پیشخوانتیتر دوعناوین اخبار

تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر رفاه اقشار ضعیف و متوسط زائران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در جمع مدیران و سرکشیک های خدام حرم مطهر رضوی از زائر محوری به عنوان اولویت کاری در این آستان مقدس نام برد.
وی با بیان اینکه اقشار ضعیف و متوسط زائران باید در حسینیه ها، مساجد و خانه های شخصی ساکن شوند افزود: البته برخی از مردم مشهد درهای خانه های خود را به روی این زائرین گشوده اند که جای تشکر دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آنچه امروز باید پیگیری کنیم احداث زائرسراهایی به نام مقدس حضرت امام رضا (ع) است که افراد کم درآمد بتوانند با حداقل هزینه در آنها ساکن شده و به زیارت حضرت امام رضا (ع) مشرف شوند.
وی گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت ها و محوریت آستان قدس رضوی بتوانیم در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران گام برداریم.
حجت الاسلام رئیسی افزود: باید با بهره گیری از توانمندی تشکل های خودجوش و انقلابی در راستای فراهم کردن امکان زیارت برای افرادی که تاکنون امکان تشرف به حرم حضرت امام رضا (ع) را نداشته اند گام های جدی برداریم.
وی ضمن تاکید بر اینکه فرامین هفت گانه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت، مبنای اصلی فعالیت های آستان قدس رضوی است، به تبیین مهم ترین راهبردها، سیاست ها و اولویت ها برای تحقق این فرامین پرداخت.
وی از آستان قدس رضوی به عنوان جایگاه انسان سازی و معرفت یابی یاد کرد و گفت : ماموریت آستان قدس رضوی نسبت به افرادی که در کنار این مضجع نورانی حاضر می شوند این است که همه زمینه ها و تسهیلات لازم برای ارتقا معرفتی آنان را فراهم کند.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: آستان قدس رضوی دستگاه و ساز وکاری است که باید امر زیارت را تسهیل کند، برای نشر معارف قرآن کریم و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همت گمارد و در جهت توجه به مستضعفان و محرومان عنایت داشته باشد.
وی با بیان اینکه خادمان و دست اندرکاران آستان قدس رضوی باید در اندیشه، انگیزه و عمل، الگو باشند گفت: مسئول، کارمند، کارگر و خدمتگزار آستان قدس رضوی باید رنگ و بوی رضوی داشته باشد.
وی تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب را نیازمند تدوین سند راهبردی در بخش های برنامه ریزی و اندیشه ای دانست و افزود: در بخش تعیین اولویت ها نیز باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تحقق این اهداف و منویات تسریع شود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان رضوی اظهار کرد: نخبگان و علاقه مندان می توانند نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند تا در قالب کارگروه هایی در حوزه زیارت، فرهنگی، اقتصادی و امداد محرومان و مستضعفان بررسی و اجرایی شود.
وی از آستان قدس رضوی به عنوان ‘کشتی در حال حرکت و رو به تعالی’ یاد کرد و گفت: اگر نیاز به تغییر در روش ها وجود داشته باشد باید در حین حرکت انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه خدمات آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف باید هدفمند باشد افزود: محصول این آستان مقدس چه در حوزه های فرهنگی و چه در بخش های خدماتی و اقتصادی باید متفاوت باشد.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: همه خدمات و تولیدات این آستان مقدس باید سبقه رضوی داشته و اموری چون تعلیم و تربیت، تربیت بدنی، تولید، خدمت رسانی به مردم باید در راستای تحقق اهداف و رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی باشد.
وی ادامه داد: تحقق اهداف متعالی مورد نظر نیازمند همکاری همه دستگاه هاست و کلید اثر بخشی کارهای ما همکاری همگان است .
وی با بیان اینکه رسیدگی به محرومان و مستضعفان محدود به مشهد و استان نمی شود گفت: البته مسئولیت و ماموریت ما نسبت به مجاوران بارگاه منور رضوی بیشتر است.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اولویت پروژه های نیمه تمام افزایش بهره وری را مهم ترین مولفه مورد نظر در فعالیت های اقتصادی دانست و افزود: باید نسبت به فعالیت شرکت های اقتصادی بازنگری شود و شرکت های زیان ده نیز تعیین تکلیف شوند.
وی اظهار کرد: نسبت به وقف و استیفای حقوق موقوفات هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت و به وظیفه شرعی خود در این زمینه عمل می کنیم .
وی بر ضرورت تنوع بخشی به تولیدات، محصولات و فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید متناسب با تنوع مخاطبان در سطح جهان، محصولات متنوعی را تولید و عرضه کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین بر نقش آفرینی این نهاد در مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: مبلغان حرم مطهر رضوی می توانند در کنار کلام ارزشمند خود در حوزه های مختلف، مسائلی همچون جلوگیری از اسراف، قناعت و خرید کالاهای داخلی را نیز مطرح کنند که همه این ها منجر به ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا