تیتر دوعناوین اخبار

شناسایی ۳۰۰ روستای گردشگری در استان مازندران

جان الله عبدی در گفت و گویی گفت: برای تعطیلات نوروزی امسال ۵۶ روستا به عنوان پایلوت گردشگری در نظر گرفته شد.
وی افزود: این روستاها با تمهیدات اندیشیده شده با همکاری دهیاران و ایجاد ظرفیت برای پذیرش مسافران ، به عنوان روستای گردشگری معرفی شده است.
عبدی ادامه داد: هر چند از رامسر تا گلوگاه بیشتر روستاهای مازندران جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی دارند، اما شاخص های در نظر گرفته شده تاکنون ۳۰۰ روستای دارای ارزش میزبانی از مسافران را شامل شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران به آمار حدود یک و نیم میلیونی اقامت مسافران نوروزی در روستاهای استان در دور اول سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت که مدت ماندگاری گردشگران در روستاها یک تا دو شب بود.
عبدی افزود: برپایی بازارچه های روستایی شامل تولیدات محلی و دست ساخته های زنان روستایی و فراهم کردن برخی امکانات اولیه رفاهی در خانه های خالی روستایی به عنوان خانه مسافر ازسوی دهیاران و شوراها شامل اقامت ارزان با امکانات پخت و پز، امنیت بالا و میهمان دوستی روستائیان باعث شده تا گرایش مسافران نوروزی برای سفر به روستاهای استان نیز امسال پررونق تر شود.
مازندران براساس آمار استانداری بیش از سه هزار روستا و حدود دو هزار دهیاری دارد.
روستائیان مازندران هم اکنون در بیشتر مناطق در فصل کشت و کار برنج قرار دارند و به همین خاطر نیز شالیزارهای استان در حال شخم و شیار ، آب تخت کردن یا خزانه گیری به سوژه ای برای تماشا و عکاسی مسافران نوروزی تبدیل شده است.
کشاورزان شالیکار مازندران سالانه با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید ، بیش از ۴۰ درصد نیاز کشور را تامین می کنند.
وجود دشت و دمن سرسبز ، درختان در حال شکوفه دهی ، چشمه های جوشان بهاری و پرندگان رنگارنگ از جمله جاذبه های طبیعی روستاهای مازندران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا