عناوین اخبار

تعطیلی کنگره آمریکا و کاخ سفید در پی واقعه تیراندازی

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از تابناک ، رسانه‌های آمریکایی از تیراندازی در مرکز بازدیدکنندگان ساختمان کنگره آمریکا در شهر واشنگتن دی‌.سی‌ خبر داده‌اند. خبرها حاکی از آن است که در این واقعه، ساختمان کنگره و کاخ سفید تعطیل شده اند.
افزون بر این، بر اساس گزارش رسانه ها، یک نیروی پلیس در جریان تیراندازی مذکور زخمی شده و فرد ضارب نیز دستگیر شده است. اما هنوز هیچ گونه خبری مبنی بر تروریستی بودن واقعه مخابره نشده است.
تکمیلی:

یک مأمور امنیتی کنگره که نخواسته نامش فاش شود به «رویترز» گفته فرد شلیک کننده، به بیمارستان منتقل شده است. این مأمور، فرد ضارب را مورد شناسایی قرار نداده و اطلاعات بیشتری نیز در این زمینه نداده است. با این حال، به گفته وی مظنون دیگری در این ماجرا وجود ندارد.

 در شرایطی که این روزها کشورهای غربی از بیم تکرار حملات تروریستی مشابه آنچه که در بروکسل رخ داد در حالت آماده باش به سر می برند، خبرها از واشنگتن حکایت از وقوع حادثه ای دارد که می تواند سطح هشدار را در آمریکا نیز بالا ببرد. تیراندازی در نزدیکی کنگره آمریکا، به تعطیلی کنگره و کاخ سفید منجر شده است.
این واقعه در شرایطی رخ داد که به دلیل تعطیلات عید پاک، بخش های اصلی و اداری کاخ سفید و کنگره تعطیل بوده و تعداد کمی از نمایندگان در واشنگتن حضور دارند. با این حال، این واقعه درست چند ساعت پس از انجام یک مانور مبارزه با تهاحم مسلحانه رخ داده و همین امر، موضوع را پیچیده ساخته است.
سرویس مخفی، موقتاً گردشگران را از محوطه اطراف کاخ سفید دور کرد، اما گفته می شود که اوضاع اندکی بعد به حالت عادی بازگشته است. با این حال، مقامات امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا