عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

ایران حدود ۵ میلیارد دلار درآمد در بخش پتروشیمی کسب می کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازخانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر در تشریح جلسه امروز -یکشنبه- کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی مسائل و مشکلاتی که بخش تولید به آن مبتلاست بررسی و راهکارهای حل آن ارائه شد؛ همچنین پیشنهادات اصلاحی کمیسیون و نمایندگان در خصوص لایحه بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه زنگنه وزیر نفت و معاونان آن در جلسه حضور یافتند، افزود: زنگنه گزارشی درباره بخش پتروشیمی و مسائل و مشکلات آن در سال ۹۴ ارائه داد، که پروژه های زیاد در سال گذشته و عدم درآمد مناسب سبب بدهی به پیمانکاران شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت تولید نفت در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و در بخش پتروشیمی بسیاری از پروژه ها در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد، که درآمدی حدود ۵ میلیارد برای کشور کسب می کند.
سبحانی فر با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی ها یکی از مشکلات اصلی در سال گذشته بوده است، تصریح کرد:کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش تمایل زیادی دارند که با طراحی و برنامه ریزی مناسب زنجیره ارزش تولید تکمیل می شود و سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر خواهد شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا