پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز دور دوم سفرهای نوروزی و توصیه هایی برای سفری امن

سرهنگ رضا اکبری افزود: با توجه به اینکه عامل بیشتر تصادفات تخطی ازسرعت مطمئنه است می طلبد رانندگان قوانین راهنمایی ورانندگی را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: ازابتدای طرح نوروزی بیش از۱۵ میلیون تردد درراه های استان البرز صورت گرفته که نشان از تردد گسترده وسیله نقلیه در این محوره ها است که رعایت فاصله طولی خودروه ها ازسوی رانندگان ضروری است .
وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران وبرف در استان البرز خاطرنشان کرد که همراه داشتن زنجیرچرخ درمناطقی مثل جاده چالوس و طالقان الزامی است .
وی گفت : همراه داشتن زنجیر چرخ درفصل سرما حتی دروضعیت جوی مساعد الزامی است و درصورت همراه نداشتن طبق قانون تخلف رانندگی یک نقص فنی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: چنانچه بارش باشد و خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد، ازادامه حرکت درمسیرهای کوهستانی جلوگیری خواهد شد.
وی گفت : رانندگان قبل ازاستفاده اززنجیر چرخ حتما راهنمای استفاده از آن را ازقبل آموزش ببینند چراکه عدم آموزش دراین زمینه علاوه بر خود راننده سبب ترافیک سنگین درجاده ها می شود.
اکبری تاکید کرد: استفاده از زنجیر چرخ در فصل زمستان ضامن ایمنی سرنشینان خودروها است.
وی افزود: علاوه بر زنجیر چرخ ،سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان باید مدنظر قراردهند .
وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.
وی گفت : مسافران قبل از شروع سفر ازوضعیت راه ها مطلع شوند .
وی یادآور شد: در محورهای کوهستانی استان از جمله جاده کرج – چالوس، ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ترافیک مستقر شده اند.
اکبری گفت : پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است .
مدیرکل هواشناسی استان البرزنیز پیش تر نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی هشدارداد.
منصور رحمانیان گفت: براین اساس در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش بصورت برف پیش بینی می شود که به احتمال زیاد بارش برف در ارتفاعات گاهی با ورزش باد شدید همراه با کولاک برف خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی دور از انتظار نبوده بنابراین توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم بکار گرفته شود .
استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا