شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

اختصاص ۲۱ میلیارد ریال به امر بهسازی و نوسازی شهرستان نایین

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان،  امیرعباس افتخاریمعاون فنی اجرایی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران و حجت اله غلامیمدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از محلات ومراکز تاریخی شهرستان نایین در جلسه ستادبازآفرینی این شهرستان که با حضور سهراب مظفرنجفی فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی سجادی امام جمعه شهرنایین و جمعی از مسئولینمحلی انجام شد حضور یافتند.

افتخاری عملکرد شهرستان نایین را در حوزه بازآفرینی شهری خوب ارزیابی کرد ومشارکت فعال مردمی را از وجوه مثال زدنی این شهر در سطح کشور عنوان کرد واعلام داشت: سقف اعتبارات اختصاصی به شهرستان در حوزه بازآفرینی شهری به ۲۱میلیارد ریال افزایش یافته است که این رقم معادل ۵۰% بودجه استان در زمینهاحیاء و بهسازی بافتهای فرسوده شهری است.
وی گفت: امسال در شهرستان نایین درحوزه اقدامات بازآفرینی شهری سال آشتی بامیراث فرهنگی وبسیج احیاء نامگذاری می گردد و این اتفاق صورت خواهد گرفت کهامید است با اقدامات انجام شده واعتبارات تخصیص داده شده  این پروژه ها سهماهه به پایان رسد .

معاون فنی واجرایی شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران بافت موجود درمحمدیه شهرستان نایین را بافت تاریخی وارزشمندی دانست و اظهار داشت: احیاءبافت محمدیه در اولویت اقدامات احیاء وبهسازی قرار گیرد تا با انجام ایناقدامات بتوان در امر جذب توریست وایجاد صنعت گردشگری گامی درشهرستان برداشتهشود .
حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در این جلسه گفت:  ستادملیبازآفرینی شهری مصوباتی دارد که برای تمامی دستگاهها لازم الاجراست و در همینراستا سند استانی بر اساس سند ملی بازآفرینی تنظیم شد که در پی آن سندشهرستانی نیز به ریاست فرمانداری شهرستان انجام و تشکیل خواهد شد.
وی در این زمینه ابراز داشت: درسه شهر تاریخی نایین، کاشان وشهرضاستادشهرستانی تشکیل گردیده که شهرنایین از جمله شهرهایی است که در این امر پیشقدم بوده و اعتقادات مسئولین شهرستان نایین به بحث بازآفرینی شهری در اینزمینه بسیار موثر بوده است .
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان بیان داشت: یکی از عوامل ایجاداشتغال درشهرهای تاریخی، احیاء مراکز محلات به منظور جذب توریست و رونق صنعت گردشگریاست که با بهسازی و احیاء بافتهای فرسوده و تاریخی شهری می توان با ایجادمراکز فرهنگی، پذیرایی واقامتی زمینه را برای این امر فراهم نمود .
سهراب مظفرنجفی فرماندار شهرستان نایین نیز در ادامه بیان داشت: نایین باپشتوانه های مردمی وبا اعتبارات تخصیصی توانست به تعهدات خود عمل کند و در امراحیاء وبهسازی محلات و مراکز تاریخی شهر قدم بردارد که امید است درسالی که باعنوان اقتصادمقاومتی، اقدام وعمل نامگذاری گردیده مردم شاهد به ثمرنشستن ایناقدامات باشند .
گفتنی است در این بازدید دو پروژه احیاء، بهسازی ونوسازی محلات چهل دختران وکلوان افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه بدنه سازی و کف سازی محلاتتاریخی دجله بافران، سرای نو، نوآباد و محمدیه بر زمین خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا