شهر و جامعهعناوین اخبار

مهمترین مشکل واحدهای صنعتی ،مسایل بانکی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «سید عبدالوهاب سهل آبادی»در دیدار مدیر و معاونین شعب بانک سپه استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی با زیان انباشته روبرویند و استمهال بدهی باری از دوش تولید کنندگان بر نمی دارد.

سهل آبادی خاطر نشان کرد:استمهال بدهی مشکل صنعتگران را برطرف نمی کند بلکه بدهی آنان را با سود بیشتر محاسبه می کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تشکیل کلینیک های صنعتی در کشور شد و گفت: خواسته اصلی  صنعت گران از دولت تشکیل کلینیک هایی است که مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی را برطرف کند ولی دولت ستاد تسهیل را به جای آن تشکیل داد.

وی  نرخ بهره بانکی ۲۵ درصد را متناسب با بازدهی واحدهای صنعتی ندانست و گفت:تولید کننده در شرایطی با این نرخ بهره کالا تولید می کند که همتای چینی با نرخ بهره بانکی   کمتر از  ۴ درصد کالا  تولید می کند.

وی گردش منابع مالی در کشور را عامل رونق اقتصادی و برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: دولت در سه سال گذشته بر  کاهش تورم تاکید کرده و این در حالیست  که رکود اقتصادی در جامعه فراگیر شده است.سهل آبادی پیشنهاد تشکیل دایره مشاورین بانکی  در اتاق بازرگانی را ویژه  فعالان اقتصادی ارایه کرد و گفت: بانکها  برای پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی مشاوره بدند تا منابع هدر نرود و تاثیرگذار باشد .

«حمیدرضا باقری»مدیر شعب بانک سپه منطقه اصفهان  در این دیدار از آمادگی این بانک جهت ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی در راستای اجرایی شدن اصل اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: بانک سپه در سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل » تلاش می کند که تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان در نظر بگیرد.

وی از گشایش خط ارتباطی بانک سپه با بانک های اروپایی و آسیایی برای تبادل اعتبارات اسنادی خبر داد و گفت:در حال حاضر بانک مرکزی ۴۸ ساعته اعتبار ارزی در بانک های اروپایی و آسیایی گشایش می کند.

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار  سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری امید وابسته به بانک سپه در پروژه های سرمایه گذاری استان اصفهان شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا