شهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۵ میلیون نفر زائر از بقاع متبرکه استان اصفهان بازدید کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: در سال ۹۵ با هماهنگی هایی که صورت گرفته شد اداره اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را در ۳۱۵ بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: که اجرای این طرح زمینه را برای حضور هرچه پرشورتر مردم مومن و ولایتمدار در جوار بقاع متبرکه فراهم کرد و باعث شد تا ۱ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در ویژه برنامه سال تحویل بقاع متبرکه استان اصفهان شرکت کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین با تدابیری که اندیشیده شد امکانات ۱۳۷ بقعه متبرکه و حسینیه ها نیز برای اسکان دائم و موقت زائران و مسافران در طول ایام نوروز آماده شدند و این امر موجب شد تا در این ایام میزبان ۴۱۸ هزار و ۵۴۰ نفر در زائرسراها، کمپ های موقت در جوار بقاع متبرکه و حسینیه های سراسر استان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: در جهت تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه های فرهنگی نیز ۱۰۷ خیمه معرفت با برنامه های گوناگون فرهنگی از قبیل؛ غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های ویژه کودکان، ایستگاه های همه واقف باشیم، نمایشگاه های ارائه محصولات فرهنگی و… در جوار بقاع متبرکه با همکاری و مشارکت ۱۶۹ مبلغ بومی و ۴۲ مبلغ اعزامی برپا شدند و در طول اجرای طرح آرامش بهاری به زائران و مسافران خدمات دینی و فرهنگی ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین در این خیمه های معرفت ۴۲ عنوان محصولات فرهنگی و مذهبی که شامل کتاب، پازل، تقویم دانش آموزی، لوازم التحریر و… بودند که بین مسافران و زائران توزیع شدند که این محصولات مطابق با ارزش های اخلاقی و اسلامی بودند که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهیه و در اختیار خیمه های معرفت قرار داده شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: تعداد ۵ میلیون و ۹۸۵ هزار نفر بار زائر نیز از بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان در طول ایام نوروز بازدید به عمل آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه به تجهیز اماکن مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: تعداد یک هزار و ۱۰۰ جلد قرآن کریم در مساجد و تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ جلد قرآن کریم و ادعیه منتخب نیز تهیه و در سراسر بقاع متبرکه استان اهدا و توزیع گردید.

وی به ایجاد وقف های جدید در ایام نوروز ۹۵ اشاره کرد و عنوان کرد: همچنین در ایام نوروز و با اجرای طرح آرامش بهاری ۲۰ وقف جدید به ارزش ۴۷ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال توسط واقفان نیک اندیش به ثبت رسید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان بیان کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران و مسافران در ایام نوروز و همچنین اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه استان تعداد ۴۵۲ نفر خادم ثابت، ۴ هزار و ۱۶۵ نفر خادم افتخاری، یک هزار و ۲۷۹ نفر از اعضاء هیئت امناء بقاع متبرکه و ۲۲۷ مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت داشته اند که توسط اکیپ های بازرسی نیز به صورت مداوم اجرای این برنامه ها بررسی و نظارت شده اند تا رضایت خاطر مسافران و زائران جلب و برنامه ها در خور شان و منزلت بقاع متبرکه به خوبی اجرا شده باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا