شهر و جامعهعناوین اخبار

اقتصاد مقاومتی را به بهترین شکل در اصفهان محقق می‌کنیم

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان،جمالی‌نژاد با حضور در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروزی در اصفهان به دلیل همراهی و همکاری مدیریت استان و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه به خوبی اجرایی شده است، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که نوروز صرفاً جشن هزار ساله و کهن نیست و ابعاد و زوایای حمکت‌آمیزی دارد که باید به همه آنها پرداخت.

وی در ادامه به به حرکت درآمدن موتور پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: البته در سال جاری شهرداری اصفهان در کنار پروژه‌های عمرانی به فرهنگ و هنر نیز توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

شهردار اصفهان همچنین به نامگذاری سال جاری در شهرداری به نام سال فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: از این رو رویدادهای فرهنگی زیادی را برای شهر اصفهان در نظر گرفته‌ایم که از آن جمله می‌توان به برگزاری برنامه هر هفته با تجلیل از چند هنرمند اشاره کرد که تاکنون نیز اجرایی شده است.

وی همچنین به راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان به عنوان نخستین نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام به دنبال نامگذاری سال جاری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در شهرداری اصفهان انجام شده و تاکنون چندین جلسه در این راستا برگزار شده است.

جمالی‌نژاد در ادامه در خصوص آمارنامه سال ۹۳ شهر اصفهان اضافه کرد: این آمارنامه با رویکرد سال‌های قبل و به صورت جامع‌تر، برنامه‌محور و با آینده‌پژوهی تدوین شده است.

آمارنامه سال ۹۳ شهر اصفهان رونمایی شد

گفتنی است در جلسه امروز شورای شهر از کتاب آمارنامه سال ۹۳ کلانشهر اصفهان که بر اساس استاندارد آمارنامه جهانی توسط معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان تهیه و تدوین شده، رونمایی شد.

این آمارنامه در قالب ۲۰ فصل تدوین شده که اطلاعات پایه‌ای در خصوص شرایط اقلیمی و جغرافیایی، جمعیت، وضعیت اشتغال، میزان تولید و مصرف انواع انرژی‌ها، گردشگری، سلامت، مسکن، ساخت و ساز و … در آن دیده شده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا