تیتر دوعناوین اخبار

قم در سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) غرق در نور و سرور است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در روز میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، میزبان خیل عظیمی از زائران و مجاورانی است که با شاخه های گل در این مکان مقدس گردهم آمده اند تا این روز خجسته را به کریمه اهل بیت(ع) تبریک بگویند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) چراغانی و آذین بندی شده و برنامه های جشن و سرور در این مکان مقدس با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت از سراسر کشور ترتیب یافته و سخنرانان آیین های جشن نیز در خصوص فضائل و ویژگی های شخصیتی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کردند.
مراسم جشن و سرور در جای جای استان قم برپاست و مردم ولایت مدار قم با پخش نقل و شیرینی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را جشن گرفته اند.
در مسجد مقدس جمکران نیز مراسم جشن و سرور میلاد حضرت صدیقه کبری(س) ترتیب یافته و زائران با شرکت در این مراسم، این عید را به یکدیگر تبریک می گویند.
همچنین مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه امامزادگان قم نیز برپا شده و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان با شرکت در این مراسم باشکوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل بیت(ع) نشان می دهند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی آیین های جشن و سرور، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند.
حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد.
نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.
سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از او حمایت می کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا