تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آسمان در اغلب نقاط کشور آفتابی و ترافیک در بیشتر جاده ها نیمه سنگین ،(گزارش روز جمعه ۶فروردین ماه)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، امروز (جمعه) برای تعدادی از هموطنان پایان سفر نوروزی و برای شماری دیگر، سرآغاز گشت و گذار در ایام تعطیلات عید است و بر همین اساس، شاهد تردد پرشمار خودروها در راههای ارتباطی کشور هستیم.
طبق اعلام پلیس راه استان البرز، در آزادراه تهران – کرج در خط شمالی از پل کلاک تا پل فردیس ترافیک سنگین است و در ادامه در آزادراه کرج – قزوین نیز شاهد ترافیک سنگین از پل فردیس تا ترمینال شهید کلانتری هستیم.
در خط جنوبی نیز ترافیک از پل حصارک تا پل فردیس سنگین است و در آزادراه کرج – تهران از پل فردیس تا پل کلاک با ترافیک سنگین خودرودها مواجه هستیم. پلیس راه استان البرز همچنین اعلام کرده که ترافیک در جاده کرج – چالوس از سه راهی آدران تا میدان امیرکبیر سنگین است که این مسئله، به دلیل بازگشت خودروها در پایان دور اول سفرهای نوروزی است.
پلیس راه استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیکی در مسیر بازگشت به کرج و تهران، این جاده را از ساعت ۱۲ امروز (جمعه) یک طرفه کرده است. براین اساس، تردد وسیله نقلیه از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت سه بامداد فردا (شنبه هفتم فروردین ماه) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است. همچنین تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ امروز تا ساعت سه بامداد فردا از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد شد.
در محور هراز استان مازندران نیز در محدوده سه راهی لاسم از شمال به جنوب ترافیک نیمه سنگین است. در محدوده گهرود، پلور، آب اسک، گردنک نیز ترافیک از جنوب به شمال نیمه سنگین گزارش شده است.
ترافیک در محور رشت – قزوین و سایر جاده های استان گیلان، هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت، نیمه سنگین و روان است. طبق اعلام پلیس راه گیلان، به منظور کشش ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها، تردد انواع کامیون و تریلر به غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی ، در جاده رشت – قزوین و بالعکس تا ساعت یک بامداد شنبه هفتم فروردین ماه ممنوع است.
پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز با اشاره به آغاز دور دوم مسافرت ها، ترافیک ورودی های شهر مشهد را نیمه سنگین اعلام و بیان کرده که ترافیک ورودی های مشهد از غرب و شمال به ویژه جاده باغچه – مشهد نیمه سنگین است ضمن آنکه ترافیک خروجی های شهر مشهد نسبت به ورودی ها از ترافیک روان تری برخوردار می باشد.
پلیس راه قم نیز اعلام کرده که هم اکنون ترافیک در آزادراه تهران به سمت قم و کمربندی امام علی(ع)، قم – سلفچگان، قم – اراک و محورهای فرعی از جمله کهک و راهجرد نیمه سنگین است.
پلیس راه فرماندهی انتظامی زنجان اعلام کرده که هم اکنون حجم ترافیک در تمام راه های ارتباطی این استان به ویژه در دو آزادراه زنجان – تبریز و زنجان – قزوین سنگین است.
پلیس راه آذربایجان شرقی نیز تردد در راههای ارتباطی مراغه – هشترود در جنوب این استان را پرتراکم اعلام کرده است.
در خوزستان که این روزها میزبان کاروان های راهیان نور از سراسر کشور است، پلیس راه اعلام کرده که با پایان دور نخست سفرهای نوروزی و آغاز دور دوم این سفرها، در چند مسیر خروجی استان شامل اهواز به اندیمشک، ماهشهر به هندیجان و دیلم و ایذه و دهدز به لردگان و بروجن، شاهد ترافیک سنگین هستیم. همچنین پیش بینی شده که از عصر امروز (جمعه) ترافیک در راههای ورودی استان به ویژه جاده اندیمشک به اهواز سنگین تر شود.
در ورودی کلان شهرها ترافیک پرحجم گزارش شده و حجم ترافیک در این معابر تا پایان روز افزایش می یابد و بر همین اساس، پلیس راه به مسافران نوروزی توصیه کرده که سفر خود را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
سازمان هواشناسی نیز برای ۲۴ ساعت آینده، افزایش هفت تا ۱۰ درجه ای هوا را پیش بینی کرد، همچنین بر اساس پیش بینی ها سامانه بارشی جدید از یکشنبه آینده وارد کشور می شود.
بر اساس آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های هواشناسی، جو آرام در غالب مناطق کشور برای امروز پیش بینی می شود و انتظار می رود تا اواخر جمعه این شرایط تداوم یابد.
تصاویر ماهواره در حال حاضر خیزش توده گرد و خاک را به سبب وزش باد شدید در جنوب شرق کشور، در استان سیستان و بلوچستان نشان می دهد که به تدریج تا اواخر امروز به جنوب غرب پاکستان انتقال می یابد.
از امروز به تدریج با برقرار شدن وزش باد جنوبی بر روی البرز، دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده به طور نسبی بین هفت تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت. شدت بارش سامانه جدید روز یکشنبه تا دوشنبه در دامنه های غربی زاگرس در استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین در دامنه های جنوبی البرز غربی پیش بینی می شود که گاهی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود و به احتمال بسیار در ارتفاعات و جاده های کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز، بارش به شکل برف و وزش باد شدید همراه با کولاک برف است.
هموطنان و میهمانان نوروزی در اقصی نقاط کشور لازم است پیش از بازگشت، از طریق سامانه مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده ها و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب و هوایی مبدا مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای بازگشت خود برنامه ریزی کنند.
طی چند روز گذشته نیز مناطقی از کشور، شاهد وقوع زمین لرزه هایی بودند.
شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران از وقوع ۱۰ زمین لرزه از ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه چهارشنبه گذشته تا ۲۱ دیشب (پنجشنبه) در حوالی آمل در استان مازندران خبر داده است. بزرگترین این زمین لرزه ها با قدرت ۴٫۱ ریشتر و کمترین آنها ۱٫۵ ریشتر بوده است.
صبح امروز (جمعه) نیز زمین لرزه ای به بزرگی چهار ریشتر مرز استان های فارس و بوشهر حوالی دهرم فارس را تکان داد.
در پهنه شمال غرب کشور و در آذربایجان شرقی نیز شب گذشته زمین لرزه ای به قدرت ۴٫۴ ریشتر در ۲۱ کیلومتری قره آغاج در مرکز شهرستان چاراویماق و ۲۵ کیلومتری شهرستان هشترود و ۴۲ کیلومتری ترکمنچای بوقوع پیوست. طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، این زلزله هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشته و چند مورد ترک جزئی دیوار گزارش شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا