اقتصادی

چشم انداز بهبود رکود اقتصادی در آمریکا

در سال ۲۰۲۱، برخی از سیاست گذاران، تورمی که در سرتاسر جهان ریشه دوانده بود را دست کم گرفتند.  در سال ۲۰۲۲، زمانی که تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید و فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد، بسیاری از این مفسران را کاملاً ناامید کرد. اما سال ۲۰۲۳ کمی امیدوارکننده تر به نظر می‌رسد .


 CNN  گزارش داده که به  طور خلاصه، تورم در حال کاهش است. بازار کار قوی تر از بیش از نیم قرن گذشته است و رشد اقتصادی همچنان مثبت است.


جاستین وولفرز، اقتصاددان، از جمله تعداد انگشت شماری از مفسران برجسته است که عقیده دارد ایالات متحده نزدیک به رکود نیست. او گفت: “اگرچه وضعیت اقتصادی بسیار بهتر از حد انتظار است، اما ما از وضعیت بحرانی خارج نشده‌ایم. نرخ های بهره بالاتر، قرض گرفتن پول را برای مردم سخت تر می کند، که این خبر بدی برای کسانی است که امید به تامین مالی خانه، گرفتن وام دانشجویی یا راه اندازی کسب و کار دارد. مخارج مصرف کننده، بزرگترین موتور اقتصاد ایالات متحده، نیز در حال افزایش است.”

گفتنی است بر اساس آخرین آمار منتشر شده نرخ بیکاری در آمریکا در ماه منتهی به بهمن ماه کاهش پیدا کرده است . این موضوع می تواند سبب افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه آینده شود 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا