حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

هکر ایمیل دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ “غلامرضا شهریاری ” رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی ایمیل وی را هک و از طریق آن به دوستان و آشنایان وی پیام هایی با مضامین توهین آمیز و مطالب غیر اخلاقی ارسال کرده که باعث هتک حیثیت او شده، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت : با بررسی و جستجوی تخصصی در فضای سایبر و اقدامات پلیسی سرانجام هویت اصلی متهم اصلی متهم که اهل و ساکن شهر اصفهان از دوستان شاکی بود شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت:متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را بدنام کردن و هتک حیثیت شاکی به دلیل خصومتی که با وی داشته عنوان کرد.

سرهنگ شهریاری به منظور حفاظت از ایمیل به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری کلمات عبور خود نهایت دقت را داشته و ایمیل های ناشناس و یا با مضامین غیر اخلاقی و فریبنده را باز نکنید زیرا ممکن است این ایمیل از طرف یک هکر جهت نفوذ به رایانه شما ارسال شده باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: شهروندان باید از رمز های عبور قوی برای ایمیل های خود استفاده کنند، موقع ترک کامپیوتر از ایمیل خود sign out شده موقع ورود به ایمیل تیک گزینه مربوط به یادآوری پسورد را بردارید و در صفحه ای که نام ایمیل و کلمه عبور را وارد می شود دقت داشته باشند که صفحه جعلی نباشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا