شهر و جامعهعناوین اخبار

اهدای جهیزیه وهزینه و مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از کمیته امداد؛ محمدرضا مومی اردستانی اظهار داشت: در آستانه سال جدید و به همت خیر نیکوکار نطنزی ۱۴ سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای ضروری  به نوعروسان نیازمند تحت حمایت این کمیته اهدا شد.

وی اضافه کرد: برای اهدای این تعداد کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت بالغ بر ۵۶۰ میلیون ریال هزینه شده است. مدیر کمیته امداد شهرستان نطنز یکی از اقدامات این کمیته را تامین جهیزیه برای دختران در آستانه ازدواج و گسترش فرهنگ اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان و پایدار دانست. وی افزود: نوعروسان تحت حمایت قبل از دریافت کمک هزینه جهیزیه در کلاس‌های آموزش قبل از ازدواج شرکت می کنند. اردستانی سرانه کمک هزینه به هر نوعروس را ۵۵ میلیون ریال عنوان و بیان داشت:مبلغ ۴۰ میلیون ریال از طریق کمک های غیر نقدی خیرین و ۲۰ میلیون ریال بصورت نقد از طرف کمیته امداد  به نوعروسان اهدا می گردد.

وی در ادامه به توزیع ۷۵سبد غذایی بین مددجویان نیز اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با موسسه تحقق رویای نیکوکاری و خیرین نطنزی ۷۵سبد غذایی شامل برنج ،گوشت ،روغن،ماکارونی ، آجیل ،رب ،سویاومرغ تهیه و بین خانواده های تحت حمایت توزیع شد.

پرداخت هزینه های عمرانی و مسکن مددجویان تحت حمایت در جرقویه

مدیرکمیته امداد شهرستان اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بابت هزینه های عمرانی و مسکن مددجویان تحت حمایت در جرقویه هزینه شده است .

علی جعفری با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته برای انجام پروژه های عمرانی مددجویان تحت حمایت در جرقویه بالغ بر ۲ میلیارد و هفتصد میلیون ریال  از سرفصل اعتبارات امدادی  و مبلغ۷۰۰ میلیون ریال از کمک های خیرین  هزینه شده است. وی افزود : کمک به تامین مسکن و ایجاد سرپناه برای مددجویان یکی از برنامه های این کمیته در راستای مقاوم سازی مسکن برای خانواده های تحت حمایت است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به این که تامین مسکن مددجویان یکی از نیازهای اساسی می باشد اظهار داشت : ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت در قالب تعمیرات کلی و جزئی ، خرید و احداث مسکن ، طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و همچنین احداث سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه انجام می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا