعلام اخبار مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق توسط فردی در یکی از محلات این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده موفق به کشف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش موتور سیکلت مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان بر مبارزه قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و برخورد با اخلالگران اقتصادی تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

***اجرای طرح ذوالفقار ۵ در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”شاهین شهر و میمه از جمع آوری و دستگیری ۳۴ معتاد متجاهر، خرده فروش و سارق در اجرای مرحله پنجم طرح عملیاتی ذوالفقار و پاک سازی نقاط آلوده این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ “در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مرحله پنجم طرح عملیاتی ذوالفقار با محوریت پاکسازی پارک ها، جمع آوری معتادان متجاهر و در پارکها و نقاط آلوده سطح شاهین شهر و همچنین محلات جرم خیر اجرا شد.

وی افزود: دستگیری ۲سارق و ۴ خرده فروش مواد مخدر، کشف ۶۰۰ گرم انواع مواد مخدر، و جمع آوری ۲۸ معتاد متجاهر و انتقال آن ها به مراکز ترک اعتیاد از نتایج اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه داشتن شهری امن و عاری از جرم برازنده مردم خوب شهرستان است خاطر نشان کرد: اجرای طرح های امنیت محله محور با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش جرائم و افزایش احساس امنیت و رضایت در بین مردم با جدیت از سوی پلیس در محلات مختلف شهرستان ادامه خواهد داشت.

این مقام انتظامی با تأکید بر اهمیت همکاری مردم با پلیس در کاهش جرائم و ارتقاء امنیت گفت: شهروندان محترم می توانند با ارائه هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

 

 

***برداشت از حساب از طریق نصب اپلیکیشن‌ های جعلی

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فتا استان گفت: توسعه فضای مجازی باعث شده تا شاهد رواج اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی با امکانات قابل توجه باشیم، در حالی که بسیاری از این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بارگزاری شده در منابع نامعتبر، بدافزارهای کلاهبرداری هستند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : یکی از مواردی که اخیراً بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، سوءاستفاده از اپلیکیشن‌های جعلی است که متاسفانه مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از منابع معتبر را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه اغلب کاربران با جستجو در موتورهای جستجوگر یا شبکه های اجتماعی به دنبال دانلود اپلیکیشن مورد نظر خود هستند، به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از حساب بایستی حتماً نسبت به دانلود و نصب این برنامه ها از سایت های مرجع معتبر اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد : این اپلیکیشن ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبالغ اندکی از سوی مشتریان است که با این شگرد به درگاه جعلی پرداخت هدایت می شوند.

این مقام انتظامی در ادامه توصیه کرد: شهروندان در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر دریافت کرده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در تجهیزات هوشمند را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

***دستگیری اراذل و اوباش در”فلاورجان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”فلاورجان”از دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش و بر هم زنندگان نظم عمومی درعملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”مرتضی هادیان”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان پس از دریافت خبری مبنی بر یک فقره نزاع و درگیری و قدرت نمایی تعدادی از اراذل و اوباش در یکی از محلات این شهرستان، بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد ۴ نفر از اراذل و اوباش با قدرت نمایی به وسیله سلاح سرد با یکدیگر درگیر و موجب اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان شده و از محل متواری شده اند که با بررسی های میدانی و اقدامات هوشمندانه پلیسی همه متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات هایی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به کشف یک قبضه سلاح وینچستر و چند قبضه سلاح سرد در بازرسی از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: اراذل دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

***دستگیری سارق منزل در”نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان”نجف آباد” از شناسایی و دستگیری یک سارق منزل با ۷ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “میثم گوهری آرانی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل شهروندان در این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام پس از بررسی های میدانی و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی یک نفر سارق در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهم تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۷ فقره سرقت منزل اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت توصیه های پلیس و استفاده از وسایل پیشگیری از سرقت از جمله نصب قفل و حفاظ مناسب و دوربین مداربسته در منازل می تواند باعث از بین رفتن فرصت ارتکاب جرم برای مجرمان شده ضمن این که از شهروندان می خواهیم درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

بی توجهی راننده پراید به جلو، حادثه آفرید

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از فوت راننده ۲۵ ساله خودروی پراید در اثر برخورد با علائم حاشیه بزرگراه خبرداد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در بزرگراه میرزا کوچک خان بلافاصله کارشناسان پلیس راهور جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران و سایر دستگاه های امدادی در محل مشخص شد یک دستگاه خودروی پراید با تابلوی راهنمای مسیر حاشیه بزرگراه برخورد کرده که در این حادثه راننده ۲۵ ساله در صحنه تصادف فوت و سرنشین خودرو نیز دچار مصدومیت شده که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منقل شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص علت وقوع حادثه گفت: کارشناسان پلیس راهور پس از بررسی دقیق تصادف صورت گرفته،عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو را علت این حادثه تشخیص دادند.

 

**دستگیری اراذل و اوباش مسلح

گروه استان ها_اصفهان_مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲نفر از اراذل و اوباش که در شهرستان”برخوار”اقدام به تیراندازی و تخریب خودرو های تعدادی از شهروندان کرده بودند توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خبرداد.

سرهنگ دوم”مسعود طریفی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی تیراندازی و تخریب خودرو های تعدادی از شهروندان در شهرستان”برخوار”توسط ۲ نفر از اراذل و اوباش،با توجه به حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با بررسی های دقیق انجام شده، مشخص شد متهمان به لحاظ بیم دستگیری به یکی از شهرستان های شمالی کشور متواری شده که ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان برخوار،اکیپ هایی از مأموران به محل اختفاء متهمان اعزام و طی عملیاتی دقیق و ضربتی هر ۲ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلت کمری جنگی به همراه مهمات مربوطه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: اراذل و اوباش دستگیر شده پس از انتقال به استان و تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا