شهر و جامعهعناوین اخبار

اظهار شگفتی گردشگران خارجی از امنیت بالای اصفهان

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، شهر زیبا و تاریخی اصفهان در ایام تعطیلات نوروز ۹۵علاوه بر میهمانان نوروزی از اقصی نقاط کشور عزیزمان، پذیرای گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا است.

این روزها پلیس گردشگری فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز یکی از نیروهای فعال و پرتلاش برای تامین امنیت و ایجاد فضایی امن و آرام برای گردشگران خارجی و پاسخگویی به نیازها و مطالبات آنان است.

پلیس گردشگری استان اصفهان که از سال ۹۱ فعالیت خود را به صورت رسمی در محل های دیدنی و تاریخی شهر اصفهان آغاز کرده دارای نیروهای مسلط به زبان های خارجی است که به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار کرده و به مشکلات و نیازهای آنان رسیدگی می کند. با فرا رسیدن سال جدید به دستور سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان این پلیس در دیگر نقاط گردشگرپذیر استان مانند کاشان توسعه یافته است.

در همین راستا با یکی از نیروهای پلیس گردشگری همراه شدیم و با تعدادی از گردشگران خارجی به گفت و گو پرداخته و میزان رضایت آنان از امنیت استان را جویا شدیم.

یک زوج اتریشی که در حال عکس برداری در میدان تاریخی امام (ره) اصفهان بودند اظهار داشتند: قبل از اینکه به ایران بیاییم از نبود امنیت در اینجا تردید داشتیم اما در چند روزی که به اصفهان آمده ایم واقعاً به چشم دیدیم که اینجا از هرجایی امنیت بسیار بالایی دارد و جای شگفتی دارد که مردم تا پاسی از شب در کنار حاشیه زاینده رود به راحتی و بدون هیچ دغدغه و استرسی تفریح و گردش می کنند.

این زوج عنوان داشتند: ما تا کنون هیچ مشکلی برایمان از نظر امنیتی پیش نیامده اما همینکه دیدیم پلیسی به نام پلیس گردشگری در اصفهان شما پیش بینی شده بسیار احساس امنیت به ما دست داد و امیدوارم از این پلیس ها در سایر شهرهای تاریخی ایران هم باشند.

زوج اتریشی، اصفهان را یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای دنیا توصیف کرده و مهربانی و میهمان نوازی مردم ایران قابل ستایش عنوان کردند.

دو نفر از توریست های آلمانی نیز که در حال ورود به کاخ عالی قاپو بودند در گفت و گو با پلیس گردشگری اصفهان ، از اختصاص پلیسی برای تامین امنیت گردشگران خارجی بسیار خرسند شده و عنوان کردند، چنین پلیسی معمولاً در تمام شهرهای توریستی دنیا وجود دارد و امیدواریم پلیس ایران هم بتواند در ماموریت خود موفق شود.

یکی از این توریست ها عنوان داشت: ما در کشور خودمان به پلیس اعتقاد خاصی داریم و بسیار مورد احترام ما است به همین خاطر در کشور شما هم دیدن پلیس به ما احساس امنیت می دهد.

جمعی از زنان توریست فرانسوی نیز که در حال بازدید از میدان تاریخی امام (ره) اصفهان بودند با اظهار شگفتی از حضور جمعیت زیادی از مردم در شهر اصفهان به خصوص بانوان حتی تا پاسی از شب گفتند: واقعاً فکر نمی کردیم مردم و به خصوص بانوان این قدر امنیت داشته باشند که بتوانند به این راحتی و در امنیت کامل حتی پس از ۱۲ شب در سطح شهر تردد کنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا