اخبار استان ها

ارتفاع برف در برخی مناطق اصفهان به ۱۱۰ سانتیمتر رسید/وزش تندباد شدید در شرق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، در پی بارشهای روز دوشنبه تاکنون، ارتفاع برف در برخی مناطق اصفهان به بیش از یک متر و ۱۰ سانتی متر رسید و راه جاده ای ۷۸ روستا در استان مسدود شد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مسیر ۶۰ روستای فریدون شهر مسدود و برق ۱۵ روستای پشتکوه دوم این شهرستان قطع شده است، گفت: به طور کلی برق حدود ۲۰ روستا در فریدون‌شهر و چادگان قطع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارش برف بین ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر در مناطق مختلف استان اصفهان گفت: ارتفاع برف در برخی از مناطق مرتفع در غرب استان نیز به بیش از یک متر و ۱۰ سانتی متر رسیده است و مدارس حدود هشت شهرستان استان تعطیل است.

وی ادامه داد: مسیر ۱۸ روستا در شهرستان بویین میاندشت مسدود و محور خوانسار به بویین میاندشت نیز به علت کولاک همچنان مسدود است.

شیشه فروش گفت: راه های منتهی به شهرستان‌های سمیرم، فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان واقع در مناطق سردسیر غرب و جنوب استان اصفهان لغزنده و و بعضا مسدود است و در حد امکان هم وطنان از سفر به این مناطق احتراز کنند.

وی با اشاره به تلاش عوامل اداره راهداری در راستای بازگشایی راه‌ها گفت: ۲۱۰ تیم امدادرسانی با استفاده از ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۴۴ راهدارخانه در مناطق برف گیر استان استقرار دارند و برای بازگشایی راه های استان به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر ضروری است و تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا عوامل اورژانس در حدود ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده ای استان حضور دارند و امدادگران جمعیت هلال احمر هم در بیش از ۴۲ پایگاه مستقر هستند.

شیشه فروش همچنین با هشدار درباره وزش تندباد با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت در مناطق جنوب و شرق استان که تا فردا ادامه دارد، گفت: هشدار مدیریت بحران به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا