شهر و جامعهعناوین اخبار

چهار وقف جدید در گلپایگان به ثبت رسید/بیش از ۶۰۰ هزار نفر از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بن رود بازدید کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: در سال ۹۵ و در ایام نوروز همزمان با اجرای طرح آرامش توسط واقفان نیک اندیش چهار وقف جدید در گلپایگان به ثبت رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: زهرا رمزعلی این بانوی خیر در اقدامی نیک اندیشانه یک قطعه زمین مزروعی در روستای شادگان از توابع شهرستان گلپایگان را به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع که ارزش آن بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال می باشد را با نیت ترویج قرآن کریم وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه افزود: همچنین علی اکبر عبدالمنافی نیز با وقف دو قطعه زمین نام خویش را به عنوان واقف نیک اندیش به ثبت رساند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری در ادامه بیان کرد: این واقف نیک اندیش ۱۰۰۰ متر مربع و ۱۲۷۳ متر مربع زمین مزروعی واقع در روستای شادگان که در مجموع ۳۳۰ میلیون ریال ارزش دارند را برای ترویج قرآن کریم و همچنین برگزاری جشن بزرگ عید غدیر وقف کرد.

وی ادامه داد: رباب شمسعلی نیز در اقدامی خیر خواهانه و نیک اندیشانه ۱۵۰۰ متر مربع زمین مزروعی که در روستای شادگان واقع شده است و ارزش آن ۲۲۰ میلیون ریال می باشد را با نیت صرف عواید این موقوفه در جهت برگزاری جشن بزرگ عید غدیر و همچنین ترویج قرآن کریم وقف نموده است.

کمک خیرین و نیکوکاران مبارکه به افراد نیازمند

طی اقدامی خیرخواهانه نیکوکاران مبارکه به افراد نیازمند کمک و مساعدت کردند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: طی اقدامی نیکوکارانه خیرین و اعضاء هیئت امناء مسجد امام حسین(ع) مبارکه به افراد نیازمند مبارکه کمک و مساعدت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدام خیرخواهانه با مدیریت و نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه انجام شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: در آستانه آغاز سال ۹۵ تعدادی خیر و نیکوکار به همراه اعضاء هیئت امناء مسجد امام حسین(ع) مبارکه تعداد ۳۰ سبد کالا را برای تامین نیازهای افراد نیازمند مبارکه تهیه و بین آن ها توزیع کردند.

علی مبشری در ادامه بیان کرد: این سبد کالا شامل اقلام مورد نیاز خانوارها بود که به هر خانوار یک سبد کالا به ارزش یک میلیون ریال اهداء گردید.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بن رود بازدید کردند

همزمان با آغاز سال جدید و در ایام نوروز بیش از یک میلیون نفر از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بن رود بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین اکبر اظهار داشت: همزمان با آغاز سال جدید و در ایام نوروز بدلیل توریستی بودن منطقه بن رود و دارا بودن جاذبه های گوناگون گردشگری بیش از ۶۰۰ هزار نفر مسافر از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و موقوفات تاریخی این منطقه بازدید نمودند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین تعداد مسافران و زائران بقاع متبرکه این منطقه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه افزود: پس از اتمام طرح آرامش بهاری نیز با حضور زائران و اعضاء هیئت امناء امامزاده میر زین العابدین(ع) ورزنه طی مراسمی غبار روبی و عطر افشانی شد.

حسین اکبر در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده واجب التعظیم به موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان نیز در ورودی شهر ورزنه قرار دارد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا