بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

رشد حدود ۱۰۰۰ واحدی شاخص بورس در نخستین روز سال ۹۵

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) حاکی است، برپایه اطلاعات ثبت شده، در جریان معاملات روز هفتم فروردین ۱۳۹۵ طی ۵۴ هزار و ۷۴۱ نوبت معامله صورت گرفته، بیش از ۹۱۸ میلیون و ۳۰۷ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۱۹۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان تبادل شد.
همچنین در جریان این روز معاملاتی، شاخص قیمت وزنی با رشد ۳۷۳٫۰۹ واحدی رشد ۱٫۲۲ درصدی را برای فعالان بازار سرمایه رقم زد.
علاوه براین شاخص کل هم وزن نیز، بیش از ۹۳ واحد، شاخص آزاد شناور با رشد یکهزار و ۳۱۲ واحد، شاخص بازار اول با رشد ۸۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با رشد ۹۱۷ واحد این روز معاملاتی را به پایان رساندند.
براساس معاملات صورت گرفته فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲۱٫۴۵ واحد، بانک ملت با ۹۴٫۳۸ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با رشد ۸۳٫۳۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل داشتند.
بیشترین افزایش قیمت امروز متعلق به سهامداران توسعه معدنی و صنعتی صبانور با رشد پنج درصدی بود و بیشترین کاهش قیمت به نام « آکنتور» با افت پنج درصدی ثبت شد.
برپایه این گزارش، سهامداران با تشکیل صف خرید حدود ۱۴۰ میلیونی برای سرمایه گذاری سایپا برترین تقاضا را به نام این سهم ثبت کردند و بیشترین عرضه با صف فروش ۳۱ میلیون به نام خودرو زده شد.
«خساپا» با جابه جایی بیش از ۱۸۲ میلیون و ۹۵۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال، بیشترین ارزش و حجم معامله امروز را از آن خود کرد.
نخستین روز معاملاتی سال گذشته (۱۳۹۴) طی ۲۶ هزار و ۶۲۸ نوبت معاملاتی، بیش از ۷۷۵ میلیون و ۵۸۴ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۱۱۸ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان جابه جا شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا