عناوین اخبار

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور/ ترافیک در جاده های منتهی به پایتخت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، با نزدیک شدن به نخستین جمعه سال جدید که نشان دهنده پایان دور اول تعطیلات نوروزی است، ترافیک در جاده های شمالی به سمت پایتخت، سنگین و نیمه سنگین گزارش شده به گونه ای که بر اساس تصاویر زنده دوربین های نظارت تصویری راههای ارتباطی کشور، ترافیک در آزادراه تهران – کرج محدوده گرمدره تا پل فردیس، محور کرج – چالوس در اکثر مقاطع، جاده هراز از آمل به سمت تهران محدوده پارک جنگلی آمل و محور فیروزکوه محدوده تونل شیرگاه، سنگین است.
پلیس راه استان البرز نیز از ترافیک پرحجم در جاده کرج – چالوس خبر داده و گفته که این بار ترافیکی پرحجم در لاین جنوبی از محدوده میدان امیرکبیر تا تونل شماره پنج است و در خط شمالی جاده کرج -چالوس، ترافیک روان گزارش شده است.
بر اساس تصاویر زنده دوربین های نظارت تصویری راههای ارتباطی کشور، در مابقی مسیرهای ارتباطی اصلی کشور، تردد خودروها به صورت روان در جریان بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است.
سازمان هواشناسی نیز آسمان اغلب نقاط ایران در نخستین آخر هفته سال جدید را دارای جوی پایدار ذکر و اعلام کرده هیچ گونه بارش یا مداخلات جوی خاصی در راههای ارتباطی کشور مشاهده و گزارش نشده است.
این موضوع، سبب شده تا مسافران نوروزی به منظور بهره گرفتن از اوقات تعطیلات خود، بازگشت خویش را به فردا (جمعه) موکول کنند حال اینکه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۵ در اطلاعیه شماره ۱۰ خود که امروز منتشر کرده، به هموطنان توصیه نموده که بازگشت خویش را به بعدازظهر روز جمعه موکول نکرده و ترجیحاً روز پنجشنبه را برای بازگشت در نظر بگیرند و به آن دسته از هم میهنانی که امکان و شرایط تمدید سفر را دارند، توصیه کرده بازگشت خود از سفر را به روز شنبه موکول کنند.
در همین راستا ، پلیس راهور ناجا اعلام کرده: به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران نوروزی از سمت شمال، برای فردا (جمعه ششم فروردین ماه) از ساعت ۱۲ تا ساعت سه بامداد روز شنبه هفتم فروردین ماه، تردد وسایل نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و از ساعت ۱۶ همان روز تا ساعت سه بامداد روز بعد، از مرزن آباد چالوس به سمت کرج مسیر یک طرفه خواهد شد.
هموطنان و میهمانان نوروزی در اقصی نقاط کشور لازم است پیش از بازگشت، از طریق سامانه مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده های و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب و هوایی مبدا مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای بازگشت خود برنامه ریزی کنند.
همچنین با توجه به نزدیک شدن به پایان دور اول تعطیلات نوروزی و حجم انبوه خودروها در راههای ارتباطی کشور، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب، اهمیتی دوچندان می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا