شهر و جامعهعناوین اخبار

راه اندازی کمپ های کویرنوردی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،محمدمهدی شرافت با اشاره به کویر یزد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان، اظهار داشت: یکی از جذابیت هایی که هر مسافر در سفر جست وجو می کند، دست یافتن به آرامش است که این مهم با سفر به کویر محقق می شود.
دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان یزد به اقدامات این ستاد برای فراهم کردن تسهیلات سفرهای نوروزی گردشگران در نوروز ۹۵ نیز اشاره کرد و گفت: در این رابطه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان برای اسکان بیش از ۸۰ هزار مسافر برنامه ریزی کرده است که بخشی از این اماکن اقامتی مربوط به هتل ها و مسافرخانه ها و بخش دیگری از آن به مدارس اختصاص دارد.
وی به روند نظارت بر اماکن اقامتی استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های مختلف، اکنون دستگاه های مربوط به طور جدی و مستمر آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند علاوه بر آن گشت های ویژه ای با همکاری ستاد هماهنگی خدمات سفر و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد برای نظارت بر واحدهای اقامتی و خدماتی این استان تشکیل شده است.
دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان یزد با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ثبت جهانی قنات های یزد، گفت: در سال ۹۵ در نظرداریم بافت تاریخی شهر یزد را نیز در فهرست آثار تاریخی جهان ثبت کنیم.
شرافت با بیان اینکه همکاری ها و حمایت های خوبی از سوی مجامع جهانی از این طرح شده است ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات می توانیم هر چه بیشتر در مسیر شناخت جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر استان گام برداریم.
استان یَزد که مرکز آن شهر یزد است در مرکز ایران قرار گرفته و از اطراف با استان های اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس همسایه است . این استان به ویژه مرکز آن شهر یزد ، از آثار بی شمار تاریخی و طبیعی و جاذبه های گردشگری متنوعی برخوردار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا