پیشخوان

آزمایش اجباری برای تایید سلامت رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی مشمول بیمه سلامت شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،نمایندگان مردم در جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس شورای اسلامی ،مواد ۱۰ و ۱۱ لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور را تصویب کردند.
بر اساس ماده ۱۰ این لایحه که به تصویب مجلس رسید، شورای عالی بیمه سلامت کشور مکلف است هر سال قبل از تصویب بودجه سال بعد در هیأت وزیران نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای تمامی ارائه‎دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور اعم از دولتی و غیردولتی و خصوصی با رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی در جهت تقویت رفتارهای مناسب بهداشتی، درمانی و مبانی محاسباتی واحد و یکسان با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی در شرایط رقابتی و بر اساس بند(۸) ماده (۱) و مواد (۸) و (۹) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور مصوب سوم آبان ۱۳۷۳ اقدام و مراتب را پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، قبل از پایان هر سال برای سال بعد جهت تصویب به هیأت ‎وزیران ارائه کند.
نمایندگان همچنین در بخشی از این ماده مصوب کردند که آزمایش اجباری برای تأیید سلامت تمامی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی مشمول بیمه سلامت است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده ۱۱ این لایحه نیز مصوب کردند که به منظور یکپارچه سازی، ساماندهی و رفع موازی کاری در نظام آماری کشور، مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور است.
نمایندگان همچنین در بندی از این ماده مصوب کردند که مرکز آمار ایران با همکاری دستگاه های اجرایی نسبت به تهیه برنامه ملی آماری کشور مبتنی بر فناوری های نوین با رعایت استانداردها و ضوابط تولید و انتشار آمارهای رسمی، استقرار نظام آمارهای ثبتی و استقرار و تغذیه مستمر پایگاه اطلاعات آماری کشور اقدام کند.
براساس این مصوبه، این برنامه با پیشنهاد مرکز آمار ایران و تصویب شورای عالی آمار ایران برای دستگاه های اجرایی لازم الاجراء است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند دیگری از این ماده نیز مقرر کردند که دستگاه های اجرایی مانند بانک مرکزی مکلف هستند در حدود وظایف قانونی خود و در چهارچوب ضوابط و استانداردهای شورای عالی آمار ایران، آمار تخصصی حوزه های مربوط به خود را تولید و اعلام کنند. در این صورت آمار منتشرشده آمار تخصصی رسمی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا