اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

بسته خبری حوادث و توصیه های پلیسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ۱۴۰۲/۰۱/۰۷

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 21 تُن شکر احتکاری به ارزش 6 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد .مشروح این خبر و سایر اخبار و توصیه های پلیسی استان اصفهان را در ادامه بخوانید.

سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اجرای طرح نوروزی مبارزه با احتکار حین سرکشی از یک انبار با محموله ای از کیسه های شکر مواجه شده و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات تخصصی و بررسی دفاتر و اسناد مربوطه مشخص شد ۲ نفر این محموله را از تیرماه سال گذشته به انبار وارد کرده و آنها را تا زمان گران شدن و فروش چند برابری به قنادی ها در این انبار احتکار کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: دراین عملیات ۲۱ تُن شکر کشف شد که ارزش این محموله برابرارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶ میلیارد ریال است.

سردار هاشمی فر در خاتمه از توقیف شکرهای احتکاری تا زمان شناسایی صاحبان آنها و ارجاع پرونده مربوطه به مرجع قضائی برای تعیین تکلیف محموله مکشوفه خبر داد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی با افراد سودجو و فرصت طلبی که برای کسب منافع شخصی خود کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را احتکار می کنند برخورد قاطع و قانونی می کند.#

**جاساز ۱۰۰ کیلو تریاک در بار سنگ آهک

گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نائین از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در بار سنگ آهک جاسازی شده بود در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرگرد” حسن براهیمی “درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر مش کوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مرجع قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند و در نهایت۱۰۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل بار سنگ آهک جاسازی شده بود را کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با اشاره به این که در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و سوداگران مرگ بدانند پلیس بدون هیچ مماشاتی با قاطعیت با آن ها برخورد می کند .#

*جعل سند برای کاهش هزینه ساخت و ساز

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از انهدام باندی ۳ نفره که اقدام به جعل اسناد آزمایشگاه های مکانیک خاک و ژئو تکنیک کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی خود از جعل اسناد غیر رسمی در یک دفتر فنی مطلع و بلافاصله موضوع را تحت رصد خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد که یکی از کارمندان این دفتر با تبانی مسئول یک شرکت ساختمانی به منظور کاهش هزینه ۲۰ میلیارد ریالی در ساخت و ساز و کاهش ملزومات آن نظیر میلگرد و غیره اقدام به جعل در اطلاعات فنی و اصلی گزارشات آزمایشگاه های مکانیک خاک و ژئو تکنیک می کنند و نوع خاک محل احداث ساختمان ها را از تیپ ۳ به تیپ ۲ تغییر می دهند که به طبع با این کار در هنگام ساخت از میلگرد و آهن کمتری استفاده می شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: این اقدام باعث می شد تا خاک بستر ساختمان های بلند مرتبه به صورت غیر واقعی بسیار قوی تر از وضع موجود خاک اعلام شود و در نهایت خطر ریزش ساختمان و نشست در برابر زلزله های ضعیف و مخاطرات جانی و مالی را در بر داشته باشد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با به دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان طی هماهنگی با مرجع قضائی متهم اصلی که مسئولی در یکی از شرکت های ساختمانی بود را دستگیرو در بازرسی از دفتر وی ۱۰۳ عدد انواع مُهرهای مربوط به مهندسان ساختمان و تعدادی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده را کشف کردند.

سرهنگ تُرکیان خاطر نشان کرد: متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به جرم ارتکابی با همدستی ۲ کارمند و صاحب دفتر فنی مربوطه اعتراف کرد که در این خصوص هر دو همدست وی نیز دستگیر و همگی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.#

** کاهش ۷۵ درصدی جان باختگان تصادفات درونشهری در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از کاهش ۷۵ درصدی تعداد جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در راه های درونشهری این استان طی مدت ۸ روز گذشته خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: علی رغم افزایش حجم تردد های ثبت شده در ورودی و خروجی به استان شاهد کاهش ۷۵ درصدی تعداد جان باختگان تصادفات رانندگی در راه های درونشهری طی مدت ۸ روز ابتدای طرح نوروزی امسال بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جان باختگان در تصادفات در طرح نوروزی امسال بومی استان بوده و هیچ گونه فوتی از بین مسافران نوروزی در تصادفات رانندگی نداشتیم افزود: مهم ترین علت وقوع تصادفات رخ داده در راه های درونشهری استان عدم توجه به جلو بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه احتیاط در رانندگی یکی از مولفه های مهم در رانندگی تدافعی است که در نتیجه کاهش تخلفات و تصادفات را به دنبال دارد اظهار داشت: از هموطنان و هم استانی های عزیز می خواهم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همیشه در دستور کار خود قرار دهند.

خدمات مضاعف مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان در ایام نوروز

گروه استان ها _ اصفهان _ معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از ارائه خدمات مضاعف مرکز مشاوره آرامش این معاونت به شهروندان و مسافران در طول ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ ” جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان همه روزه با کادری مجرب و متخصص در ایام نوروز پذیرای شهروندان و مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه این مرکز در نیمه اول نوروز به بیش از ۱۰۰ نفر خدمات مشاوره ای ارائه کرده است اظهار داشت: تمام خدمات این مرکز  شامل مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک، مشاوره حقوقی و مشاوره انتظامی، همچنین تست هوش، روانسنجی و مشاوره بالینی به صورت رایگان انجام می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۵۶۱۴ با دفتر پذیرش این مرکز تماس حاصل کرده و یا به صورت حضوری به محل این مرکز واقع در میدان تاریخی حضرت امام (ره)، بالاتر از مسجد شیخ لطف الله داخل بازارچه، معاونت فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان مراجعه کنند.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: علاوه بر مرکز مشاوره آرامش، کارشناسان مشاوره پلیس مستقر در تمامی واحدهای مشاوره و مددکاری درون کلانتری های سطح شهر اصفهان و شهرستان های تابعه استان نیز آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند و به کسانی که اختلافات حقوقی و یا اختلافات خانوادگی دارند پیش از رفتن به دادگاه و صرف هزینه و وقت خود برای شکایت سری به واحدهای مشاوره پلیس بزنند و مطمئن باشند که کارشناسان ما مشکل آنان با دقت و ظرافت تا حصول نتیجه پیگیری کرده و راهکارهای لازم در خصوص حل مشکلشان را به آنان ارائه خواهند داد.

**گشف تریاک از سواری پژو

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف ۴۹ کیلو ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی ماموران این فرماندهی از یک دستگاه خودروی سورای پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “محمودرضا صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری  پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مرجع قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند و نهایتاً  در این عملیات  ۴۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به  طرز ماهرانه ای در زیر اتاق خودرو جاساز شده بود را کشف  کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه و تحویل متهمان به مرجع قضائی گفت: ماموران این فرماندهی در ایام تعطیلات نوروز با تلاش مضاعف و شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند و هوشیارانه راه های مواصلاتی را رصد کرده و اجازه جولان به مجرمان و قاچاقچیان نخواهند داد.

دستگیری سارق قطعات خودرو در”شاهین شهر“**

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری سارق قطعات خودرو در عملیات مأموران این فرماندهی و اعتراف متهم به ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و وسایل داخل خودرو در سطح شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان  قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان  با حضور در صحنه های سرقت و انجام اقدامات هوشمندانه سرانجام رد پای یک سارق سابقه دار را در این سرقت ها بدست آورده و  پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه  در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی اموال مسروقه شامل باتری، زاپاس خودرو، ضبط و پخش و … کشف شد اظهار داشت: متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات انجام شده  به ۱۱ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ ثابت راسخ در خاتمه خاطر نشان کرد:  شهروندان با قرار ندادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل می توانند از سرقت آنها توسط افراد سارق  جلوگیری کرده و در صورت مشاهده افراد مشکوک اطراف خودروهای پارک شده در سطح شهر سریعا موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا از سرقت های احتمالی پیشگیری شود.

کشف ۱۴۰ قطعه شیء دوره عیلامی در “گلپایگان“**

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری ۲ قاچاقچی عتیقه و کشف ۱۴۰ قطعه سکه و ظروف عتیقه مربوط به دوره عیلامی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

 سرهنگ “علی اصغر محمدی”در  گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت تعدادی قاچاقچی  عتیقه در شهرستان گلپایگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی ماموران محل فعالیت مجرمانه متهان  شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان  ۱۴۰ قطعه شیء تاریخی و عتیقه شامل ظروف گلی و سکه های ضرب شده  کشف و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی قدمت این اشیای عتیقه را مربوط به دوره عیلامی اعلام کردند گفت: متهمان دستگیر شده نیز برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. 

**دستگیری سارقان موتورسیکلت در اصفهان

گروه استان‌ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۷ سارق و کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه طی ۳ روز گذشته در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ ستاد “حسین بساطی”  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی  شهرستان اصفهان حین گشت زنی های هدفمند و هوشمندانه خود طی ۳ روز گذشته  ۴ دستگاه م وتورسیکلت سرقتی را کشف و به مال باختگان مسترد کردند.

وی افزود: در این رابطه  ۷ نفر سارق نیز دستگیر و پس از اعتراف صریح به عمل مجرمانه خود با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، سهل انگاری مال باختگان در نگهداری موتورسیکلت های خود را مهم ترین علت موفقیت سارقان در سرقت این وسیله نقلیه ذکر کرد و اظهار داشت: به شهروندان موتورسیکلت خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند و از رها کردن آن بدون قفل و زنجیر در معابر عمومی خودداری نمایند و حتی برای یک لحظه به مغازه رفتن موتورسیکلت خود را به صورت روشن رها نکنند.

 

** توقیف اتوبوس مسافربری با پلاک جعلی

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری که با پلاک جعلی در حال تردد بود توسط گشت ویژه این پلیس خبر داد .

سرهنگ” اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران گشت ویژه پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی در آزادراه “معلم” با هوشمندی بالای خود یک دستگاه اتوبوس مسافربری که با پلاک جعلی  در حال تردد بود را شناسایی و متوقف کردند.

وی با بیان اینکه این خودرو از تهران به اصفهان می آمد افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو مسافران آن را پیاده کرده و در نهایت احترام به وسیله یک دستگاه اتوبوس دیگر به مقصد اعزام کردند و خودروی مذکور نیز به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه راننده خودرو برای دور زدن قانون اقدام به نصب پلاک جعلی بر روی اتوبوس خود کرده بود گفت: فرد متخلف به همراه پرونده تخلف صورت گرفته برای تعیین تکلیف به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ زارع بر برخورد بدون اغماض با تخلف ناوگان حمل ونقل مسافر تاکید کرد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا چهارم فروردین ماه با ۸۹۶ دستگاه اتوبوس مسافربری متخلف برخورد صورت گرفته و دفترچه ۹۵ راننده اتوبوس مسافربری نیز ضبط شده است.

 

**هشدار پلیس فتا به خریداران از فروشندگان سیار

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان با بیان اینکه یکی روش های مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب های مردم کپی کردن کارت های عبار بانک با دستگاه اسکیمر است مسافران نوروزی در خصوص خرید از فروشندگان سیار و دست فروشان، هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مدتی است استفاده از کارتخوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه ها باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام “اسکیمر” اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بان کی افراد می‌کنند.

وی در رابطه با این موضوع هشدار داد: شهروندان دقت داشته باشند پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار آنها مشکل خواهد بود، این درحالی است که مزایای این دستگاه ها باعث شده است فروشندگان دوره گرد و دست فروشان هم برای انجام تبادلات بانکی خود به استفاده از آن سوق پیدا کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان اضافه کرد: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می کند تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت کند که این امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش یابد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد:  وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چرا که حتی در صورت نصب “اسکیمر” بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود، همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

 

رعایت سرعت مطمئنه بهترین روش برای کاهش خطرات رانندگی

گروه اجتماعی _ اصفهان _ اگر فاصله اتومبیل شما با وسیله نقلیه جلویی کم شد ،با کاهش سرعت فاصله را زیادتر کنید در این صورت خطر حادثه کم خواهد شد.بنابراین بارعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی می توان از بروز تصادف جلوگیری نموده و دیگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار در جاده ها نباشیم.

یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن می شود تخطی از سرعت مطمئنه است.رانندگان وسایل نقلیه موظفند در تقاطع هایی که نه چراغ راهنمایی و یا مامور راهنمایی و رانندگی یا تابلوی ایست نداشته باشد، سر پیچ ها، جاده های تنگ و بطور کلی در محل هایی که موانعی در مسیر حرکت آنان قرار داشته باشد و همچنین هنگام بارندگی یا مه یا کولاک و مانند آنها، از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد، بکاهند و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند.

 زمانی که شما در حال رانندگی هستید وظیفه دارید تمام حواس خود را متوجه راه و سایر استفاده کنندگان از راه نموده و برای مقابله با هرگونه خطر و حادثه احتمالی آمادگی داشته باشید. آگاهی از خطرات می تواند کمک موثری در تصمیم گیری بموقع شما داشته باشد، همیشه با سرعتی حرکت کنید که در مواقع خطر به راحتی وسیله نقلیه را متوقف کنید. این شرایط قابل پیش بینی نبوده و هرموقع ممکن است پیش بیاید.

همیشه در هنگام رانندگی سرعت مناسب اتخاذ کنید و فاصله کافی را با وسیله نقلیه جلویی در نظر بگیرید.اگر فاصله اتومبیل شما با وسیله نقلیه جلویی کم شد ،با کاهش سرعت فاصله را زیادتر کنید در این صورت خطر حادثه کم خواهد شد.بنابراین بارعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی می توان از بروز تصادف جلوگیری نموده و دیگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار در جاده ها نباشیم.

تهیه و تنظیم: سرهنگ محمدرضا محمدی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

 

**حجاب، اطاعت از فرمان عقل است

گروه اجتماعی-اصفهان- هر انسان عاقلی از اشیای گرانبهاتر بیشتر محافظت می کند و برای آن پوشش و محافظی بر می گزیند .

در پاسخ به شبه پراکنی کسانی که عنوان می کنند حجاب اجباری است و می گویند اسلام آن را به زور به زنان ایران تحمیل کرده باید گفت که اصلاً حجاب را اسلام نیاورده بلکه مصلحت و لزوم آن را عقل به تنهایی می فهمد و اگر هم حکمی در دین اسلام و قرآن آمده یاد آوری دستور عقل است.

آثار بجا مانده از سنگ نگاشته های ایران باستان هم حاکی از این است که زنان ایرانی سالیان سال پیش از ورود اسلام به این کشور از پوشش بسیار بلند و گشاد برخوردار بودند و طبقات ثروتمند، متوسط و حتی طبقات پایین تر همه نوعی پوشش مخصوص به خود داشتند و برهنگی و بی حجابی جایی در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان نداشته و بی حجابی به سبک و سیاق امروزی ارمغان نامیمون غرب برای ما است.

البته ناگفته نماند که اگر نگاهی گذرا به فیلم ها، نقاشی ها و نوشته های تاریخی و فرهنگ اصیل و گذشته غرب هم بیاندازیم می بینیم که زنان غربی هم در گذشته های دور به حجاب و پوشش اعتقاد زیادی داشتند به طوری که زنان طبقه های اشرافی از لباس ها بلند تر و پوشیده تری برای خود استفاده کرده و با کلاه های بزرگ موهای سر خود را می پوشاندند. پس چرا آنهایی که حجاب را اجبار دین اسلام می دانند از خود سوال نمی پرسند که مگر زنان غربی دوران قدیم را هم مگر اسلام مجبور کرده بود که خودشان را بپوشانند. در ادامه به برخی از نکاتی که نشان می دهد حجاب اطاعت از فرمان عقل است نه اجباردین اسلام اشاره می کنیم:

۱-انسان چه زن و چه مرد همیشه و در همه دوران های مختلف تاریخ از گذشته های دور تا به امروز علاقه زیادی به پوشش داشته است. البته این علاقه نه برای محافظت خود در برابر سرما و یا استفاده از لباس های جنگی همچون زره و کلاه خود بوده بلکه همیشه عقلاً و فطرتاً پوشیدگی را دوست داشته و لباس به انسان همیشه احساس غرور، زیبایی و جذابیت می بخشیده و او را در برابر دیگران متمایز می کرده است.

۲-حجاب نشان می دهد که خلقت انسان با خلقت حیوان فرق می کند. انسان عاقل به گونه ای آفریده شده که از برهنگی خوشش نمی آید و فطرت و گرایش درونی اش، پوشش خواه است. در آیه ۱۲۱ سوره طه درباره داستان آدم و حوا هم آمده است: « آن گاه از آن درخت خوردند و برهنگی آنان برایشان نمایان شد. شروع کردند به چسباندن برگ درختان به خودشان»

۳-نکته دیگری که اثبات می کند حجاب، نوعی اطاعت از فرمان عقل است اینکه انسان عاقل از اشیای گرانبهاتر بیشتر محافظت می کند و برای آن پوشش و محافظی بر می گزیند تا نگاه نامحرمان بر آن نیفتد. کمی اگر دقت کنید می بینید وسیله بسته بندی و حمل کالاهای گوناگون به اندازه ارزششان فرق می کند. در واقع نوع حفاظت از هر چیزی متناسب با ارزش ان است. این عقل است که فرمان می دهد باید شی گرانبها را از معرض زوال و تعرض حفظ کرد.

این قانون درباره مو و بدن زن که معمولاً جذابیت زیادی دارد هم صدق می کند و قانون عقل می گوید که زن باید برای محافظت در برابر تیرهای هوس آلود مردان نامحرم باید خودش را با لباس مناسب بپوشاند و زیبایی هایش را به راحتی در معرض و نمایش عموم قرار ندهد.

۴-معمولاً وقتی می خواهند به کسی هدیه ای به مناسبت های مختلف بدهند آن را با کاغذ کادو می پوشانند تا فرد گیرنده هدیه از از درون آن مطلع نباشد و چون خودش پوشش روی هدیه را باز می کند برایش هیجان انگیز و جذاب است اما تصور کنید که یک هدیه را بدون پوشش بیاورند و به فردی بدهند که قبل از او هزاران نفر دیده اند خوب مسلم است که این هدیه دیگر آن هیجان و جذابیت لازم را برای فرد گیرنده هدیه نخواهد داشت. بی تردید زن هم هدیه گرانبها و ارزشمند خداوند برای هر مردی است. خوب اگر این زن خودش را برای هر مردی به نمایش بگذارد و همه مردان موها و اندام و زیبایی او را تماشا کرده و از زیباییش لذب برده باشند دیگر برای مردی که می خواهد با او زندگی کند چه جذابیتی دارد.

۵-نکته مهم دیگری که نشان می دهد حجاب فرمان عقل است نه اجبار دین، این است که هیچ زنی در هیچ کجای دنیا دوست ندارد چشم همسرش دنبال زن دیگری غیر از خودش باشد و می خواهد او تمام و کمال در انحصار خود بگیرد خوب برای این کار باید ابتدا خودش حجاب و پوشش داشته باشد تا چشم مردان دیگر دنبال او نباشند چون مسلم است مردی که ببیند زنش مدام در معرض دید مردان دیگر است و توسط آنان مقایسه می شود او هم افسرده و بی انگیزه شده و برای اینکه خودش را ارضا کند به دنبال زنان بی حجاب و هم صحبت شدن با آنان است.

امروز همین سبک زندگی باعث شده تا با خیانت های زناشویی مواجه شویم خیانت هایی که بیشتر زن خانواده از حجاب و پوشش مناسب در مراوده با مردان نامحرم برخوردار نبوده و مرد هم پایبند به این مسائل نیست و غیرتی نسبت به همسرش ندارد و به این صورت بنیان خانواده از پایبست ویران می شود.

تهیه و تنظیم: حمیدرضا محمدی خبرنگار پایگاه خبری پلیس اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا