شهر و جامعهعناوین اخبار

پل فلزی امسال تعریض می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایمنا،منطقه ۵ یکی از مناطق برخوردار شهر اصفهان است که جمعیت شهروندان ساکن در این منطقه حدود ۱۷۱هزار و ۱۸۲ نفر تخمین زده می شود و موقعیت جغرافیایی آن از شمال به پل راه آهن در محور جاده خاکی صفه میدان تیر تا جنوب شرقی کارخانه سیمان اصفهان ، از جنوب به میدان سهروردی در امتداد میرزا کوچک خان ، از شرق به گوشه شرقی کارخانه سیمان اصفهان تا بزرگراه اقارب پرست در امتداد خیابان جانبازان – سه راه سیمین – میدان سهروردی  و ازغرب به محور خیابان چهارباغ بالا از سی و سه پل تا دروازه شیراز و محور خیابان هزار جریب از دروازه شیراز تا پل دفاع مقدس و امتداد بزرگراه شهید دستجردی تا پل راه آهن منتهی می شود.
بر این اساس برای آشنایی با نحوه فعالیت ها و عملکردهای منطقه ۵ با حمیدعصارزادگان – مدیر این منطقه به گفتگو نشستیم؛
در سال گذشته چه پروژه هایی در این منطقه به بهره برداری رسید؟
در روزهای پایانی سال گذشته چهار پروژه عمرانی-خدماتی در منطقه ۵ و سپاهان شهر به بهره برداری رسید.
یکی از این طرح ها اولین خط انتقال هوشمند آب از رودخانه زاینده‌رود به پارک کوهستانی صفه به منظور آبیاری فضای سبز در پارک کوهستانی صفه بود که با هزینه‌ای بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال در سه فاز احداث شد.
از دیگر پروژه های منطقه احداث پیاده‌روهای سطح منطقه با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بود؛ احداث پیاده‌رو خیابان‌های خواجه پطرس، خاقانی، رودکی، حدفاصل خیابان وحید تا سهروردی، بلوار میرزا کوچک خان و احداث پیاده‌روهای سپاهان شهر که تکمیل شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
احداث پارک بزرگ سپاهان شهر با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های منطقه بود که به نمازخانه، آبنمای طولی و ۲ سرویس بهداشتی مجهز شد.
همچنین خیابان‌سازی و ساماندهی خیابان‌های سپاهان شهر با هزینه ای بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال انجام شد و خیابان‌سازی بلوارهای قائم و بهمن سپاهان شهر و ساماندهی و اجرای زهکش بلوار بعثت نیز تکمیل گردید.
چه تمهیداتی در کوه صفه برای رفاه حال هر چه بیشتر شهروندان انجام شده است؟
کوه صفه زمانی خارج از شهر بود اما در حال حاضر در میانه شهر قرار گرفته است، بنابراین درصدد هستیم اقداماتی انجام دهیم که محیطی آرام برای دوستداران طبیعت باشد.
گردشگران، شهروندان، افراد سالمند و معلولان می توانند به وسیله تله کابین از بام شهر اصفهان، مناظر شهر زیبای اصفهان و قلعه “شاه دژ” دیدن کنند.
افزایش تعداد سرویس های بهداشتی، سنگ فرش شدن صفه،  نورپردازی توربین بادی صفه، خرید لیزر ۳۵۰ میلیون تومانی که تا ۲ ماه آینده نصب می شود و محوطه سازی نمازخانه و مسجد بزرگ و ایمن سازی مسیرهای صعب العبور از جمله اقداماتی است که در کوه صفه انجام شده است.
متاسفانه در کوه صفه به لحاظ داشتن بخش های خیلی سخت که حتی کوهنوردان مهارت دیده هم بعضاً در برخی از مسیرهای آن گرفتارمی شوند، شاهد حوادث منجر به فوت هم بوده ایم، که با اقدامات ایمن سازی در مسیرهای صعب العبور آمار حوادث سقوط کاهش چشمگیری داشته است.
ترافیک خیابان ارتش باعث ابراز نارضایتی مردم شده، کمکی خیابان ارتش به کجا رسید؟
یکی از پروژه هایی که چندین سال مردم جنوب شهر سؤال می کردند، بریدگی کمکی ارتش حدفاصل بلوار شهدای صفه تا خیابان جانبازان بود که با اقداماتی که توسط شهرداری با مشارکت فرماندهی ارتش انجام شد، چند سالی به توافق گذشت تا اینکه مراحل نهایی آن در حال سپری است، اکنون توافق های آن انجام شده و حدود یک ماه پیش معاون وزیر راه و شهرسازی در این پروژه حضور به هم رساند.
طرح به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی رفته و قطعاً در سال جدید خیابان کمکی ارتش یا “گل نرگس” راه اندازی می شود.
اقدامات خوبی در این محدوده انجام شده از جمله ۲۰ هکتار فضای سبز که در یک عرصه به فضای سبز شهر در این محدوده اضافه می شود و امیدواریم در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری برسد.
در خصوص تردد زیاد خودروهای بین شهری در کوی سپاهان چه فکری کرده اید؟
راستگرد شهید دستجردی تکمیل شده و این مسیر روبروی کوی سپاهان با نصب تابلوهای توقف ممنوع و اجرای محدودیت های ترافیکی و همکاری پلیس راهور از معضلی بزرگ نجات پیدا کرد.
برخی از ساکنان سپاهانشهر گلایه مندند که قبوض عوارض سالیانه آنها ارسال نشده ، تکلیف شهروندان ساکن در این منطقه چیست؟
عوارض توسط شهرداری باید توسط اداره پست در دو نوبت ارسال می شد اما اگر به دست همه شهروندان ساکن در سپاهانشهر نرسیده، در این رابطه بستری فراهم کرده ایم و آن ایجاد “دفتر خدمات شهری در سپاهانشهر” کنار بازار روز کوثر است و با این اقدام نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری نیست.
از همه شهروندانی که در پرداخت عوارض همکاری می کنند تا شهری آبادتر داشته باشیم تشکر می کنم.
طرح های فرهنگی مسالمت آمیز ادیان در منطقه ۵ کدامند؟
شهرداری منطقه ۵ خدمات شهری خود را به صورت یکسان بین شهروندان ارامنه و سایر شهروندان ساکن در منطقه توزیع می‌کند و ارتباط و تعامل مسالمت‌آمیزی با شهروندان ارامنه ساکن در منطقه دارد.
ارتباط خوبی با شورای خلیفه گری به خصوص با اسقف جنوب اصفهان داریم، ارتباط ما به صورت هفتگی است.
ارامنه جزو بهترین شهروندان ما به شمار می روند و البته ارتباط ما با زرتشتیان و ارامنه بسیار خوب است.
منطقه گردشگری جلفا و کلیساهای منطقه به خصوص کلیسای وانک بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. در کوهستان ارامنه در بلوار صفه طرح های خوب درختکاری داشتیم.
۱۰ هزار درخت و نهال مرتبط با شرایط اقلیمی محل در محوطه دانشگاه که محوطه فضای سبز دانشگاه یکی از باغ های ۵ گانه در شهر اصفهان به شمار می رود کاشت شده است.
روند اجرای نهضت آسفالت در منطقه ۵ چگونه بود؟
با نهضت آسفالتی که در سال گذشته داشتیم با همکاری معاونت عمران شهرداری چهار برابر نسبت به سال ۹۳ در بخش زیرسازی و روکش آسفالت فعالیت انجام شده است.
تمام خیابان های اصلی و فرعی سپاهانشهر آسفالت شدند و شهر سپاهانشهر دگرگون شد.
در خیابان های چهارباغ بالا و نظر غربی نیز که فرسودگی لوله های فاضلاب سبب نشست خیابان شده بود، زیرسازی و آسفالت انجام شد.
عملیات آسفالت نقاط حادثه خیز در سطح بزرگراه های منطقه ۵ به منظور تامین امنیت و آسایش شهروندان انجام شده است.
آسفالت نقاط حادثه خیز در سطح بزرگراه های منطقه ۵، پل وحید، رمپ ورودی چهارراه سهروردی به بزرگراه میرزا کوچک خان، بزرگراه شهدای صفه حدفاصل پل ستاری تا تله کابین، خیابان شهدای صفه تا مدرسه اژه ای با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
در حال حاضر در خیابان چهارباغ بالا مشکل داریم که طبق وعده مسؤولان سازمان قطارشهری با جمع آوری کارگاههای مترو ظرف ۶ ماه آینده این خیابان نیز آسفالت خواهد شد.
طرح های عمرانی منطقه ۵ در سال جدید چیست؟
با تصویب بودجه ۹۵ در شورای اسلامی شهر، حدود  ۷۵ میلیارد تومان بودجه در بخش نقدی و غیر نقدی برای منطقه ۵ شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است که از سال ۹۰ حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
۲۰ درصد بودجه سال آینده این منطقه مربوط به امور جاری و ۸۰ درصد آن به فعالیت های عمرانی  اختصاص خواهد یافت.
سال جاری برای ناژوان، کوه صفه و سپاهانشهر اقدامات خوبی در دستور کار است که از جمله می توان به احداث ۵ پارکینگ، خیابان کمکی ارتش، خیابان کمکی چهارباغ بالا، پارک ۲۰ هزار متری در” گل نرگس”، خیابان یازده محرم حدفاصل حسین آباد تا محتشم کاشانی، تعریض پل فلزی و پروژه های فرهنگی و خدماتی اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا